Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Gelukkig zijn er ook verstandige reacties in deze tread. Wel onbegrijpelijk dat deze nog steeds in een serieuze minderheid zijn, maar soit. De media heeft zijn werk grondig gedaan. Ahum!
Groot gelijk!Adhemar schreef: ↑9 oktober 2021, 18:55 Men had eenvoudigweg nadat de risicogroepen gevaccineerd waren alle maatregelen moeten opheffen.
Sommigen hier zijn blijkbaar vergeten dat gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten, dus dat hele gezeik van 'de niet-gevaccineerden vormen een gevaar' mag dus wel eens ophouden. Niet-gevaccineerden brengen enkel zichzelf in gevaar, zo simpel is het.
Ik heb me net zoals de mensen in mijn directe omgeving laten vaccineren uit een gevoel van burgerplicht en om de vrijheid terug te krijgen.
Als ik dan nu lees dat er in maart hoogstwaarschijnlijk een derde prik voor iedereen zal komen dan voel ik me eerlijk gezegd bedrogen. Ik behoor niet tot een risicogroep dus ik ga niet elke zes maanden zo'n spuit laten zetten. Dan stopt het voor mij, en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Inderdaad, nu zijn kinderen de pineut. Hele klassen worden in quarantaine geplaatst, als er besmettingen worden vastgesteld.
So what, 99% van die kinderen hebben er amper last mee. Ze gaan meer last hebben om die schoolachterstanden weg te werken. En waarom worden dan enkel hele klassen getest? Zelfde resultaten zullen er ook zijn in de bedrijven. Maar daar is het draagvlak weg om een hele afdeling re sluiten.
So what, 99% van die kinderen hebben er amper last mee. Ze gaan meer last hebben om die schoolachterstanden weg te werken. En waarom worden dan enkel hele klassen getest? Zelfde resultaten zullen er ook zijn in de bedrijven. Maar daar is het draagvlak weg om een hele afdeling re sluiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Weet nog niet wat ik ga doen voor evt derde spuit.
Daar zou ik toch graag wat wetenschappelijk bewijs zien dat het echt een verschil uitmaakt. Tot nu toe zie ik weinig argumenten voor een afkalvende immuniteit bij mensen die twee spuitjes gehad hebben.
En dan zou ik liever een aangepast vaccin tegen de deltavariant hebben, een derde prik tegen de alfavariant lijkt me weinig zinvol.
Maar eigenlijk is het goed zoals het nu is: 65-plussers en risicopatienten een derde prik, de rest van de bevolking niet.
Wat we teveel hebben besteld moeten we niet per se hier toedienen, mag ook naar Afrika verstuurd worden.
Daar zou ik toch graag wat wetenschappelijk bewijs zien dat het echt een verschil uitmaakt. Tot nu toe zie ik weinig argumenten voor een afkalvende immuniteit bij mensen die twee spuitjes gehad hebben.
En dan zou ik liever een aangepast vaccin tegen de deltavariant hebben, een derde prik tegen de alfavariant lijkt me weinig zinvol.
Maar eigenlijk is het goed zoals het nu is: 65-plussers en risicopatienten een derde prik, de rest van de bevolking niet.
Wat we teveel hebben besteld moeten we niet per se hier toedienen, mag ook naar Afrika verstuurd worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik zou niet teveel meer naar Afrika sturen. Van de 100% dat hier vertrekt, komt 70% aan en uiteindelijk een 15% bij de mensen waar het voor bedoeld is. Behalve onze versleten autobanden, daar betalen wij voor om ze naar ginder te brengen. 20% wordt er (tijdelijk) van gebruikt om ze daarna allemaal te verbranden in open lucht ... 

Klopt helemaalkingsfan schreef: ↑9 oktober 2021, 11:17 En binnenkort enkel nog volledig gevaccineerd met derde spuit? Suggesties experts en big pharma komen eraan om ons klaar te stomen.
Bestelde vaccins moeten gebruikt worden.
Dat iemand al tjokvol immuunstoffen zit omdat hij al corona gehad zonder ziekenhuisopname heeft maakt niet uit.
Wanneer gaat men echt terug naar normaal?
Gisteren werd er een ballonnetje opgelaten, om de mensen al een beetje te laten wennen aan het idee.
Tegen dat het zover is zal de overgrote meerderheid toch overtuigd raken dat de derde prik niet te vermijden valt.
Die derde, vierde,... prik zal niet te vermijden zijn, van zodra er iets meer virus verspreiding is worden er weer maatregelen ingevoerd, we gaan dus nooit genoeg mensen hebben die op natuurlijke manier een sterkere weerstand opbouwen. Wij gaan met andere woorden afhankelijk blijven van vaccins, terwijl het goed mogelijk is dat landen die niet of nauwelijks vaccineren op langere termijn beter beschermd zijn tegen het virus.
Maar je kunt geen mening hebben over feiten. Het is nu bijvoorbeeld 9 graden Celcius buiten. Jij mag dat koud vinden, jij mag dat warm vinden, maar wat je niet kunt vinden is dat de buitentemperatuur momenteel 3000 graden Celcius bedraagt.DeanThe4th schreef: ↑8 oktober 2021, 23:51 Oei, oei, een mening past niet helemaal in het politiek correcte narratief en dan is een mens meteen aan het trollen. Mooi is dat. Ook voor vrijheid van meningsuiting, zeker? Maar dan alleen voor de meningen die met de jouwe overeenkomen! Waar zijn we dat nog tegengekomen?
Google zelf maar een grappige internetmeme over dit fenomeen.
Ooh nee andekdotisch bewijsmateriaal... De hele wereld draait om wat arme Dean nu weer heeft meegemaakt...DeanThe4th schreef: ↑8 oktober 2021, 23:51 Maar laat ik u vertellen wat ik ervan vind adhv een voorbeeld dat ik onlangs zelf heb meegemaakt.
Ik heb uw al dan niet verzonnen verhaal even doorgenomen en trek deze conlusie:
Je hebt gelijk, iedereen gelijk voor de wet. Geen covid-safe = kwast in je neus of anus laten draaien. Weiger je = terug naar huis in je Twingo/Smartje. Dat is de zachte methode. We "verwijderen" je uit de maatschappij door je toegang te ontzeggen. Maar ik ben dus voor een iets dwingender model dat helaas enkel nodig is wegens het bestaan van sujetten zoals jij: namelijk de verplichte vaccinatie zoals die tegen polio.
Maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid. Je vrijheid is bovendien gelimiteerd. Daar waar jou vrijheid die van anderen begint te beschadigen kunnen wij er als maatschappij voor kiezen om jou buiten die maatschappij te plaatsen. Het zou er anders nogal eens aan toegaan.DeanThe4th schreef: ↑8 oktober 2021, 23:51 Liberty or death, ik hoop dat deze woorden nu duidelijk genoeg zijn in deze context.
Lol. De eenvoud waarmee jij misleid bent man. De onzin waarin jij gelooft. De val waarin jij getrapt bent. Het complete ontbreken van enig kritisch nadenken. Op wat voor websites heb jij zitten surfen? Het zou een grappige toestand geweest zijn ware het niet zo vreselijk triestig. Ik twijfel wat voor gevoel ik moet overhouden aan je betoog: medelijden of leedvermaak. Ergens zou ik je willen waarschuwen ermee te stoppen jezelf zo belachelijk te maken en aan te stellen, maar anderzijds is het onmogelijk, want: hoe harder men probeert jou iets uit te leggen hoe harder jij je hakken vastzet in je eigen nonsense.DeanThe4th schreef: ↑8 oktober 2021, 23:51 Als ik geen rechten heb, dan heb ik ook geen plichten, zo simpel. Als dat de wereld is die jullie sneeuwvlokjes willen, dan is dat de wereld die jullie zullen krijgen, maar het zal niet die zijn die jullie in gedachten hebben. Ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Dus, bezint eer ge begint en be careful what you wish for. De machtige mensen die deze hoax in gang gezet hebben zijn echt jullie vrienden niet, hoezeer jullie dat ook denken en wensen.
Laatst gewijzigd door sintorama op 11 oktober 2021, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze moet toch echt wel de beste ooit zijn. Daar staat letterlijk: "A vaccin for a disease you don't have". Lol!
Zou het kunnen dat jij het concept van een vaccinatie niet helemaal begrijpt, Dean?
Daar heb ik dus ook aan gedacht. Angst voor de pijn, mogelijk zich wat ziekjes voelen achteraf? Of hij heeft als kind een trauma opgelopen. Of angst dat er plotse nevenwerkingen gaan zijn: haargroei op plaatsen die voordien kaal waren, een veranderend stem,... Of bang dat er 2 IQ punten zullen wegvallen (waardoor hij niets meer overhoudt)?the_bishop schreef: ↑9 oktober 2021, 17:38 wat schiet er dan over...
een mens met een panische angst voor spuitjes !
Maar in China gingen ze het toch in de poep doen? Misschien is dat meer zijn kopje thee?the_bishop schreef: ↑9 oktober 2021, 17:38 bij mensen als DeanThe4th houdt die panische angst echter niet op bij spuitjes... die slaan ook al tilt bij het gedacht een flexibel stokje-van-niks 1 seconde in de neus of keel te moeten nemen voor het eigen welzijn.
"vreemd voorwerp in mijn keel of sinussen laten rammen"... heet dat bij hen.
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
In China doen ze veel in de poep.
Rare dingen he... Die uitspraak wordt dan voorgesteld als een binnenkopper, 'we hebben het hen toch eens goed gezegd' en opperste vrijheid nastrevend, wijzer dan wat eender welke viroloog vertelt. Wie dat plaatje verzonnen heeft, daar moeten we zeker aandachtig naar luisteren.
Eigenlijk kan het niet veel dommer worden.
Arm Vlaanderen !
Ieder voor zich is nog het beste. Met de gemiddelde landgenoot en diens betrokkenheid bij de maatschappij gaan we ons aantal nog decimeren ooit. Dat is weliswaar de goede richting op.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uh ... volgens mij kan iemand perfect een mening hebben over een feit!
Profiteer nog maar even van de tijdelijk herwonnen vrijheden, Van Ranst en de sneeuwvlokjes zitten al te popelen om die weer in te perken, ik geef het nog maximaal 10 dagen voor er weer volop onheil gepredikt wordtDeanThe4th schreef: ↑15 oktober 2021, 21:35 Jullie, sneeuwvlokjes, hebben mijn vrijheid (en die van ontelbare anderen) al serieus beschadigd door je te beroepen op je vrijheid van angst en met die vrijheid de mijne (onze) te beperken.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Macht terugnemen door virologen bedoel je?
Ken je dat van die ezel en dezelfde steen?
Time will tell.
Ken je dat van die ezel en dezelfde steen?
Time will tell.