Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Corona-virus.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14493 berichten
  • Pagina 877 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 875
  • 876
  • 877
  • 878
  • 879
  • …
  • 967
  • Volgende
Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

Re: Corona-virus.

• Citeer

Bericht door Dixit » 8 oktober 2021, 17:28

m-peeters schreef: ↑8 oktober 2021, 15:59
Dixit schreef: ↑8 oktober 2021, 13:25 Inderdaad, dat klinkt allemaal veel logischer.

Mensen zonder computer kunnen wel aan iemand anders hulp vragen. Het is ze immers ook gelukt om zonder computer de reis te regelen.
Mijn grootouders reizen met de caravan en altijd zonder iets op voorhand te regelen, op goed komen uit. Ze reserveren nooit op voorhand hun kampeerplaats. Dat geeft hen vrijheid, vinden ze. Ze hebben geen computer en geen smartphone. Enkel zo'n oude Nokia-achtige gsm.

Ik weet dat een kleine minderheid betreft van mensen die in die situatie zitten (vooral oudere mensen) maar het is toch erg dat je niet zelfstandig meer kan en mag reizen maar hulp van iemand anders moet inroepen omdat je IT-analfabeet bent ...
Die waren in dit voorbeeld sowieso gesjareld. Want hoe hadden die dan een papieren versie willen invullen ? Die liggen ook niet klaar in de Nederlandse camping (of waar vandaan ze ook moeten komen).

Overigens is het PLF iets dat is ingevoerd en waar we nu dus niet meer vanaf komen ! Waarom heeft er nu eigenlijk nog iemand zaak met waar die precies met hun caravan zijn geweest ? De zeerhoogrisicolanden liggen inmiddels op andere werelddelen en zo ver zullen ze toch niet rijden ?

Bijzonder eng hoe de bovenonsgestelden allerlei vreemde zaken invoeren vanwege Corona. En die zaken gewoon in stand houden, ook al is Corona de reden niet meer.

Die hele shit wordt nog steeds geregeld met Blondie's Ministeriële Besluiten, terwijl ze toch de pandemiewet heeft laten goedkeuren. Waarom kan de pandemiewet dan niet overnemen, zodat de Volksvertegenwoordigers weer controle kunnen uitoefenen ?

Wel, dat is heel simpel...

De huidige situatie is stabiel en niet van dien aard, dat 'een pandemie' kan worden uitgeroepen. De pandemiewet kan dus niet worden gebruikt.
En dus blijven we gewoon met de MB's verder gaan. Euh...

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 8 oktober 2021, 18:28

Ik ben (gelukkig) nog geen grootvader maar het gaat allemaal ook mijn petje te boven. Zelfs al heb je een smartphone, als de wifi het ff laat afweten dat sta je daar mooi te koekeloeren in St-Pancras Station. Ze willen enkel scannen, een papier lezen of controleren is teveel gevraagd. Dan is het gewoon bidden op iemand met een greintje begrip. De ervaring leert dat een ouder persoon op meer begrip kan rekenen dan een twintiger. Die ouder persoon heeft meestal zijn best gedaan om in orde te zijn maar heeft ergens iets gemist. De twintiger die niet met alles in orde is, heeft er meestal niet genoeg moeite voor gedaan. Bottom line: het mag allemaal wat eenvoudiger en duidelijker. :P

DeanThe4th
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DeanThe4th » 8 oktober 2021, 23:51

Oei, oei, een mening past niet helemaal in het politiek correcte narratief en dan is een mens meteen aan het trollen. Mooi is dat. Ook voor vrijheid van meningsuiting, zeker? Maar dan alleen voor de meningen die met de jouwe overeenkomen! Waar zijn we dat nog tegengekomen?

Afbeelding

sintorama schreef: ↑8 oktober 2021, 16:05 ... ze verspreiden ziekte, zoals ratten. Van zodra het er teveel zijn moeten we dat probleem oplossen. Zoals eerder al uitgelegd kan dat op verschillende manieren, maar hoe meer ik van dit soort onzin lees, hoe meer ik overtuigd ben dat de faire oplossing gewoon zou zijn om de weigeraars manu militari in te enten.
Krasse taal, gastje! Opnieuw, waar zijn we dat nog tegengekomen?
Zou ik nu bij de blauwe pil, beta bitch moderatie moeten gaan janken? Want, eerlijk, ik en anderen zijn hier al voor minder buiten gevlogen.

Maar laat ik u vertellen wat ik ervan vind adhv een voorbeeld dat ik onlangs zelf heb meegemaakt.
Er zijn zo van die evenementen waar ik graag naartoe ga. Het zijn er niet veel, en ik laat er ook altijd veel geld achter, dus zo gauw het weer mocht had ik meteen een uitnodiging in de bus. Aan de deur werd mij een bewijs van vaccinatie of negatieve test gevraagd. Sorry makker, daar doe ik niet aan mee, zelfs al zou ik gevaccineerd zijn of negatief getest. Maar even goede vrienden, als iemand bij mij aan de deur staat die ik niet binnen wil, geldt net hetzelfde. En dan heb ik ook graag dat ze gewoon vertrekken zonder drama. Dus Dean draait zich om en wandelt richting zijn zware pick-up waar ik met wat moeite 1 op 2 mee kan rijden. Betoog zoveel jullie willen voor het klimaat, ik geef gewoon meer gas met dat ding. Ieder diertje zijn pleziertje. Maar ik wijk af. Achter mij, meneer Dean, meneer Dean, u bent helemaal tot hier gekomen, nu gaat u toch niet zomaar vertrekken. Euh, als ik niet binnen mag, zal ik niet veel keuze hebben. Maar u kan hier gewoon een sneltest doen en als die negatief is, mag u binnen. Euh, wablieft, ik doe niet mee aan die onzin van met bewijzen allerhande op zak te lopen en aan iedereen te tonen die denkt het recht (de onbeschoftheid, dus) te hebben daarnaar te vragen, maar ik zou wel tegen mijn zin een vreemd voorwerp in mijn keel of sinussen laten rammen. Ja, hallo, vandaag niet, morgen niet en overmorgen ook niet. Dilemma natuurlijk, want ze willen me graag binnen hebben voor mijn euro's. Misschien kunnen we wel een uitzondering maken, zal ik het boven eens na gaan vragen. Nu begon mijn bloeddruk dus duidelijk te stijgen, en eigenlijk los door het dak te gaan. Ik, zo beheerst mogelijk, of er ging er weer eentje in de psychiatrie onder een dekentje eindigen, euh, ja, dat zou mooi zijn, maar dan wel voor iedereen want als het voor mij kan, moet het voor een ander ook kunnen. Juist! Deantje is gewoon in zijn pick-up gestapt en heeft wat extra deca-litertjes zwaar vervuilende fossiele drap erdoor gejaagd.

Voor de duidelijkheid. Als ooit iemand denkt dat stokje met geweld of intimidatie door mijn strot te rammen, volgt er een vuistslag en meer van dat fraais als dat nodig mocht blijken, want dat is aanranding en dan beroep ik mij op wettelijke zelfverdediging (en wat de wet daar op dit moment over te zeggen heeft, kan me aan mijn reet roesten, er is zoiets als een universele of goddelijke zelfbeschikking, kies zelf maar welke afhankelijk van je geloofsovertuiging).
Als dat testen, prikken en vragen naar papiertjes allerhande gemeengoed wordt en dit manu militari afgedwongen gaat worden, kom ik ongewapend de deur niet meer uit. Zelfde redenering als vorige alinea.
Liberty or death, ik hoop dat deze woorden nu duidelijk genoeg zijn in deze context. Als ik geen rechten heb, dan heb ik ook geen plichten, zo simpel. Als dat de wereld is die jullie sneeuwvlokjes willen, dan is dat de wereld die jullie zullen krijgen, maar het zal niet die zijn die jullie in gedachten hebben. Ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Dus, bezint eer ge begint en be careful what you wish for. De machtige mensen die deze hoax in gang gezet hebben zijn echt jullie vrienden niet, hoezeer jullie dat ook denken en wensen.

Afbeelding

Je kan zoveel artikels uit tijdschriften plaatsen als je wil, maar die staan en vallen allemaal met geloofwaardigheid. Men zegt van vertrouwen dat het te voet komt en te paard gaat. Wel, geloofwaardigheid komt gekropen en gaat per straaljager. Politiek, media en wetenschap hebben hun onbetrouwbaarheid keer op keer op keer bewezen. Dat omdraaien en rechtzetten gaat heel veel moeite en een heeeeeeel lange adem kosten. Dit is een ramp voor de serieuze wetenschappers die er nog zijn, en een ramp voor ons allemaal op deze planeet. Maar het zij zo, die serieuze wetenschappers hebben het zover laten komen door zo hard voor hun carrière te vrezen. Die carrière is niet veel waard in de zwarte wereld waar die machtige geldboeren ons naartoe leiden (in feite lijden), maar blijkbaar moeten ze dat eerst aan den lijve ondervinden. Dan ben je een vakidioot, goed in je vak maar over het hoofd gezien (opzettelijk zo in het curriculum, uiteraard) van 6000 jaar belangrijke geschiedenis te integreren opdat je dezelfde fouten niet zou herhalen.
Er rust een zware last op de schouders van de academici die hun verantwoordelijkheid niet opgenomen hebben en deze hoax zo hebben laten ontsporen.

Afbeelding

Dixit schreef: ↑8 oktober 2021, 17:28 Bijzonder eng hoe de bovenonsgestelden allerlei vreemde zaken invoeren vanwege Corona. En die zaken gewoon in stand houden, ook al is Corona de reden niet meer.
Afbeelding

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » 9 oktober 2021, 05:39

Zo zot als een deur zeggen ze bij ons😀😀😀.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 9 oktober 2021, 06:59

Iemand op dit forum is geobsedeerd door vrijheid en tirannie.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 9 oktober 2021, 09:08

Freedom of speech and thinking. 'Ze' gaan het nooit helemaal afnemen, maar het wordt wel serieus beknot. En voor sommigen is dit geen enkel probleem, maar voor anderen wel. That's the simpel story.
Hoog tijd voor een echte oorlog, want dat heeft de mensheid blijkbaar zo nu en dan eens nodig. Nu deze zo lang uitblijft, kunnen de gevolgen wel eens van een andere dimensie zijn. So be it. Wie zijn 'wij' eigenlijk om hier heel de planeet ( en straks nog andere ook) uit te buiten/baten? De regelneverij/ tirannie/ bemoeizucht heeft het kookpunt al lang overschreden.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 9 oktober 2021, 09:57

pukkie007 schreef: ↑9 oktober 2021, 09:08 Freedom of speech and thinking. 'Ze' gaan het nooit helemaal afnemen, maar het wordt wel serieus beknot. En voor sommigen is dit geen enkel probleem, maar voor anderen wel. That's the simpel story.
Hoog tijd voor een echte oorlog, want dat heeft de mensheid blijkbaar zo nu en dan eens nodig. Nu deze zo lang uitblijft, kunnen de gevolgen wel eens van een andere dimensie zijn. So be it. Wie zijn 'wij' eigenlijk om hier heel de planeet ( en straks nog andere ook) uit te buiten/baten? De regelneverij/ tirannie/ bemoeizucht heeft het kookpunt al lang overschreden.
De individuele vrijheden stoppen wanneer je de gezondheid van anderen in gevaar brengt. Moest hij enkel zichzelf in gevaar brengen, dan had ik geen probleem met zijn attitude. Maar door je niet te vaccineren breng je ook anderen in gevaar.

Ik lees in zijn relaas vooral veel egoïsme (genre “ik doe wat ik wil, de rest kan de boom in”) en weinig solidariteit of verantwoordelijkheidsgevoel.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 9 oktober 2021, 09:58

Brembos schreef: ↑9 oktober 2021, 05:39 Zo zot als een deur zeggen ze bij ons😀😀😀.
Bij ons ook :D

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 9 oktober 2021, 10:09

Absolute vrijheid bestaat niet. Hoe meer vrijheid voor jou, hoe minder voor de anderen. Wanneer je je de vrijheid toe-eigent om te racen op de openbare weg beperk je de bewegingsvrijheid van alle anderen.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 9 oktober 2021, 10:55

m-peeters post_4389 schreef:9 oktober 2021, 09:57
De individuele vrijheden stoppen wanneer je de gezondheid van anderen in gevaar brengt.
Daar heb ik alvast geen probleem mee. Het probleem is, waar ligt de lijn momenteel?

- ik wil als gezond, maar niet gevaccineerd persoon, naar een voetbalmatch gaan kijken.

- we plaatsen kerncentrales, die hun vervaldatum al gepasseerd zijn, net voor de grens met een buurland.

- ik rij om 2u13, 45 km/u in een zone 30.

- mijn buurman heeft een gezellige open haard waar wel eens een stuk geïmpregneerd hout in terecht komt.

- de firma 3M heeft een geldige uitbatingsvergunning maar vervuilt al jaren de gronden in haar ruime omgeving.

- ...

Elk forumlid begrijpt toch dat er ergere 'vergrijpen' getolereerd worden dan niet-gevaccineerd naar een evenement te gaan. Waarom maakt men van die coronavaccins dan zo'n spel? Moet men een stoere zeebonk ook de toegang tot een café weigeren omdat de kans groter is dat hij amok maakt dan Maria die haar dagelijks portootje komt drinken? ???
Wil je het eerlijk spelen dan test je iedereen aan de inkom van het evenement. Ook idioot, duur en niet praktisch maar wel in functie van de gezondheid van alle aanwezigen ...

kingsfan
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer kingsfan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kingsfan » 9 oktober 2021, 11:17

En binnenkort enkel nog volledig gevaccineerd met derde spuit? Suggesties experts en big pharma komen eraan om ons klaar te stomen.
Bestelde vaccins moeten gebruikt worden.

Dat iemand al tjokvol immuunstoffen zit omdat hij al corona gehad zonder ziekenhuisopname heeft maakt niet uit.

Wanneer gaat men echt terug naar normaal?

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 9 oktober 2021, 15:40

Wanneer zal de rondgang van het Corona virus verdwenen zijn ?
Ligt het aan diegenen die maatregelen aanraden of niet stoppen met alle maatregelen aan te raden of te verplichten ?

Terug naar normaal als het niet normaal is, is jezelf ook wat wijsmaken.

Bangmakerij, angsthazerij ... Natuurlijk. Nog maar 25.000 doden in ons land alleen. Om van de rest van de miserie maar te zwijgen. 25.000... Pfffff... Toch te weinig om een beetje moeite voor te doen he ?

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door the_bishop » 9 oktober 2021, 17:38

Yaris schreef: ↑9 oktober 2021, 06:59 Iemand op dit forum is geobsedeerd door vrijheid en tirannie.
:D :D :D nee nee Yaris...
filter dat "hogere goed" er maar uit hoor, tussen de lijntjes lezen :)

wat schiet er dan over...
een mens met een panische angst voor spuitjes !

tja, die lopen er ook rond en nog niet weinig. allemaal nog altijd ongevaccineerd natuurlijk. die krijg je met geen stok naar een vrijwillige vaccinatie.
bij mensen als DeanThe4th houdt die panische angst echter niet op bij spuitjes... die slaan ook al tilt bij het gedacht een flexibel stokje-van-niks 1 seconde in de neus of keel te moeten nemen voor het eigen welzijn.
"vreemd voorwerp in mijn keel of sinussen laten rammen"... heet dat bij hen.

je zou kunnen zeggen kleutertjes die getest zijn geweest zijn moediger dan deze volwassenenen. maar soms kunnen ze er weinig aan doen. het is zoals vliegangst, je hebt daar in de ergste gradaties ook mensen die compleet tilt slaan, herinner je Dustin Hofman als autist in de film 'Rain Man' die op een vliegtuig moest, die schreeuwde de hele luchthaven bij mekaar.

enfin... bijzonder zware tijden voor mensen met panische spuitjesangst.
wat een koppijn die mensen al hebben geleden is voor ons moeilijk voor te stellen.
die zijn al meermaals met hun hoofd tegen het plafond gebotst telkens ze van schrik 2 meter uit hun zetel omhoog sprongen als onverwachts weer eens de woorden "VERPLICHTE VACCINATIE" vielen in het journaal.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 9 oktober 2021, 18:49

m-peeters schreef: ↑9 oktober 2021, 09:57 De individuele vrijheden stoppen wanneer je de gezondheid van anderen in gevaar brengt. Moest hij enkel zichzelf in gevaar brengen, dan had ik geen probleem met zijn attitude. Maar door je niet te vaccineren breng je ook anderen in gevaar.
Hoezo niet gevaccineerden brengen anderen in gevaar? Geen idee waarom sommigen blijven doordrammen omwille van ocharme 10% niet gevaccineerden. Is nu toch wel al een tijd duidelijk dat zelfs zonder maatregelen de verspreiding aan het stilvallen is, er is met andere woorden ruim voldoende afweer onder de bevolking (zeker in Vlaanderen). Zelfs indien die laatste 10% zich laat vaccineren gaat er geen noemenswaardig verschil in aantal besmettingen zijn, gevaccineerden zijn immers nog steeds vatbaar en mogelijke verspreiders. Ik ben zelf pro vaccinatie en ben ook gevaccineerd maar het gezeik mag stilaan stoppen, vaccinatie is nooit een verplichting geweest, 90% heeft zich vrijwillig laten spuiten, ruim voldoende, de overige 10% heeft dezelfde vrijheid om zich niet te laten vaccineren, misschien die vrijheid eens trachten te respecteren. Wie nu nog niet gevaccineerd is gaat dat toch niet meer laten doen, er is trouwens op dit moment geen enkele reden of noodzaak voor.
Schermafdruk van 2021-10-09 18-47-26.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Adhemar
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Adhemar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Adhemar » 9 oktober 2021, 18:55

Men had eenvoudigweg nadat de risicogroepen gevaccineerd waren alle maatregelen moeten opheffen.

Sommigen hier zijn blijkbaar vergeten dat gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten, dus dat hele gezeik van 'de niet-gevaccineerden vormen een gevaar' mag dus wel eens ophouden. Niet-gevaccineerden brengen enkel zichzelf in gevaar, zo simpel is het.

Ik heb me net zoals de mensen in mijn directe omgeving laten vaccineren uit een gevoel van burgerplicht en om de vrijheid terug te krijgen.
Als ik dan nu lees dat er in maart hoogstwaarschijnlijk een derde prik voor iedereen zal komen dan voel ik me eerlijk gezegd bedrogen. Ik behoor niet tot een risicogroep dus ik ga niet elke zes maanden zo'n spuit laten zetten. Dan stopt het voor mij, en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14493 berichten
  • Pagina 877 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 875
  • 876
  • 877
  • 878
  • 879
  • …
  • 967
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy