Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Corona-virus.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14493 berichten
  • Pagina 650 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 648
  • 649
  • 650
  • 651
  • 652
  • …
  • 967
  • Volgende
haelewyn
Tijdelijk Verbannen
Tijdelijk Verbannen
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Corona-virus.

• Citeer

Bericht door haelewyn » 18 december 2020, 07:04

Er gaat straks eentje reageren dat je als Belg niets mag zeggen over slechte resultaten van een ander land.

Het is enkel toegelaten om de slechte resultaten van je eigen land slechter voor te stellen. ;D

Als je het daar niet mee eens bent krijg je een paar rakkers van rechts die je komen vertellen dat je beter niet meer zou posten. :D :D

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 18 december 2020, 07:09

In Belgie blijft het aantal besmettingen exponentieel omhooggaan.

Het doel was (en is, maar het klinkt nu belachelijk) te dalen tot 800 per dag.

Helaas. De Belgen hebben anders beslist. Toen de cijfers daalden tot ongeveer 2200, zeiden de Belgen: niet met ons.

Onze eerste plaats qua coronadoden komt in gevaar (en is ondertussen realiteit: San Marino heeft onze eerste plaats ingenomen).

Dus moeten de besmettingen omhoog. De ziekenhuizen daarna ook met enige vertraging.

En daarna de doden, met meer vertraging.

En zo kunnen de Belgen de eerste plaats qua coronadoden weer innemen. Het is hun eerste plaats.

In de week van 8 tot 14 december raakten gemiddeld 2.445 mensen besmet, dat is 12 procent meer dan de week daarvoor. Toen waren dat er nog 2.187. Ter vergelijking: gisteren groeiden de besmettingen nog aan met 9 procent, eergisteren stegen ze met 8 procent.

haelewyn
Tijdelijk Verbannen
Tijdelijk Verbannen
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 18 december 2020, 07:14

Het blijft raar om te horen dat onze pers het nieuws geeft dat de besmettingen stijgen maar de overlijdens en hospitalisaties niet... alles in orde !!! De tussentijd tussen de drie nog altijd kompleet negerend alhoewel dat systeem voor een simpele ziel als deze al van voor de zomer duidelijk is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 december 2020, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 18 december 2020, 07:15

haelewyn schreef: ↑18 december 2020, 07:04 Het is enkel toegelaten om de slechte resultaten van je eigen land slechter voor te stellen. ;D
Dat is een hele uitdaging. Er is heel veel fantasie en creativiteit nodig om ze nog slechter te maken dan ze zijn.

Ik ben benieuwd.

haelewyn
Tijdelijk Verbannen
Tijdelijk Verbannen
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 18 december 2020, 07:16

Ik zie er sommigen toch wel in slagen. En nog vaak ook !
Jij was toch ook wakker toen ?

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 18 december 2020, 07:21

haelewyn schreef: ↑18 december 2020, 07:14 Het blijft raar om te horen dat onze pers het nieuws geeft dat de besmettingen stijgen maar de overlijdens en hospitalisaties niet...
Het verloopt in fasen.

Geen paniek. Tegen half januari staan de ziekenhuis-cijfers, de ICU cijfers en de doden zelfs hoger dan bij de tweede piek.

Hoe luidt het motto van de Olympische Spelen weer: citius, altius, fortius? Sneller, hoger, sterker.

De Belgen zien hierin een oproep: nog sneller het corona record breken, de corona pieken nog hoger maken, de kracht van corona nog sterker maken.

Dat de gezondheidszorg, de economie, het onderwijs, de overheidsschuld onder druk staan? Daarmee moet je de Belgen niet lastigvallen. Dat is toch allemaal heel ver van hun bed hoor.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 18 december 2020, 08:31

CarpeNoctem schreef: ↑17 december 2020, 20:50
Fakkel schreef: ↑17 december 2020, 20:12 Waren dat z´n voorgaande pseudoniemen?
Wat bezielt iedereen om zo vaak onder ´n andere naam terug te komen?
Zelfde met die andere ´nieuwe leden´ tegenwoordig. Donkerbruin vermoeden dat dit ook reïncarnaties zijn?
Het is niet altijd zo duidelijk zoals in Weverke/Calco/NTO's geval.
Ik vermoedde deze week dat David_DeWa de reïncarnatie was van Cronos/JefdeWit maar David ontkent. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Voorlopig toch ;)
Ik had hetzelfde vermoeden, al wijken de standpunten soms een beetje af.

w8a2nd
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door w8a2nd » 18 december 2020, 10:57

Weverke schreef: ↑18 december 2020, 07:21 Dat de gezondheidszorg, de economie, het onderwijs, de overheidsschuld onder druk staan? Daarmee moet je de Belgen niet lastigvallen. Dat is toch allemaal heel ver van hun bed hoor.
Is het niet juist door al die maatregelen voor/tegen corona dat de economie, onderwijs en overheidsschuld onder druk staan?
In mijn ogen worden nu al die maatregelen genomen zonder rekening te houden met de toekomst en is het nu vooral korte termijnvisie. Alle hoop op een vaccin. Waarvan men achter een jaar moet gaan toegeven dat het toch niet de oplossing is. Ondertussen de geldkraan open waar we nog generaties plezier van gaan hebben.

Soms is korte pijn beter.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 18 december 2020, 11:00

Weverke schreef: ↑18 december 2020, 07:09 Helaas. De Belgen hebben anders beslist.
Ik ben er alsmaar meer van overtuigd dat de gemiddelde Belg niet veel meer kan doen dan de regeltjes opvolgen en 99 % van de mensen doet dit ook. Er zijn echter veel plaatsen en gelegenheden waar ze niet anders kunnen dan een zekere onveiligheid opzoeken : openbaar vervoer, school, werkplaats, noodzakelijke verplaatsingen naar winkels, enzovoorts ... De mensen doen echt hun best en ik denk niet dat je nog meer kan gaan vragen van mensen tenzij totale isolatie voor een maand van iedereen.

Ik persoonlijk blijf op dezelfde nagel kloppen (en dat al sinds het begin van de epidemie trouwens) : de dagelijkse volksverhuizing naar scholen zijn de motor (en niet de "hulp"motor zoals wetenschappers stilletjesaan beginnen toegeven, ze zijn op de goede weg echter : eerst was er geen virusverspreiding via scholen, daarna misschien sporadisch een gevalletje, nu is het een hulpmotor, binnen een paar maanden gaan ze toegeven dat het virusfabrieken zijn). Met het begrip "school" bedoel ik dus niet enkel het gebouw en de klaslokalen an sich maar alles wat betrekking heeft met de school : de verplaatsing, het terplaatse zijn, de circulatie binnen en buiten de schoolmuren, ...
Men schermt met "cijfers van de clb's" ... als men moet afgaan op de cijfers van het clb kom dan misschien binnen drie jaar eens terug.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 18 december 2020, 11:13

geebee schreef: ↑18 december 2020, 11:00
Weverke schreef: ↑18 december 2020, 07:09 Helaas. De Belgen hebben anders beslist.
Ik ben er alsmaar meer van overtuigd dat de gemiddelde Belg niet veel meer kan doen dan de regeltjes opvolgen en 99 % van de mensen doet dit ook. Er zijn echter veel plaatsen en gelegenheden waar ze niet anders kunnen
Ik bedoelde met "de Belgen" niet "elke Belg". Eerder het "collectief" van de Belgen.

In dat collectief zit een grote meerderheid die zich aan de regels houdt.

En een minderheid (het zal eerder 15% a 20% zijn) die willens nillens zijn voeten veegt aan de regels, en alle inspanningen tenietdoet van wie zich wel aan de regels houdt.

En door die compleet idiote minderheid zitten we nu alweer aan de start van de derde golf.

Er liggen nog steeds meer dan 550 corona patienten op ICU. Dat wil zeggen dat nog steeds bijna 30% van de normale ICU capaciteit door corona patiënten ingenomen wordt.

En de besmettingen stijgen sinds een kleine week alweer exponentieel.

De derde golf zal nog desastreuzere gevolgen hebben voor de gezondheidszorg dan de tweede golf.

Maar ook dat zal de idiote corona ontkenners (een minderheid, maar wel bepalend) worst wezen.

haelewyn
Tijdelijk Verbannen
Tijdelijk Verbannen
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 18 december 2020, 11:33

geebee schreef: ↑18 december 2020, 11:00
Ik ben er alsmaar meer van overtuigd dat de gemiddelde Belg niet veel meer kan doen dan de regeltjes opvolgen en 99 % van de mensen doet dit ook. Er zijn echter veel plaatsen en gelegenheden waar ze niet anders kunnen dan een zekere onveiligheid opzoeken : openbaar vervoer, school, werkplaats, noodzakelijke verplaatsingen naar winkels, enzovoorts ... De mensen doen echt hun best en ik denk niet dat je nog meer kan gaan vragen van mensen tenzij totale isolatie voor een maand van iedereen.
Ik zie het als : 20 a 30 procent veegt aan de regels vierkant zijn gat.
70 procent volgde de regels zo goed mogelijk op maar er is een soort laksheid, verveling of moeheid die intreedt.
Daardoor is van die groep, een 20 procentpunt ook niet meer echt goed bezig (optimistisch cijfer) en van diezelfde groep zijn ook een 30 tal procentpunt niet altijd in de mogelijkheid om het goed te doen door de opgesomde redenen.

Tel dat allemaal op ... Recipe for disaster. Nog altijd.

Het was alleen slechter toen we met zijn allen niets deden en er geen regels waren of in zicht kwamen.

Simpel gezegd maar de realiteit zeer dicht benaderd..

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 18 december 2020, 11:54

geebee schreef: ↑18 december 2020, 11:00Ik persoonlijk blijf op dezelfde nagel kloppen (en dat al sinds het begin van de epidemie trouwens) : de dagelijkse volksverhuizing naar scholen zijn de motor (en niet de "hulp"motor zoals wetenschappers stilletjesaan beginnen toegeven, ze zijn op de goede weg echter : eerst was er geen virusverspreiding via scholen, daarna misschien sporadisch een gevalletje, nu is het een hulpmotor, binnen een paar maanden gaan ze toegeven dat het virusfabrieken zijn). Met het begrip "school" bedoel ik dus niet enkel het gebouw en de klaslokalen an sich maar alles wat betrekking heeft met de school : de verplaatsing, het terplaatse zijn, de circulatie binnen en buiten de schoolmuren, ...
Men schermt met "cijfers van de clb's" ... als men moet afgaan op de cijfers van het clb kom dan misschien binnen drie jaar eens terug.
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Maar is er een alternatief? Als we de scholen sluiten meen ik dat de remedie erger is dan de kwaal.
Ik heb zelf geen schoolgaande nakomelingen meer, maar meen toch dat de scholen sluiten meer kwaad doet dan goed.
Maar ik erger me net als jij aan het feit dat er dat niemand met zoveel woorden durft zeggen. Moesten ze dat toegeven zou hun geloofwaardigheid toch wel toenemen, en de bevolking zou veel welwillender staan tov bepaalde maatregelen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

Krikke
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Krikke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Krikke » 18 december 2020, 14:07

Helemaal mee eens Carpe
Als ik zie hoe moeilijk mijn kinderen het hadden na die eerste lockdown ben ik ervan overtuigd dat de scholen beter openblijven.
Als ik moet kiezen tussen de toekomst van mijn kinderen of die van mijn ouders is de keuze snel gemaakt hoewel ik begrijp dat niet iedereen daar op dezelfde manier tegenover staat.

Onze groep van experten zou beter duidelijk communiceren en bij elke maatregel ook cijfermateriaal ter ondersteuning geven zodat het duidelijker wordt voor iedereen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden alsook de risico's die daar tegenoverstaan.
Het debat is duidelijk verziekt door enerzijds mensen die een panische angst hebben tegenover een andere groep die expres de regels lijkt te willen overtreden. Dat is voor mij een rechtstreeks gevolg van de gebrekkige communicatie en dikwijls tegenstrijdige berichten van experten en politiekers.
Hopelijk brengt de Kerstvakantie wat rust

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 18 december 2020, 14:21

Krikke schreef: ↑18 december 2020, 14:07 Als ik moet kiezen tussen de toekomst van mijn kinderen of die van mijn ouders is de keuze snel gemaakt hoewel ik begrijp dat niet iedereen daar op dezelfde manier tegenover staat.
Ik zou niet willen maar ook niet kunnen kiezen. Enige toegeving die ik wil doen is 'samen de stekker eruit trekken'. En stiekem denk ik dat zowel mijn ouders, mijn vrouw als mijn dochter dit de enige mogelijke 'keuze' zullen vinden.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 18 december 2020, 14:59

Krikke schreef: ↑18 december 2020, 14:07 Onze groep van experten zou beter duidelijk communiceren en bij elke maatregel ook cijfermateriaal ter ondersteuning geven zodat het duidelijker wordt voor iedereen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden alsook de risico's die daar tegenoverstaan.
Probleem is dat die experten niet over geschikt cijfermateriaal beschikken, daarvoor zou een zeer goed werkend contact opsporing en cluster onderzoek nodig zijn. Statistici zijn genoodzaakt de klassieke verspreidingsmodellen te gebruiken die aan de hand van het aantal contacten voorspellen wat het virus gaat doen. Dat die modellen verre van accuraat zijn voor dit virus is al een aantal keer gebleken, een eerste keer bij de versoepelingen na de eerste golf en ook nu. "De maatregelen volstaan maar ze moeten beter opgevolgd worden" is eigenlijk onzin, de mate van opvolging moet immers mee ingecalculeerd worden.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14493 berichten
  • Pagina 650 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 648
  • 649
  • 650
  • 651
  • 652
  • …
  • 967
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy