Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Bij mij omgekeerd aan Aerolla.
Ik vind het zelf niet zo raar maar als ik morgen moet kiezen tussen één van mijn ouders redden die 80+ is of 10 onbekende negertjes in Afrika moet ik niet nadenken :
Dan red ik één van mijn ouders zonder twijfel.
Weer een illusie kwijt.
Ik vind het zelf niet zo raar maar als ik morgen moet kiezen tussen één van mijn ouders redden die 80+ is of 10 onbekende negertjes in Afrika moet ik niet nadenken :
Dan red ik één van mijn ouders zonder twijfel.
En ik die dacht dat jij met iedereen overeen komt en dat ik diegene ben die met alle brave en goeie mensen ambras maak....
Weer een illusie kwijt.
Nee, ze mag gerust voorgaan ... en nu zeker

Keep on dreaming.
Zolang alles goed gaat is de mens een "sociaal" dier ... van zodra er ook maar iets negatiefs op het pad komt is het eigen volk euh vel eerst.
En dat in alle lagen : je beschermt in eerste instantie Europa (kijk maar naar het tegenhouden van vaccinatietransport), dan België, dan Vlaanderen, dan de boerkes van de eigen provincie, gemeente, straat, huisnummer en zelfs binnen het eigen huisnummer zullen er zijn die zichzelf voor hun kroost nemen.
Laatst gewijzigd door geebee op 15 maart 2021, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
On topic: ook Duitsland stopt met AstraZeneca.
Allemaal slecht geïnformeerde idioten die aan paniekzaaierij doen? Benieuwd wanneer Frank Pyro z´n kar keert en wat z´n uitleg dan wordt.
Allemaal slecht geïnformeerde idioten die aan paniekzaaierij doen? Benieuwd wanneer Frank Pyro z´n kar keert en wat z´n uitleg dan wordt.
-
- Verbannen Gebruiker
Allemaal politici die geen ruggengraat hebben en meegaan in het populisme ...
Laffaard, Frank Pyro, lesbische negerin, ... een aimabel persoon ben je toch wel.
Nee, dat zijn landen die inzien dat het niet stilleggen van de vaccinatie op korte en lange termijn er toe zullen leiden dat minder mensen geneigd zullen zijn om zich te laten inenten. De Belgische strategie zal enkel bijdragen aan de argwaan en het aantal weigeringen doen toenemen. Hoeveel van onze beleidsmensen/vaccinologen hebben de cursus "pyschologie van het menselijk gedrag" gevolgd ? Weinig, zou ik zo vermoeden.
Maar geen paniek, tegen morgen zal het ook hier stil gelegd worden.
Het eerste : ze geven jou gewoon je zin en daarom vind je het goed. Niets menselijks is ons allen vreemd.geebee schreef: ↑15 maart 2021, 15:50
Nee, dat zijn landen die inzien dat het niet stilleggen van de vaccinatie op korte en lange termijn er toe zullen leiden dat minder mensen geneigd zullen zijn om zich te laten inenten. De Belgische strategie zal enkel bijdragen aan de argwaan en het aantal weigeringen doen toenemen. Hoeveel van onze beleidsmensen/vaccinologen hebben de cursus "pyschologie van het menselijk gedrag" gevolgd ? Weinig, zou ik zo vermoeden.
Maar geen paniek, tegen morgen zal het ook hier stil gelegd worden.
Dat laatste : ik denk het ook zo..
Maar : voor de doorsnee Vlaming die snel een mening heeft zonder er veel van af te weten is en blijft dat AZ vaccin verbrand en zal Pfizer toch altijd als het betere alternatief blijven gelden. Eender wat men doet, vindt of niet vindt.
Het blijft op het randje van misdadig om het hier te gaan stilleggen rekening houdend met alle omstandigheden die zich voordoen. Maar populair zal het wel zijn. Dus : doen !! Een politieker denkt in stemmen, niet in mensenlevens.

Laatst gewijzigd door haelewyn op 15 maart 2021, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Je gaat er dus gewoon vanuit dat hoe jij in het leven staat automatisch iedereen in het leven staat?geebee schreef: ↑15 maart 2021, 12:39 In eerste instantie kijkt een mens voor zichzelf en zijn naasten ... en mocht zijn eigenbelang toevallig samenvallen met een algemeen belang dan is dit een toevallige bijzaak. Ik ben een redelijk empathisch mens maar als het er op aankomt kies je voor jezelf/naasten ... en zeg me niet dat dat voor jou niet het geval is want dan lieg je of maak je jezelf iets wijs.

Je bent dus een redelijk empathisch mens zolang je niet uit je comfortzone moet komen of als het het alleen maar bij woorden moet blijven. Niet noodzakelijk verkeerd maar daar is geen kunst aan.
Je slotzin is wel problematischer. Dat komt er eigenlijk op neer dat als iemand iets zegt dat niet in jouw denkpatroon past hij ongeloofwaardig is of zelfs een leugenaar.

Oef ben dan toch geen zonderling omdat ik die buurvrouw voor laat ;-)geebee schreef: ↑15 maart 2021, 15:41Nee, ze mag gerust voorgaan ... en nu zeker... maar als het moment er zou komen dat het levensbedreigend zou worden en er kan maar één meer mee met de levensreddende helicopter terwijl de zombies het gebouw aan het opkilmmen zijn dan ga ik en jij ook niet je bejaarde buurvrouw dat laatste plaatsje geven.
Tot op zekere hoogte iedereen wat altruïstisch,
puur eigenbelang zegt immers: buurvrouw ophoepelen gij met uw looprek, ikke eerst!
Die zombies is idd iets anders das ook waar
Misschien wel vrouwen en kinderen dan
Soit, we zijn het eens, min of meer toch
Ik hebben de lessen psychologie wel gevolgd en ik spreek in algemene termen, ik WEET dat de mensheid zo bestaat, ik heb er al meer dan genoeg voorbeelden van gezien, zowel persoonlijk als geschiedkundig ... je hoeft het niet op mij te betrekken, ik weet hoe ikzelf hierover denk, jij weet dat niet.David_DeWa schreef: ↑15 maart 2021, 16:03Je gaat er dus gewoon vanuit dat hoe jij in het leven staat automatisch iedereen in het leven staat?geebee schreef: ↑15 maart 2021, 12:39 In eerste instantie kijkt een mens voor zichzelf en zijn naasten ... en mocht zijn eigenbelang toevallig samenvallen met een algemeen belang dan is dit een toevallige bijzaak. Ik ben een redelijk empathisch mens maar als het er op aankomt kies je voor jezelf/naasten ... en zeg me niet dat dat voor jou niet het geval is want dan lieg je of maak je jezelf iets wijs.![]()
Je bent dus een redelijk empathisch mens zolang je niet uit je comfortzone moet komen of als het het alleen maar bij woorden moet blijven. Niet noodzakelijk verkeerd maar daar is geen kunst aan.
Je slotzin is wel problematischer. Dat komt er eigenlijk op neer dat als iemand iets zegt dat niet in jouw denkpatroon past hij ongeloofwaardig is of zelfs een leugenaar.![]()
Nogmaals, het is NIET MIJN denkpatroon, het is "des menses" ... en JA, diegene die beweert dat hij er anders over denkt is ofwel een leugenaar ofwel heeft hij niet goed opgelet in de lessen psychologie, kies zelf maar in welke groep jij je bevindt.
En wie ben jij trouwens ... weer eentje die om de zoveel tijd van nickname moet veranderen omdat hij weer iets gezegd heeft dat niet door de beugel kan ? Moeten we eigenlijk rekening houden met zogezegde "meningen" van types die er zelfs niet in slagen meer dan een paar maanden met dezelfde nickname rond te lopen of heb je een zodanig gespleten persoonlijkheid dat je voor iedere mening een andere nickname hebt ?
-
- Verbannen Gebruiker
Hopelijk ben je (om maar één voorbeeld te geven) geen brandweerman in actieve interventiedienst.geebee schreef: ↑15 maart 2021, 15:41 ... maar als het moment er zou komen dat het levensbedreigend zou worden en er kan maar één meer mee met de levensreddende helicopter terwijl de zombies het gebouw aan het opkilmmen zijn dan ga ik en jij ook niet je bejaarde buurvrouw dat laatste plaatsje geven.
Nochtans herinner ik mij een opleiding binnen de hulpdiensten waar een of ander vetbetaalde en zichzelf schromelijk overschattende trien met een leuk diploma ons altijd deed zeggen bij elke casus : 'Ik denk aan mijn eigen veiligheid'.. en dan mocht je beginnen.
Als je dat bij het examen niet deed verloor je direct punten.
(( Het leven is een kleutertuin))
Eerst zorgen voor Janneke en dan Jannekes maatjes !
In de politiek doen ze dat ook zeker ?
Als je dat bij het examen niet deed verloor je direct punten.
(( Het leven is een kleutertuin))
Eerst zorgen voor Janneke en dan Jannekes maatjes !
In de politiek doen ze dat ook zeker ?
Brandweerlieden gaan hun eigen gezondheid en leven ook niet in gevaar brengen hoor, ze zullen geen brandend gebouw binnengaan dat op instorten staat ... dat is alleen maar in de Hollywoodfilms dat ze dat doen.David_DeWa schreef: ↑15 maart 2021, 16:14Hopelijk ben je (om maar één voorbeeld te geven) geen brandweerman in actieve interventiedienst.geebee schreef: ↑15 maart 2021, 15:41 ... maar als het moment er zou komen dat het levensbedreigend zou worden en er kan maar één meer mee met de levensreddende helicopter terwijl de zombies het gebouw aan het opkilmmen zijn dan ga ik en jij ook niet je bejaarde buurvrouw dat laatste plaatsje geven.
Oh, waarom blijf ik repliceren op iemand met een meervoudig-nicknamesyndroom

-
- Verbannen Gebruiker
Vertel dat maar aan de brandweerlieden en andere hulpverleners (beroeps of vrijwillig) die herhaaldelijk de Twin Towers (om maar één voorbeeld te geven) binnengegaan zijn. Dat was geen film.
Geen kunst om op sociale media anoniem de salonpsycholoog uit te hangen.
Geen kunst om op sociale media anoniem de salonpsycholoog uit te hangen.
Bwa. Astra Zeneca heeft ook totaal geen track record wat betreft ontwikkeling van vaccins - dit was hun eerste vaccin ooit.
't Is te hopen dat het allemaal onnodige paniek was, maar ik zou er niet te gerust in zijn.
Geheel toevallig heb ik een paar dagen geleden een uitvoerig boek over 9/11 gelezen ... de brandweerlieden die de torens introkken waren er van overtuigd dat ze geen gevaar liepen ... geen enkele brandweerman trok de toren in met het gedacht dat die een uur later gingen imploderen anders hadden ze nooit gedaan. Eerst moet je kijken voor je eigen veiligheid en dan pas voor die van een andere. Brandweerlieden die het telkenmale het gevaar zouden opzoeken zij geen goede brandweerlieden want die moeten na een aantal keer vervangen worden door anderen als je snapt wat ik bedoel.David_DeWa schreef: ↑15 maart 2021, 16:26 Vertel dat maar aan de brandweerlieden en andere hulpverleners (beroeps of vrijwillig) die herhaaldelijk de Twin Towers (om maar één voorbeeld te geven) binnengegaan zijn. Dat was geen film.
Een deel van mijn opleiding bestond uit een aantal uitvoerige cursussen psychologie ... ik ben misschien wel een salonpsycholoog maar ik toch al zo slim om jouw psychologische aandoening vast te stellen : de meervoudige nickname-aandoening. Best grappig dat net jij - iemand die meerdere nicknames nodig heeft - het over anonimiteit durft te hebben. Ik ben hier misschien wel anoniem maar ik heb al jaren dezelfde nickname, kan van jou niet gezegd worden? Wat is het nu eigenlijk : David, Bertha, Geert, Kamiel of Francine ?