Coronavirus en de beurs
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Coronavirus en de beurs
Hoe en wat precies over het CORANA virus weet niemand toch? Althans ik weet het niet; en daarbij ben ik geen arts. Wat ik wel zeker weet is dat er één en ander is mis gegaan in China. In hoeverre het mis is gegaan weet ik niet. Dus wanneer Spaargids zich zorgen maakt; kan ik dat begrijpen. Het lezen van berichten in HNL etc zijn in mijn ogen niet echt betrouwbaar. Rustig blijven en vooral wetenschappelijke artikels lezen, die weten meer dan u of ik....
De Volkswagen groep heeft in januari 43.900 auto's minder verkocht in China als het vorig jaar.
Sedert het Chinees Nieuwjaar zijn de fabrieken van Volkswagen nog niet terug opgestart.
Als ze nu de volledige maand februari stil liggen in China, dan zullen ze in februari geen wagens verkopen in China. Vorig jaar verkochten ze 234.300 auto's in februari.
Als ze niets verkopen in februari in China, dan missen ze een winst van ca. 1 miljard € door de minderverkoop in januari en februari. Als dat geen winstwaarschuwing is.
Sedert het Chinees Nieuwjaar zijn de fabrieken van Volkswagen nog niet terug opgestart.
Als ze nu de volledige maand februari stil liggen in China, dan zullen ze in februari geen wagens verkopen in China. Vorig jaar verkochten ze 234.300 auto's in februari.
Als ze niets verkopen in februari in China, dan missen ze een winst van ca. 1 miljard € door de minderverkoop in januari en februari. Als dat geen winstwaarschuwing is.

Verkopen, produceren of leveren, Flip? 

Zou GSK niet interessant kunnen zijn?
Zij zijn toch veruit de grootste speler op vlak van vaccins?
Ik zou verwachten dat komend griepseizoen veel meer mensen zich gaan willen vaccineren.
GSK is wel een serieus conglomeraat en vaccins is maar ~14% van hun omzet.
Mijn port valt in de categorie gezondheidszorg te licht uit als ik de Morningstar X-ray toepas. Dus daar zou wat bij mogen.
Zij zijn toch veruit de grootste speler op vlak van vaccins?
Ik zou verwachten dat komend griepseizoen veel meer mensen zich gaan willen vaccineren.
GSK is wel een serieus conglomeraat en vaccins is maar ~14% van hun omzet.
Mijn port valt in de categorie gezondheidszorg te licht uit als ik de Morningstar X-ray toepas. Dus daar zou wat bij mogen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
De gevolgen beginnen zichtbaar te worden, containertrafiek van en naar China daalt gevoelig, verschillende fabrieken buiten China dreigen zonder onderdelen te vallen.
De infectie cijfers die momenteel uit China komen lijken een afname van het aantal besmettingen weer te geven maar zijn wellicht niet meer betrouwbaar, zo zouden er gisteren maar 201 nieuwe gevallen zijn bijgekomen. De opvolging van data in Singapore geeft een veel betrouwbaarder beeld en dat ziet er met de toch wel grote clusters niet zo gunstig uit.
De infectie cijfers die momenteel uit China komen lijken een afname van het aantal besmettingen weer te geven maar zijn wellicht niet meer betrouwbaar, zo zouden er gisteren maar 201 nieuwe gevallen zijn bijgekomen. De opvolging van data in Singapore geeft een veel betrouwbaarder beeld en dat ziet er met de toch wel grote clusters niet zo gunstig uit.
Corona wordt de stimulus om indexen wereldwijd naar topniveau's te sturen. Maak gebruik van de huidige dips!vortex schreef: ↑15 februari 2020, 10:00 De gevolgen beginnen zichtbaar te worden, containertrafiek van en naar China daalt gevoelig, verschillende fabrieken buiten China dreigen zonder onderdelen te vallen.
Welke dips? Mijn ETF's staan allemaal dicht tegen hun all-time highs.
Zou het niet kunnen dat iemand een biologische oorlog tegen china begonnen is? De goedkope Chinese producten die de wereld overspoelen moet toch een doorn in het oog zijn voor vele landen, niet in het minst amerika?
Vooral een doorn in het oog van Trump.
Het is al langer geweten dat de CIA hierachter zit.
De 15 Amerikanen die besmet zijn, zijn allemaal Democraten. Trump wil ook in eigen land een hoop Democratische kiezers elimineren voor de verkiezingen.
Noord-Korea heeft officieel geen Corona-gevallen, maar het zijn er in werkelijkheid al 215.000.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:

NTO schreef: ↑15 februari 2020, 11:12Vooral een doorn in het oog van Trump.
De 15 Amerikanen die besmet zijn, zijn allemaal Democraten. Trump wil ook in eigen land een hoop Democratische kiezers elimineren voor de verkiezingen.
Noord-Korea heeft officieel geen Corona-gevallen, maar het zijn er in werkelijkheid al 215.000.
Dat zijn natuurlijk beweringen die niemand kan bewijzen. Want dat is letterlijk iemand beschuldigen van massamoord.NTO schreef: ↑15 februari 2020, 11:12Vooral een doorn in het oog van Trump.
Ik acht het wel mogelijk, maar het kan evengoed van rusland, japan, iran enz enz komen
Ik lees 2645 nieuwe gevallen gisteren, gecommuniceerd door de Chinese autoriteiten.vortex schreef: ↑15 februari 2020, 10:00 De gevolgen beginnen zichtbaar te worden, containertrafiek van en naar China daalt gevoelig, verschillende fabrieken buiten China dreigen zonder onderdelen te vallen.
De infectie cijfers die momenteel uit China komen lijken een afname van het aantal besmettingen weer te geven maar zijn wellicht niet meer betrouwbaar, zo zouden er gisteren maar 201 nieuwe (...)
De bewijzen dat de CIA erachter zit, staan op de website ekafswen.moc
In dat geval loopt deze bron wat achter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.