Correct belegginsadvies
TIP
Re: Correct belegginsadvies
Ik moet eerlijk bekennen dat één van de aandelen in mijn portefeuille die het de laatste 4 maanden het het beste heeft gedaan, een aanbeveling is geweest van Sam Hollanders in zijn beursbrief. Ik heb het dan daarenboven nog maar een maand geleden gekocht. Het is natuurlijk zeer korte termijn, en dat zegt niet veel, sommige van zijn aandelen zijn ook fors gedaald. Maar als het goed is zeggen we het ook.
Mijn eigen huiswerk en mijn eigen geloof in Novo Nordisk is dan weer een drama geworden. Dankzij op tijd uitstappen is me dan nog veel verlies bespaard gebleven, maar dan terug te vroeg instappen, maakt dat ik daar nu kijk tegen een verlies van bijna 20%.
Mijn eigen huiswerk en mijn eigen geloof in Novo Nordisk is dan weer een drama geworden. Dankzij op tijd uitstappen is me dan nog veel verlies bespaard gebleven, maar dan terug te vroeg instappen, maakt dat ik daar nu kijk tegen een verlies van bijna 20%.
In mijn zoektocht naar informatie over waardebeleggen ben ik hier terechtgekomen en ik vond dit een heel amusante/interessante topic om te lezen.
Uiteraard ben ik benieuwd naar het verdere verloop van de "samenwerking" tussen Sam Hollanders en Pisa.
Iemand die daarover informatie heeft?
Uiteraard ben ik benieuwd naar het verdere verloop van de "samenwerking" tussen Sam Hollanders en Pisa.
Iemand die daarover informatie heeft?
Pisa en Sam zitten in de Caraïben... Samen te genieten met een cocktail op het strand in 't zonnetje...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik hoop van harte dat Pisa inderdaad kan genieten van betere temperaturen.
Ikzelf was deze ochtend echter eerst bezig aan een nieuwe poging van Start To Run, wat eigenlijk goed meeviel bij -5°
Hoe Pisa de reeds verlopen tijd heeft ervaren, dat is aan hem om te melden. Ik kan enkel zeggen dat ik net hetzelfde ben blijven voortdoen, namelijk eerlijk zeggen waar het op staat, en dit ook open en bloot op de website plaatsen.
Ik ben al even niet op dit forum geweest. Na vorige maal is de "goesting" wat vergaan om met anonieme personen te discussiëren.
Als mensen me echter in levende lijven willen ontmoeten of spreken, dan kan dat altijd op een event van de VFB, waar ik steeds rondloop.
Ook dit jaar op 24 maart zal ik er weer zijn. Meer gegevens over dit evenement vind je hier:
https://www.vfb.be/Vfb/
Groeten,
Sam
Ikzelf was deze ochtend echter eerst bezig aan een nieuwe poging van Start To Run, wat eigenlijk goed meeviel bij -5°
Hoe Pisa de reeds verlopen tijd heeft ervaren, dat is aan hem om te melden. Ik kan enkel zeggen dat ik net hetzelfde ben blijven voortdoen, namelijk eerlijk zeggen waar het op staat, en dit ook open en bloot op de website plaatsen.
Ik ben al even niet op dit forum geweest. Na vorige maal is de "goesting" wat vergaan om met anonieme personen te discussiëren.
Als mensen me echter in levende lijven willen ontmoeten of spreken, dan kan dat altijd op een event van de VFB, waar ik steeds rondloop.
Ook dit jaar op 24 maart zal ik er weer zijn. Meer gegevens over dit evenement vind je hier:
https://www.vfb.be/Vfb/
Groeten,
Sam
@Sam,
Ik probeer tijd vrij te maken en kom af
Voor waardeaandelen bent u in Vlaanderen de man die weet waarover hij spreekt
Zelf beleg ik er niet in. Dat past niet bij mijn temperament.
Maar voor de gemiddelde Lange Termijn-belegger is er geen betere bron en dan advies dan u
Wel altijd nadien zelf nog contoleren en nagaan of de cijfers en de visie kloppen - dat spreekt vanzelf
Garantie geeft nooit iemand
Bij u is het wel zo dat er een garantie bestaat op terugbetaling van het resterende deel van het abonnement als men niet tevreden is?
Is dit correct, dat ik dit zo onthouden heb?
Ik probeer tijd vrij te maken en kom af
Voor waardeaandelen bent u in Vlaanderen de man die weet waarover hij spreekt
Zelf beleg ik er niet in. Dat past niet bij mijn temperament.
Maar voor de gemiddelde Lange Termijn-belegger is er geen betere bron en dan advies dan u
Wel altijd nadien zelf nog contoleren en nagaan of de cijfers en de visie kloppen - dat spreekt vanzelf
Garantie geeft nooit iemand
Bij u is het wel zo dat er een garantie bestaat op terugbetaling van het resterende deel van het abonnement als men niet tevreden is?
Is dit correct, dat ik dit zo onthouden heb?
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
-
- Newbie
- Contacteer:
Dag Albert,
Inderdaad de uitgever geeft een niet goed geld terug garantie over de eerste 7 dagen, nadien is het inderdaad pro rata de verbruikte tijd.
Bedankt voor de mooie woorden!
Je kan inderdaad niet meer doen dan je best en open communiceren, maar wel leuk dat dit gewaardeerd wordt!
Het is heel belangrijk om jezelf te kennen. Zo kan ik heel goed forse dalingen verdragen van mijn aandelen, iets wat ook nodig is als waardebelegger. Ik kan dan weer niet om met de volatiliteit en korte termijnsprongen in opties,...
Groeten,
Sam
Inderdaad de uitgever geeft een niet goed geld terug garantie over de eerste 7 dagen, nadien is het inderdaad pro rata de verbruikte tijd.
Bedankt voor de mooie woorden!
Je kan inderdaad niet meer doen dan je best en open communiceren, maar wel leuk dat dit gewaardeerd wordt!
Het is heel belangrijk om jezelf te kennen. Zo kan ik heel goed forse dalingen verdragen van mijn aandelen, iets wat ook nodig is als waardebelegger. Ik kan dan weer niet om met de volatiliteit en korte termijnsprongen in opties,...
Groeten,
Sam