Covid logica
Re: Covid logica
Ziekenhuizen liggen al bijna even vol als bij de eerste golf maar vergeet niet dat de oudjes in bejaarden tehuizen op een bepaald punt niet meer naar het ziekenhuis mochten. Het aantal covid bedden tijdens de eerste golf was met andere woorden een pak hoger dan de grafiek laat zien. Wanneer het nog wat erger wordt gaat dat weer het geval zijn en er worden ook al voorbereidingen getroffen om revalidatie centra en dag klinieken om te vormen voor minder ernstige covid opnames.
-
- VIP member
- Contacteer:
Veel hier beseffen precies niet dat onze gezondheidszorg een luxe is en iets om zeer fier op te zijn! Nog niet zo lang geleden, werd je gewoon op een bed gelegd met wat bloedzuigers er bij
De mensheid overleeft al duizenden jaren epidemieën, hier komen we ook wel door!!! Ik hoop gewoon dat we er deze keer wel iets van leren en over twee jaar gewoon niet voordoen zoals we bezig waren. Maar ik vrees er voor, gewoon door te kijken naar het verleden en hoe China nu al terug bezig is...
Mijn giften (liefdadigheid) aan (mentale) gezondheidszorg/armoedebestrijding zijn alleszins gestegen dit jaar!

De mensheid overleeft al duizenden jaren epidemieën, hier komen we ook wel door!!! Ik hoop gewoon dat we er deze keer wel iets van leren en over twee jaar gewoon niet voordoen zoals we bezig waren. Maar ik vrees er voor, gewoon door te kijken naar het verleden en hoe China nu al terug bezig is...
Mijn giften (liefdadigheid) aan (mentale) gezondheidszorg/armoedebestrijding zijn alleszins gestegen dit jaar!

In de Brusselse Europa-ziekhuizen, liggen vanavond de eerste patiënten in de gang.
https://www.hln.be/binnenland/ziekenhui ... ~abb8e831/
https://www.hln.be/binnenland/ziekenhui ... ~abb8e831/
Ook de afdeling intensieve zorg van het ziekenhuis is volzet. “We houden altijd één bed vrij. De situatie kan zich voordoen dat twee patiënten nood hebben aan intensieve zorg. Dan zal zich mogelijks wel een probleem stellen. We moeten dan kiezen. Het is aan de artsen om te kijken waar de prioriteit ligt op dat moment”, aldus de directeur.
Onze oudjes die voor onze vrijheden en verworvenheden (38 uren week, betaald verlof, enz) gevochten hebben worden hier door sommigen afgeschilderd als nutteloos en afgeleefd en moeten geen zorg of minder zorg krijgen ten voordele van nietsnutten die zich niet aan de regels houden en nog maar weinig hebben betekend voor dit land.
Volledig logisch, hé MOL. Wat in Noord-Italië, Madrid, Parijs, Noord-Brabant, ... kon, kan hier dus ook gebeuren. Zou pas straf zijn moest dit land als één van de weinigen alles onder controle hebben. We hebben een degelijk en, onder normale omstandigheden, een afdoend zorgsysteem. Dat het nu ff uit de hand loopt ligt niet aan het systeem, het personeel of de slachtoffers. Aan het riedeltje 'alles wordt beter' komt ooit wel een einde, of op zijn minst kent het een terugval. Ca, ça c'est la vie.
Om nog eens met een kritische noot te eindigen: 40 jaar geleden kon je beter in een Zwitsers dan een Belgisch ziekenhuis liggen. Als je nu een ziekenhuis als Mol ziet ( met alle respect), daar krijgen ze me nooit levend binnen ( en dat was 40 jaar geleden ook al zo).
Edit: MOL = MoreOr Less, Mol = de gemeente ...
Om nog eens met een kritische noot te eindigen: 40 jaar geleden kon je beter in een Zwitsers dan een Belgisch ziekenhuis liggen. Als je nu een ziekenhuis als Mol ziet ( met alle respect), daar krijgen ze me nooit levend binnen ( en dat was 40 jaar geleden ook al zo).
Edit: MOL = MoreOr Less, Mol = de gemeente ...
Ook hier is geen perfecte oplossing voor. Mijn voorstel zou zijn: first in, first served. En dat houdt dus in dat er mensen sterven die men in leven had kunnen houden. Discriminatie in een ziekenhuis op basis van leeftijd is horror. Tijd- en plaatsgebrek mogen daar niet anders over oordelen. Mocht men toch nog wat tijd te besteden hebben, kan men na de leeftijd ook de financiële, sociale en intellectuele achtergrond nakijken. NOT !anonymous schreef: ↑28 oktober 2020, 19:23 Onze oudjes die voor onze vrijheden en verworvenheden (38 uren week, betaald verlof, enz) gevochten hebben worden hier door sommigen afgeschilderd als nutteloos en afgeleefd en moeten geen zorg of minder zorg krijgen ten voordele van nietsnutten die zich niet aan de regels houden en nog maar weinig hebben betekend voor dit land.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat vind ik hypocriet. In niet covid tijden, deden ze al veel minder eens de patiënt een bepaalde leeftijd had.... 

First in (ik zal in clichés spreken om een punt te maken) diegenen die er zich geen kl**ten van hebben aangetrokken en door hun gedrag besmet zijn geraakt ... dus die moeten first served worden terwijl die voorzichtige mens die alles doet en deed om zich aan de regeltjes te houden en zich ondanks zijn mondmaskergebruik toch onverklaarbaar besmet is geraakt komt dan op the last in, last served-positie.
Sorry Roger (brave mens die zich zo ongeveer gebarricadeerd heeft in zijn huis maar het toch heeft gevangen van zijn thuisverpleegster), Johny was hier eerst, hij heeft een paar feestjes gegeven en samen met Marina, Kenny en Pamela zijn ze besmet en hier terecht gekomen.
Syriasly, Sebastiaan1985? Zolang men tijd, plaats en zin had werden de 'oudjes' als klant gehouden. Heb jij de laatste jaren in een ziekenhuis gelegen, en eens rond gekeken wie er zoal de bedden bevolkten? Right, there u r !
Meester hij doet het weer! Geebee vergeet zijn emoticons, en dus moeten we weer raden naar de modus waarin hij schrijft. 

-
- VIP member
- Contacteer:
Bepaalde kankers worden nochtans niet (of minder) behandeld vanaf een bepaalde leeftijd

Hotels, noodhospitalen in tenten, etc ...
Ik denk dat we wel ongeveer op het punt zijn waar de oudjes niet meer naar het ziekenhuis 'mogen' ? Ben ik mis ?
Dat klopt wel. Gelukkig is men gestopt om bij een 98-jarige met vergevorderde kanker in maart de milt en in mei de bijnieren weg te nemen. Dat was echt over the top.Sebastiaan1985 schreef: ↑28 oktober 2020, 20:14Bepaalde kankers worden nochtans niet (of minder) behandeld vanaf een bepaalde leeftijd![]()
Ik had het eerder over beademing en aan een infuus leggen.

- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
WTF, hebben jullie echt een derde draad geopend om over Corona te zeveren?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Coronagids.be 

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior