Creadomus: beleggen in vastgoed met verhuurgarantie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Creadomus: beleggen in vastgoed met verhuurgarantie
Hallo iedereen,
Heeft iemand ervaring met Creadomus, of met het het beleggen in vastgoed met verhuurgarantie? Welke zijn de addertjes onder het gras?
Hieronder hun toelichting op hun website:
"Wie investeert bij Creadomus krijgt de kans om te kiezen voor vrije, marktconforme verhuur of voor een verhuurgarantie. Wanneer u kiest voor een verhuurgarantie, gaat u op moment van aankoop een verhuurcontract aan voor 9, 18 of 27 jaar met een solvabele institutionele partij. Deze partij gaat uw eigendom weer gaan onderverhuren aan particuliere huurders.
Voor u als investeerder betekent dit dat u niet langer blootgesteld wordt aan de riscio's en de zorgen die verhuren soms met zich kan meebrengen. Voor de effectieve bewoner van uw appartementen bent u zelf een onbekende partij. Hierdoor wordt u nooit lastig gevallen voor typische huurderproblematieken. Bovendien bent u zeker dat u maandelijks correct betaald wordt. Ook periodieke leegstand bij huurderswissels, behoren hier tot het verleden!"
Vriendelijke groeten
Barth70
Heeft iemand ervaring met Creadomus, of met het het beleggen in vastgoed met verhuurgarantie? Welke zijn de addertjes onder het gras?
Hieronder hun toelichting op hun website:
"Wie investeert bij Creadomus krijgt de kans om te kiezen voor vrije, marktconforme verhuur of voor een verhuurgarantie. Wanneer u kiest voor een verhuurgarantie, gaat u op moment van aankoop een verhuurcontract aan voor 9, 18 of 27 jaar met een solvabele institutionele partij. Deze partij gaat uw eigendom weer gaan onderverhuren aan particuliere huurders.
Voor u als investeerder betekent dit dat u niet langer blootgesteld wordt aan de riscio's en de zorgen die verhuren soms met zich kan meebrengen. Voor de effectieve bewoner van uw appartementen bent u zelf een onbekende partij. Hierdoor wordt u nooit lastig gevallen voor typische huurderproblematieken. Bovendien bent u zeker dat u maandelijks correct betaald wordt. Ook periodieke leegstand bij huurderswissels, behoren hier tot het verleden!"
Vriendelijke groeten
Barth70
Re: Creadomus: beleggen in vastgoed met verhuurgarantie
Geen ervaring met dit bedrijf, maar volgens mij bestaat de verhuurgarantie gewoon uit verhuur aan ocmw of SVK (sociaal verhuurkantoor).
Waarschijnlijk is de huur dan een gewone 3-6-9 met onderhuur aan OCMW clienten. Deze huurvcontracten kunnen door ocmw/SVK makkelijk opgezegd worden, dus eigenlijk geen verhuurgarantie.
Als het geen OCMW/sociaal verhuurkantoor is die huurt, maar een commercieel bedrijf dan is de fiscaliteit zo nadelig dat men beter commercieel vastgoed aankoopt (handelshuur gooft ook meer lange termijn zekerheid dan residentiele huur, moeilijker op te zeggen).
Waarschijnlijk is de huur dan een gewone 3-6-9 met onderhuur aan OCMW clienten. Deze huurvcontracten kunnen door ocmw/SVK makkelijk opgezegd worden, dus eigenlijk geen verhuurgarantie.
Als het geen OCMW/sociaal verhuurkantoor is die huurt, maar een commercieel bedrijf dan is de fiscaliteit zo nadelig dat men beter commercieel vastgoed aankoopt (handelshuur gooft ook meer lange termijn zekerheid dan residentiele huur, moeilijker op te zeggen).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
niet vergeten dat je op termijn met allerlei kosten rond uw oren gaat geslagen worden,. Lift, terrassen, dak, schilderwerken,beheerskosten, en wat nog al ni meer. Als de huurder belt voor en akkefietje, en ze gaan kijken en of herstellen,zijn daar natuurlijk kosten aan verbonden. Heb daar men twijfels over dat je een redelijk rendement behaald,als je al rendement hebt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb twee kleine 2 appartementjes in Heule die ik verhuur met het SVK De Poort van Kortrijk. Ze betalen iets minder dan dat ik zou kunnen krijgen van gewone huurders, wel betalen ze de syndickosten. De zorgeloosheid primeert bij mij toch. Met goedkoop vastgoed heb je toch klootjesvolk dat komt huren, dan liever zeker van m'n centen dan dat ik moet procederen om betaald te worden.
SVK/OCMW kan inderdaad een goede oplossing zijn.
Echter kan een privé bedrijf (Creadomus) geen garantie geven dat een SVK uw pand ooit zal huren, en nog minder gedurende 27 jaar.
Echter kan een privé bedrijf (Creadomus) geen garantie geven dat een SVK uw pand ooit zal huren, en nog minder gedurende 27 jaar.