Credit Europe Bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Credit Europe Bank
kan C E Bank zomaar het resterende bedrag (0.67 euro) van mijn zichtrekening naar mijn tegenrekening storten met valutadatum 30/4 ?
ik heb bij hun ook nog een termijnrekening aan 3,25 % bto lopen die eind 2017 afloopt.
als deze zichtrekening stopt waar gaan ze dan de interest van dit jaar op storten?
grtjs
ik heb bij hun ook nog een termijnrekening aan 3,25 % bto lopen die eind 2017 afloopt.
als deze zichtrekening stopt waar gaan ze dan de interest van dit jaar op storten?
grtjs
Re: Credit Europe Bank
Een bank kan een rekening niet zomaar op eigen houtje afsluiten. Vraag hen waarom ze dat gedaan hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik denk dat ze de rekening afsluiten he, maar heb ondertussen al een mailtje gestuurd met uitleg,
maar ga maandag toch nog is bellen voor meer uitleg.
bedankt voor je reactie
maar ga maandag toch nog is bellen voor meer uitleg.
bedankt voor je reactie
Valutadatum 30/4, dat is pas over een maand. Doen ze die transfert nu al?
sorry 30/3
Ik denk dat het leegmaken van je zichtrekening gewoon kadert in de afbouw van hun bankactiviteiten. Nog verschuldigde interesten zullen op de Top-Interest Spaarrekening gestort worden.
ja was ook mijn eerste gedacht.
maar mogen ze eerst wel verwittigen he
enfin ik zal het maandag misschien weten en dan post ik de uitslag wel
maar mogen ze eerst wel verwittigen he
enfin ik zal het maandag misschien weten en dan post ik de uitslag wel
STAAT al maanden op hun wipsite dat ze hun belgische activiteiten stoppen en naar holland gaan
Vorig jaar januari hebben ze brieven gestuurd, conform de 14 maanden opzegperiode uit hun algemene voorwaarden. Alle brieven goed lezen en best bewaren.
Uitlopende termijndeposito's blijven onveranderd van kracht.
Misschien word ik wel hun laatste klant want ik heb er nog 1 lopen tot midden 2019 ;-)
Uitlopende termijndeposito's blijven onveranderd van kracht.
Misschien word ik wel hun laatste klant want ik heb er nog 1 lopen tot midden 2019 ;-)
Uit de brief van 12/01/215:
"Indien nog een lopend termijndeposito verbonden is aan uw Top Interest rekening die komt te vervallen na de opzegperiode van 14 maanden [vanaf 31/01/2015 dus], zal de afsluiting van uw Top Interest rekening uitgestelde worden om met de eindvervaldag van uw termijndeposito samen te vallen."
Ik veronderstel dat je op 31/03/2016 alle rekeningen leeg gemaakt hebben. Die zonder gekoppelde termijndeposito zijn ook effectief afgesloten. Die met gekoppelde termijndeposito: elke intrestuitbetaling wordt dadelijk overgeschreven naar de tegenrekening. En als de termijndeposito op einddatum komt worden laatste intrest en kapitaal overgeschreven naar de tegenrekening en wordt de Top Intrest rekening afgesloten. Ze willen blijkbaar voorkomen dat je nog intrest opbouwt op de Top Interest rekening.
Als ik verkeerd ben, dan lees ik het maandag wel.
"Indien nog een lopend termijndeposito verbonden is aan uw Top Interest rekening die komt te vervallen na de opzegperiode van 14 maanden [vanaf 31/01/2015 dus], zal de afsluiting van uw Top Interest rekening uitgestelde worden om met de eindvervaldag van uw termijndeposito samen te vallen."
Ik veronderstel dat je op 31/03/2016 alle rekeningen leeg gemaakt hebben. Die zonder gekoppelde termijndeposito zijn ook effectief afgesloten. Die met gekoppelde termijndeposito: elke intrestuitbetaling wordt dadelijk overgeschreven naar de tegenrekening. En als de termijndeposito op einddatum komt worden laatste intrest en kapitaal overgeschreven naar de tegenrekening en wordt de Top Intrest rekening afgesloten. Ze willen blijkbaar voorkomen dat je nog intrest opbouwt op de Top Interest rekening.
Als ik verkeerd ben, dan lees ik het maandag wel.
Net zoals DHB (Demir Halk Bank) is Credit Europe een Nederlandse bank met Turkse roots.paul schreef:STAAT al maanden op hun wipsite dat ze hun belgische activiteiten stoppen en naar holland gaan
Zij "gaan" dus niet naar " holland " maar bouwen enkel hun Belgische activiteiten af.
ik heb hier de brief voor mij liggen.
in mijn geval mogen ze die Top Interest rekening dus niet afsluiten aangezien ik nog een termijndeposito heb die in november 2017 afloopt en daarmee zou de afsluiting uitgesteld moeten worden tot de eindvervaldag van de termijndeposito,
of ben ik verkeerd?
of heeft het iets te maken met het feit dat ik en mijn vrouw ieder een klantnummer hebben voor deze Top Interest rekening?
grtjs
in mijn geval mogen ze die Top Interest rekening dus niet afsluiten aangezien ik nog een termijndeposito heb die in november 2017 afloopt en daarmee zou de afsluiting uitgesteld moeten worden tot de eindvervaldag van de termijndeposito,
of ben ik verkeerd?
of heeft het iets te maken met het feit dat ik en mijn vrouw ieder een klantnummer hebben voor deze Top Interest rekening?
grtjs
Je hebt dus 2 rekeningen. Hangt aan elk een termijndeposito? Zijn de rekeningen allebei afgesloten?
neen, wij hebben 1 gezamelijke rekening met ieder een klantnummer en volgens mij zijn ze allebei afgesloten.
of dat zo is zal ik maandag te weten komen.
of dat zo is zal ik maandag te weten komen.
Bij mij werd er in elk geval nog niets afgesloten.
Er resteren mij nog 2 termijnrekeningen: één met vervaldag in de loop van dit jaar en één in 2017.
Toen CE in hun brief van 12/01/15 liet weten dat ze de activiteiten in België gingen afbouwen, heb ik de Top Interest spaarrekening tot de laatste cent leeggemaakt (er stonden nog slechts enkele euros op).
En de intussen nog verworven rentes en uitbetaling van termijnrekeningen heb ik ook onmiddellijk overgeschreven naar mijn "tegenrekening". Dit op advies van CE, zoals eveneens in die brief vermeld.
Op 31/03/16 eindigde hun opzegperiode van 14 maanden, en zouden alle spaarrekeningen automatisch afgesloten worden (met uitbetaling van het eventueel resterende geld naar de tegenrekening), behalve voor wie nog lopende termijndeposito's heeft. In dat geval wordt de automatische afsluiting uitgesteld naar de laatste eindvervaldag.
CE is altijd zeer correct geweest, en mogelijke (menselijke) vergissingen werden altijd onmiddellijk opgelost.
Er resteren mij nog 2 termijnrekeningen: één met vervaldag in de loop van dit jaar en één in 2017.
Toen CE in hun brief van 12/01/15 liet weten dat ze de activiteiten in België gingen afbouwen, heb ik de Top Interest spaarrekening tot de laatste cent leeggemaakt (er stonden nog slechts enkele euros op).
En de intussen nog verworven rentes en uitbetaling van termijnrekeningen heb ik ook onmiddellijk overgeschreven naar mijn "tegenrekening". Dit op advies van CE, zoals eveneens in die brief vermeld.
Op 31/03/16 eindigde hun opzegperiode van 14 maanden, en zouden alle spaarrekeningen automatisch afgesloten worden (met uitbetaling van het eventueel resterende geld naar de tegenrekening), behalve voor wie nog lopende termijndeposito's heeft. In dat geval wordt de automatische afsluiting uitgesteld naar de laatste eindvervaldag.
CE is altijd zeer correct geweest, en mogelijke (menselijke) vergissingen werden altijd onmiddellijk opgelost.