Credit Europe Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Credit Europe Bank
CE kon gewoon die hoge rentes niet meer aan. Het businessmodel van CE bestaat er in om hier goedkoop geld op te halen en te investeren in hoge interest landen zoals Rusland, Turkije etc etc. Hier lenen ze aan 2-3% nu zelfs minder en daar geven ze het uit aan 13%. Toch zijn de kredietverliezen in die landen zeer erg fors en zal CE daar door geraakt zijn. Daarom dat ze de vergoeding verlagen om extra marge te creëeren.frank schreef:Pieterjan schreef: Toch wel een lage rente vind ik, zelfs de bank van de post is interessanter want je hebt kantoren en je kan er gewoon geld storten. Ik heb zelf geen geld bij die bank maar ik zou het er zeker weghalen en stoppen ofwel bij een Belgische grootbank zoals Dexia en Fortis ofwel als je niet van grootbanken houdt, het parkeren bij BMPB.
We zullen eerst nog moeten zien wat de rente van de andere banken zal zijn tegen dan. Kan nu nog niet echt vergelijken. Maar inderdaad, rente lijkt me laag.
Vergelijk het met Kaupthing. Hier haalden ze geld op tegen 4-6% jaarlijks maar in IJsland stond de rente van de Centrale bank op 15%. Dan is de rentestand hier voor Kaupthing nog steeds super goedkoop. Enkel die rente bubbel explodeerde in IJsland, omdat de inflatie op hol sloeg, de Sedlabanki die rente maar bleef optrekken en je een zeepbel kreeg. Dan verlaagde ze de rente drastisch om de economie aan te zwengelen en kwamen de IJslandse banken in extreme moeilijkheden.
Laatst gewijzigd door Pieterjan op 8 augustus 2009, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
Ik denk er net zo over. Hun strategie is misschien niet stom vanuit bedrijfsoogpunt, maar ik als klant en bezitter van een spaarrekening bij CE heb daar maar weinig boodschap aan. Mijn spaarrekening komt te vervallen en ik wens niet op termijnrekeningen van 5 of 10 jaar mijn geld weg te zetten. Bye bye CE dus!Pieterjan schreef:Kan allemaal wel goed zijn maar ik zet mijn geld niet vast tegen 4% op 5 jaar ofzo. Dat is een te kleine vergoeding voor het weinige flexibiliteit dat je krijgt. Plus staat de rente zeer laag, waardoor die op termijn, door het gevaar van de inflatie, zal stijgen. Hierdoor zullen de rentes op termijnrekeningen en spaarrekeningen in de toekomst gaan stijgen. Het is niet erg slim om je geld vast te zetten voor 5 jaar ofzo, wanneer de rente zo laag staat. Laag zal ze niet blijven, de Duitsers hebben een hekel aan een lage rente want dat veroorzaakt inflatie. Als er een ding is, waar Duitsers een gloeiende hekel hebben dan is het dat wel. Het was trouwens een van de voorwaarden om de Deutsche Mark op te geven en in de Euro te stappen. Prijsstabliteit en niet economische groei moet de taak zijn van de ECB.cp1234 schreef: Hun strategie is wel niet stom. Terwijl ze je melden dat je spaargeld niets meer gaat opbrengen via brief, delen ze direct hun rentes op de termijnrekeningen mee die dan weer wel tot de hoogste behoren.
Ik vrees dat in de huidige omstandigheden, we nog een tijdje of misschien zelfs langer zullen moeten wachten op de terugkomst van hogere rente.cp1234 schreef: De enige vraag is, wie wil de leegte die banken als argenta, credit europe en andere hebben nagelaten eindelijk eens invullen en beginnen met terug hogere rentes te geven??
wie voor het ogenblik naar een interessante tarief zoekt kan de aanbod van Axa overwegen
Met 2.40% zit je immers gegarandeerd 6 maanden hoger dan de 1.60+075=2.35% (voor wie geld op 31/03 op zijn TI had staan) van CE en kan je indien de zaken veranderen zonder verlies overstappen naar een betere.
BKCP is nog iets hoger maar NIET gegarandeerd.
Wie denkt dat het nog een tijdje zal blijven kwakelen zoekt misschien soelaas bij Recordbank op 3J (bijna 3% net 3 j gegarandeerd).
of een termijnrekening (sommige bieden de mogelijkheid om desnoods vervroegd af te stappen).
aan de acties van AXA zijn zoveel voorwaardes gebonden dat ik al geen zin zou hebben om er een rekening te openen. Altijd sjoemelen met de kleine lettertjes en na 6 maanden merk je pas dat je interest hebt ontvangen aan een superlaag tarief. Zij zullen je alvast niet op voorhand meedelen dat je niet aan de voorwaardes voldoet. Een bank die een spaarrekening bij de 3 hoogste heeft, maar ook de 3 laagste spaartarieven aanbiedt vertrouw ik niet, want dat is voor mij een teken dat ze klanten actief belazeren.ted schreef:
wie voor het ogenblik naar een interessante tarief zoekt kan de aanbod van Axa overwegen
Met 2.40% zit je immers gegarandeerd 6 maanden hoger dan de 1.60+075=2.35% (voor wie geld op 31/03 op zijn TI had staan) van CE en kan je indien de zaken veranderen zonder verlies overstappen naar een betere.