Credit Europe - belangrijke renteverlaging vanaf 21 april
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Credit Europe - belangrijke renteverlaging vanaf 21 april
De Credit Europe website meldt dat vanaf 21 april de basisrente 2.4% en de getrouwheidspremie 0.6% zal bedragen. Erg slim om dit juist aan te kondigen nadat de nieuwe spaarrichtlijn van kracht is geworden!
Re: Credit Europe - belangrijke renteverlaging vanaf 21 april
Het is in ieder geval sympathiek om dit reeds 3 weken op voorhand te melden. De vorige rentedalingen heeft Credit Europe ook 2 weken op voorhand aangekondigd.
Als je geld voor 21 april op de rekening staat kan je 12 maanden genieten van een 1% getrouwheidspremie.
Het is een rare evolutie voor Credit Europe, in Nederland bieden ze nog steeds 4.5%.
Als je geld voor 21 april op de rekening staat kan je 12 maanden genieten van een 1% getrouwheidspremie.
Het is een rare evolutie voor Credit Europe, in Nederland bieden ze nog steeds 4.5%.
Laatst gewijzigd door Stier op 1 april 2009, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt dit ?
Wanneer je voor 21 april gestort hebt,je getrouwheid van 1% gewaarborgd is voor de bedragen die voor deze datum op de rekening stonden. en dit voor de periode van 12 maanden?
Ik dacht dat de getrouwheid vanaf 21 april voor de reeds bestaande gelden ook zakte tot 0.6% ?
Wie kan hier uitsluitsel over geven ?
Wanneer je voor 21 april gestort hebt,je getrouwheid van 1% gewaarborgd is voor de bedragen die voor deze datum op de rekening stonden. en dit voor de periode van 12 maanden?
Ik dacht dat de getrouwheid vanaf 21 april voor de reeds bestaande gelden ook zakte tot 0.6% ?
Getrouwheidspremie blijft één jaar geldig vanaf het moment van storting.
Daalt de getrouwheidspremie ondertussen: maakt niets uit voor jou.
Stijgt de getrouwheidspremie ondertussen: maakt ook niets uit voor jou. Wel jammer natuurlijk. Als je jaar pas aan het lopen is kun je in dit geval misschien overwegen om je geld even weg te nemen om het dan terug te storten aan de hogere premie. Let wel op. Je moet dan opnieuw een jaar wachten voor je die premie binnen hebt.
Als je jaar om is zal de getrouwheidspremie voor het volgende jaar veranderen naar de premie die op dat moment van kracht is. En die zal dan vervolgens weer voor een jaar gelden.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Daalt de getrouwheidspremie ondertussen: maakt niets uit voor jou.
Stijgt de getrouwheidspremie ondertussen: maakt ook niets uit voor jou. Wel jammer natuurlijk. Als je jaar pas aan het lopen is kun je in dit geval misschien overwegen om je geld even weg te nemen om het dan terug te storten aan de hogere premie. Let wel op. Je moet dan opnieuw een jaar wachten voor je die premie binnen hebt.
Als je jaar om is zal de getrouwheidspremie voor het volgende jaar veranderen naar de premie die op dat moment van kracht is. En die zal dan vervolgens weer voor een jaar gelden.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Het lijkt erop dat CE zoveel mogelijk kapitaal via termijnrekeningen wil ophalen (die geven de hoogste rente die je momenteel nog op de markt kan vinden); op die manier zijn ze minder onderhevig aan massale gelduitstromen.
Credit Europe, nieuwe renteverlaging
Dat was toch een mooie stunt van Credit Europe, nog vlug vele spaarders an te trekken met de blijkbar betere rente.
En nu ze daar zitten met hun rente van 3+1%, plots de rente verlagen op hetzelfe niveau als de anderen!!!
Ook is was er haast ingetrapt, had CE niet besloten, mijn anvraag 4 keer terug te sturen, iedere keer word iets anders vermeld dat mankeerde.
Ik dacht een tidje: ze willen je niet, of je zal niet in anmerking komen voor betere rentes, warom??
Nu ben ik blij, en daar komt ook nog de ratingverlaging erbij. Er hangt zoiets van een doemscenario in de lucht..... maar als menige zeggen, in deze tijden panikeren we alle heel snel.
Ook ING die me geregel bellen: kom eindelijk je rekening openen hebben een ratingverlaging gekregen.
Vorlopig blijv ik bij die blijkbar betrouwbare rabobank en bih mijn betrouvbare maar ook niet al te gulle CENTEA.
En nu ze daar zitten met hun rente van 3+1%, plots de rente verlagen op hetzelfe niveau als de anderen!!!
Ook is was er haast ingetrapt, had CE niet besloten, mijn anvraag 4 keer terug te sturen, iedere keer word iets anders vermeld dat mankeerde.
Ik dacht een tidje: ze willen je niet, of je zal niet in anmerking komen voor betere rentes, warom??
Nu ben ik blij, en daar komt ook nog de ratingverlaging erbij. Er hangt zoiets van een doemscenario in de lucht..... maar als menige zeggen, in deze tijden panikeren we alle heel snel.
Ook ING die me geregel bellen: kom eindelijk je rekening openen hebben een ratingverlaging gekregen.
Vorlopig blijv ik bij die blijkbar betrouwbare rabobank en bih mijn betrouvbare maar ook niet al te gulle CENTEA.
ik heb ook problemen bij het openen van rekeningen bij CE: initiele aanvraag verzonden half januari (2.5maand geleden) en nog niets ontvangen. Ondertussen diverse mail gestuurd (ik wil overal een geschreven bevestiging van) waarbij ik ondermeer half maart hoorde dat alles opnieuw verstuurd was. Niets ontvangen. Ondertussen ook een 'intentieverklaring' gestuurd voor het plaatsen van een termijndeposito aan de oude gunstige voorwaardes (dewelke normaal in orde is).
- > gisteren namiddag en deze morgen dan deze mails:
- > gisteren namiddag en deze morgen dan deze mails:
enFrom: Vicky Lodewijks [mailto:Vicky.Lodewijks@crediteurope.be]
Sent: woensdag 1 april 2009 15:48
To: XXX
Subject: RE: uitblijven rekeninginformatie na aanvraag enkele weken geleden
Geachte Heer XXX,
Mag ik u nog even geduld verzoeken aub. Er zijn een aantal prioriteiten, ik kom ten laatste in de loop van volgende week bij u terug met meer nieuws, daar ik tussen al onze aanvragen moet gaan zoeken naar de uwe.
Mvg,
Vicky Lodewijks
Client Service Representative
Credit Europe Bank N.V.
Mechelsesteenweg 66
B-2018 Antwerpen
Vicky.Lodewijks@crediteurope.be
tel: 03/206 56 00
fax:03/206 56 11/22
- > ik begin toch ook serieus te twijfelen....From: Vicky Lodewijks [mailto:Vicky.Lodewijks@crediteurope.be]
Sent: donderdag 2 april 2009 11:00
To: XXX
Subject: Uw rekeningopening
Geachte heer,
Wij zochten uw dossier opnieuw manueel op. Omwille van een technische fout werd uw rekening nog niet geopend. Wij zullen dit zo snel mogelijk rechtzetten.
Mvg,
Vicky Lodewijks
Client Service Representative
Credit Europe Bank N.V.
Mechelsesteenweg 66
B-2018 Antwerpen
Vicky.Lodewijks@crediteurope.be
tel: 03/206 56 00
fax:03/206 56 11/22
Re: Credit Europe, nieuwe renteverlaging
ik begrijp niet waarom zovelen zo'n probleem maken van de renteverlaging van CE. Ze kondigen het 3 weken op voorhand aan, bovendien is als je nu stort de getrouwheidspremie gegarandeerd, dus dat kan al niet dalen. Tenslotte: alle banken zullen dalen hoor, kopieer nu maar eens de rentes en check eens binnen 3 weken wie nog dezelfde rente geeft, het zullen er niet veel zijn. CE is gewoon de enigste die het al zo vroeg aankondigt ...lissiedoe schreef: Dat was toch een mooie stunt van Credit Europe, nog vlug vele spaarders an te trekken met de blijkbar betere rente.
Re: Credit Europe, nieuwe renteverlaging
Inderdaad : eerst zijn ze met z'n allen aan het roepen dat we CE niet mogen vertrouwen omdat haar rentes de hoogste waren, en nu is het weer niet goed.Maarten schreef: ik begrijp niet waarom zovelen zo'n probleem maken van de renteverlaging van CE. Ze kondigen het 3 weken op voorhand aan, bovendien is als je nu stort de getrouwheidspremie gegarandeerd, dus dat kan al niet dalen. Tenslotte: alle banken zullen dalen hoor, kopieer nu maar eens de rentes en check eens binnen 3 weken wie nog dezelfde rente geeft, het zullen er niet veel zijn. CE is gewoon de enigste die het al zo vroeg aankondigt ...
Nochtans in tegenstelling tot de meeste andere banken, kondigt ze de renteverlaging ruim op tijd aan.
En zonder twijfel zullen de andere volgen.
peter schreef:
En wat gebeurt er met het geld dat er reeds langer opstaat - is 1% getrouwheid gegarandeerd? of is die 1% voor nieuw geld dat er in feb/maart 09 opgestort werd??
lev schreef:peter schreef:
En wat gebeurt er met het geld dat er reeds langer opstaat - is 1% getrouwheid gegarandeerd? of is die 1% voor nieuw geld dat er in feb/maart 09 opgestort werd??
Die 1 % getrouwheidspremie is gegarandeerd.
dus kan je best nog bijstorten voor 21 april
Campzie schreef:lev schreef:
Ben je daar zeker van? Ik heb ze een mail gestuurd om het na te vragen, maar nog geen antwoord gekregen.
Dus normaal geizen krijgen we op al het geld wat er voor 21 april staat 2.4% + 1%? Wanneer wordt die getrouwheidspremie dan aangepast?
getrouwheidspremie wordt aangepast wanneer het geld er een jaar opstaat.hanske schreef:Campzie schreef:
Ben je daar zeker van? Ik heb ze een mail gestuurd om het na te vragen, maar nog geen antwoord gekregen.
Dus normaal geizen krijgen we op al het geld wat er voor 21 april staat 2.4% + 1%? Wanneer wordt die getrouwheidspremie dan aangepast?
Dan begint er een nieuw jaar voor dat geld met de getrouwheidspremie van die dag dat dat jaar opnieuw begint.
Getrouwheidspremie is dus gegarandeerd voor een jaar als je je geld een jaar laat staan.
Als je geld afhaalt wordt eerst het geld genomen dat het minst lang aan zijn jaar bezig is.
Valt me toch wel een beetje tegen dat ze dit doen, drie weken op voorhand of niet. Ze spelen een tactisch spelletje door op zo'n korte tijd twee renteverlagingen door te voeren, de eerste op 1 April zogezegd om aan de wet te voldoen en nu die tweede. Mocht blijken dat er verschillende banken meer rente bieden dan zal ik het overwegen om te veranderen maar ik kan mijn geld niet blijven versluizen want daar heb ik niets aan.
Als je nu naar het overzicht kijkt van de andere banken dan merk je dat er maar enkele zijn die beter doen dan 2.4+0.6.Wook schreef: Valt me toch wel een beetje tegen dat ze dit doen, drie weken op voorhand of niet. Ze spelen een tactisch spelletje door op zo'n korte tijd twee renteverlagingen door te voeren, de eerste op 1 April zogezegd om aan de wet te voldoen en nu die tweede. Mocht blijken dat er verschillende banken meer rente bieden dan zal ik het overwegen om te veranderen maar ik kan mijn geld niet blijven versluizen want daar heb ik niets aan.
ECB heeft rente ook weer verlaagd, dus ik denk niet dat er andere banken zullen zijn die hun huidige rente zullen verhogen, integendeel dus denk niet dat je nog moet versluizen naar een andere bank.