Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Kasbons en termijnrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
TIP
Behaal de hoogste rente door te vergelijken kasbons - termijnrekeningen - step-up
Gebruikersavatar
Miss Moneypenny
Full Member
Full Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Miss Moneypenny
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Miss Moneypenny » 9 januari 2010, 12:53

@cp1234

+1
Omhoog

Gebruikersavatar
Luc B.
Hero Member
Hero Member
Berichten: 668
Lid geworden op: 22 jun 2008
Contacteer:
Contacteer Luc B.
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Luc B. » 9 januari 2010, 12:57

Als er in de voorwaarden "automatische verlenging" staat, heb je het natuurlijk aan je been als je niet goed oplet.
CE is echter niet alleen, bij Fortis (PNB op heden) had ik hetzelfde voor. Eén telefoontje was echter voldoende.
Helpt telefoon niet, dan heb je nog diverse mogelijkheden, in volgorde van dwingend:  - mail, brief, aangetekende brief, briefje door een advocaat laten schrijven....
Bij Fortis had ik twee termijnrekeningen van 3 jaar, en zij hadden gewoonweg alles verlengd voor 5 jaar, aan een intrest die 1,5% onder de gangbare intresten lagen...
Vertrouw nooit geen enkele bank, het zijn geen vzw's...
Omhoog

Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3129
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Stier » 9 januari 2010, 13:11

crabbcharles schreef: Reeds meermaals geprobeerd en tot mijn grote frustratie is het callcenter niet te bereiken na 24 seconden wordt de verbinding afgebroken.Men wordt voor aap genomen.
Ik heb het nu nog eens geprobeerd met twee emails  te sturen voor de termijnrekening verstreek.Maar helaas weer hetzelfde scenario.Weer zo een potsierlijk briefje waarin medegedeeld wordt dat men weer voor één jaar beslag legt op je tegoeden.Weer een aantal emails verzonden om de deposito te vernietigen en mijn tegoeden uit te betalen,waarop dan weer geen antwoord komt tenzij zoals vorge maal drie weken nadien.Kwestie van service en communicatie kan het tellen.
Is er nu niemand in staat deze slinkse praktijken stil te leggen en deze bank op haar plichten te wijzen ?Deze bank doet zelfs geen inspanning om op dit forum haar handelingswijze toe te lichten.
Credit Europe zal met mijn geld niet meer spelen,en haar publiciteit zal ik verzorgen.
Je moet in eerste instantie Credit Europe zelf contacteren.  Indien deze geen oplossing kan bieden waarbij beide partijen tevreden zijn kan je de Ombudsdienst contacteren.  De gegevens vind je op de volgende website:

http://www.febelfin.be/febelfin/nl/ombudsdienst/

Bemiddelingsdienst Banken - Krediet - Beleggingen
De Bemiddelingsdienst Banken - Krediet - Beleggingen is een onpartijdig bemiddelingsorgaan, waarin een Ombudsman (benoemd door de financiële sector) en een vertegenwoordiger van de consumenten zetelen. Zij kunnen u helpen bij het oplossen van een probleem met uw bank, beursvennootschap, vermogensbeheerder, beleggingsadviseur of kredietmaatschappij.

Iedere cliënt van een bank, een beursvennootschap, een kredietmaatschappij, een vermogensbeheerder of een beleggingsadviseur aangesloten respectievelijk bij de BVB , de BVK of BEAMA , die als natuurlijke persoon optreedt voor zijn privé-belangen, kan een beroep doen op de Ombudsman als hij geen genoegdoening bij zijn financiële instelling heeft gekregen.

De cliënt dient dus eerst contact op te nemen met de bevoegde dienst van zijn of haar financiële instelling - een lijst met contactgegevens vindt u hier. Krijgt de cliënt geen genoegdoening, dan moet hij de Bemiddelingsdienst duidelijk en nauwkeurig inlichten over het geschil.

De Bemiddelingsdienst brengt een niet-bindend advies uit over het probleem dat is voorgelegd. De procedure verloopt volledig schriftelijk. Al naargelang de aard van het probleem, kan de behandeling van een dossier enkele dagen tot enkele maanden vergen.

Het beroep op de Bemiddelingsdienst is kosteloos.

De Bemiddelingsdienst is te bereiken op het volgende adres:

Bemiddelingsdienst
Banken - Krediet - Beleggingen

Françoise SWEERTS, Ombudsman
François BAYI, Permanente vertegenwoordiger van de consumentenbelangen

Belliardstraat 15-17, bus 8
1040 Brussel
Tel. : +32 2 545 77 70
Fax : +32 2 545 77 79
E-mail : Ombudsman@OmbFin.be


De contactgegevens van Credit Europe volgens de ombudsman zijn:

Credit Europe Bank
voorheen Finansbank

Credit Europe Bank
Mechelsesteenweg 66
2018 Antwerpen
Verstreet Nancy
03/206.56.22
info@crediteurope.be


Ik ben zelf trouwens een tevreden klant van deze bank.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Omhoog

Gebruikersavatar
BartVW
VIP member
VIP member
Berichten: 1035
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door BartVW » 9 januari 2010, 17:30

Ik krijg ook altijd heel snel een antwoord op mijn vragen per e-mail.  Telefonisch heb ik nooit geprobeerd:

zaterdag 10/01/09 15u51 mail gestuurd met vraag over termijnrekening. Maandag 12/01/09 16u44 duidelijk antwoord gehad.

donderdag 11/06/09 0u02 mail gestuurd met vraag om automatisch geopende termijnrekening weer te annuleren. donderdag 11/06/09 9u20 antwoord gehad dat ik dit via een gehandtekend brief of ingescande mail kon doen. Fax verstuurd op vr 12/06/09 12u30, 's avonds zag ik dat het rechtgezet was.

donderdag 03/11/09 00u32 mail gestuurd met vraag over hoe het nu zit met getrouwheidspremies sinds de wetswijziging. Antwoord gekregen o donderdag 03/11/09 09u35

Maandag 04/01/10 20u59 mail gestuurd ivm het weer aftrekken van de premie. Dnsdag 05/01/10 9u54 mail gekregen dat het een probleem was met sommige rekeningen en dat ze dit van iedereen gingen rechtzetten.

Ik heb dus altijd binnen de 24u antwoord gekregen op een email.
Omhoog

cleo
Full Member
Full Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 mar 2008
Contacteer:
Contacteer cleo
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door cleo » 9 januari 2010, 18:15

Bij mij hebben ze het eerst automatisch verlengd en dan automatisch gecancelled.
Ik was toen op reis en beide opties vond ik niet goed. Op de spaarrekening bracht het niets op en bij de termijnrekening bracht het ook niets op. Ik kon het niet vlug verzetten want ik was voor lange tijd op vakantie.
Na die grote kemel van de interest ben ik blij dat het er weg is. Heb wel nog een aantal mooie termijnrekeningen bij hen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3842
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 9 januari 2010, 20:40

Bij mij zijn er nooit problemen geweest, als ik hun gewoon een mailtje stuur.

Altijd direct vriendelijk antwoord gekregen, én correcte afhandeling van het eventuele probleem, zoals bijvoorbeeld automatische verlenging van termijndeposito's.

(soms krijg je nadien nog wel eens een brief, die automatisch verstuurd werd, en de andere briefwisseling gekruisd heeft, maar die kan je dan gewoon negeren)

Ben reeds bijna 3 jaar een tevreden klant, momenteel voornamelijk met termijnrekeningen.
Omhoog

crabbcharles

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door crabbcharles » 10 januari 2010, 09:48

Naar welk telefoonnummer bellen jullie dan? Cal center 070 22 44 55 is voor mij niet te bereiken,steeds een bezettoon en na 24 seconden wordt de lijn verbroken.Ik ben dat circus kotszat.
Omhoog

Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3129
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Stier » 10 januari 2010, 11:24

crabbcharles schreef: Naar welk telefoonnummer bellen jullie dan? Cal center 070 22 44 55 is voor mij niet te bereiken,steeds een bezettoon en na 24 seconden wordt de lijn verbroken.Ik ben dat circus kotszat.
Probeer eens 03/206.56.22 tijdens de kantooruren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Omhoog

Gebruikersavatar
phase
VIP member
VIP member
Berichten: 1047
Lid geworden op: 27 jan 2008
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door phase » 10 januari 2010, 16:43

crabbcharles schreef: Naar welk telefoonnummer bellen jullie dan? Cal center 070 22 44 55 is voor mij niet te bereiken,steeds een bezettoon en na 24 seconden wordt de lijn verbroken.Ik ben dat circus kotszat.
Heb je de mogelijkheid om een fax te sturen (via werkgever/kennis), probeer dat dan eens, zal je veel bezorgdheid uitsparen. Een telefoongesprek staat niet op papier, en een e-mail heeft geen wettelijke manier van ontvangstbevestiging of bewijs dat de inhoud authentiek is. Fax kunnen ze in principe niet negeren, de ontvangstbevestiging is een wettelijk bewijs dat ze je bericht ontvangen hebben op het aangegeven tijdstip. Alternatief is een pak duurder: aangetekende verzending.
Omhoog

crabbcharles

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door crabbcharles » 11 januari 2010, 11:00

Beste Stier,
In de de eerste plaats hartelijkdank voor de uitgebreide informaties in verband met de ombudsdienst.
Helaas was op het nummer 03.206.56.22 al na 14 sekonden een fluittoon te horen m.a.w. lijn onderbroken.
Omhoog

Tux

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Tux » 11 januari 2010, 11:16

crabbcharles schreef: Helaas was op het nummer 03.206.56.22 al na 14 sekonden een fluittoon te horen m.a.w. lijn onderbroken.
Heb je al eens via email gepoogd?
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3842
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 11 januari 2010, 11:30

Via e-mail gaat het ook :
je hoeft je tijd niet te verspelen aan de telefoon, en je krijgt vlug antwoord.

Mijn ervaring is :
Ze zijn daar eerlijk ; je hoeft je geen zorgen te maken dat ze de mails zouden negeren.

Per fax (of gewone brief) gaat ook, maar daar hoef je alleen gebruik van te maken indien je handtekening noodzakelijk is.
Indien dit zo is, dan laten ze je dat weten in hun mail-antwoord.
Omhoog

Tux

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Tux » 11 januari 2010, 11:34

louise schreef: Via e-mail gaat het ook :
je hoeft je tijd niet te verspelen aan de telefoon, en je krijgt vlug antwoord.
Ook mijn ervaring  :)
Omhoog

Ecusol
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2008
Contacteer:
Contacteer Ecusol
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Ecusol » 13 januari 2010, 00:44

Mijn eerste termijnrekening verviel op 4/1.
Ik heb ze zoals op de website gevraagd, per fax geannuleerd, op 4/1.
Dat had niet onmiddellijk resultaat.
6/1 gebeld naar 070, men was ermee bezig.
Op 10/1 een mail gestuurd.
Antwoord: stuur een fax of brief met handtekening, of scan je brief in en mail die ons. Heb ik dus opnieuw gedaan.

Dan op 12/1 nog eens gebeld naar de het 070-nummer.
Sorry, ze hadden véél faxen gekregen rond de jaarwisseling, daarom was de mijne nog niet verwerkt...
Geen nood, mijn geld zou direct worden overgeboekt naar het spaarboekje, en als ik wenste ook meteen naar de tegenrekening.
Dat vond ik een goed voorstel.

Ik houd nu mijn tegenrekening in het oog. Maar het is nog enkele uren te vroeg.

Mijn tweede termijnrekening verviel op 11/1.
Ik had ze meteen ook op 4/1 laten stopzetten op vervaldag.
Dat is perfect op tijd gebeurd. Geld is op zijn bestemming.

Conclusie: lees de brief die je krijgt bij het openen van de termijnrekening, en verwittig tijdig.
Laatst gewijzigd door Ecusol op 13 januari 2010, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Ecusol
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2008
Contacteer:
Contacteer Ecusol
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

  • Citeer

Bericht door Ecusol » 14 januari 2010, 00:45

Na mijn telefoontje op 12/1 heb ik met valuta 13/1 het kapitaal en de intrest op mijn tegenrekening ontvangen.

Geen intrest verloren omdat ze eerst met valuta 4/1 het kapitaal op mijn spaarrekening van CE hebben gezet, en dan met valuta 13/1 naar de andere rekening hebben overgeschreven.

Ik tevreden over de dienstverlening van CE.

Nu nog een hogere rente geven...
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

30 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Kasbons en termijnrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy