credit europe : wel of geen betaling premie ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Ik heb al antwoord gekregen van Credit Europe:
******
Geachte heer XXXX,
Door een fout bij ons computerprogramma werd er voor vele klanten een verkeerde premie berekend. Daardoor heeft de bank beslist om de premie bij alle klanten terug te vorderen. Vandaag zal de correcte premie terug op uw rekening worden gestort. Wij willen ons alvast verontschuldigen voor dit ongemak.
Met vriendelijke groeten,
******
******
Geachte heer XXXX,
Door een fout bij ons computerprogramma werd er voor vele klanten een verkeerde premie berekend. Daardoor heeft de bank beslist om de premie bij alle klanten terug te vorderen. Vandaag zal de correcte premie terug op uw rekening worden gestort. Wij willen ons alvast verontschuldigen voor dit ongemak.
Met vriendelijke groeten,
******
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Tis alweer in orde. bij mij is de premie niet veranderd.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Bedankt voor al de reacties.
Ik ben zojuist nog eens gaan kijken en er is nog niets veranderd.
Maar ik ben nu tenminste gerustgesteld.
En met een beetje geluk, staat er vóór het einde van de dag misschien méér op dan ze eraf gehouden hadden. ;)
Ik was tóch van plan om het relatief kleine bedrag voorlopig te laten staan op de spaarrekening.
De rest staat op een termijnrekening tot in 2011 aan 5,50%.
Daarna ga ik wel terug de interesten van de verschillende banken waar ik klant ben vergelijken.
Ik ben zojuist nog eens gaan kijken en er is nog niets veranderd.
Maar ik ben nu tenminste gerustgesteld.
En met een beetje geluk, staat er vóór het einde van de dag misschien méér op dan ze eraf gehouden hadden. ;)
Ik was tóch van plan om het relatief kleine bedrag voorlopig te laten staan op de spaarrekening.
De rest staat op een termijnrekening tot in 2011 aan 5,50%.
Daarna ga ik wel terug de interesten van de verschillende banken waar ik klant ben vergelijken.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 5 januari 2010, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
bij mij is er een premie teruggestort maar er is een verschil van 0.31 waardoor ik in feite in het rood sta, maar mijn rekening staat wel op 0 euro.
Kheb net 0.31 overgeschreven van rabo om dat aan te zuiveren.
Kheb net 0.31 overgeschreven van rabo om dat aan te zuiveren.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Bij mij is de correcte premie op de rekening geboekt op datum van 05.01.2010 met valuta 01.01.2010.
Het is 75% minder dan de premie die ze eerst hadden uitgekeerd. Ik vond de premie al verdacht hoog ( bijna evenveel als de basisinterest).
Mijn saldo staat nog altijd op nul. IT Technisch kunnen ze waarschijnlijk geen saldo onder 0 aangeven. Als ze me hierover contacteren zal ik het wel aanzuiveren.
Het is 75% minder dan de premie die ze eerst hadden uitgekeerd. Ik vond de premie al verdacht hoog ( bijna evenveel als de basisinterest).
Mijn saldo staat nog altijd op nul. IT Technisch kunnen ze waarschijnlijk geen saldo onder 0 aangeven. Als ze me hierover contacteren zal ik het wel aanzuiveren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Intussen ("Premium Correction") dan tóch bijgeboekt op 05/01/2010 met valuta 01/01/2010 :louise schreef: Bedankt voor al de reacties.
Ik ben zojuist nog eens gaan kijken en er is nog niets veranderd.
Maar ik ben nu tenminste gerustgesteld.
En met een beetje geluk, staat er vóór het einde van de dag misschien méér op dan ze eraf gehouden hadden. ;)
Ik was tóch van plan om het relatief kleine bedrag voorlopig te laten staan op de spaarrekening.
De rest staat op een termijnrekening tot in 2011 aan 5,50%.
Daarna ga ik wel terug de interesten van de verschillende banken waar ik klant ben vergelijken.
maar slechts 61,59 premie ontvangen ipv de oorspronkelijke premie van 98,46 euro ;
dus 36,87 euro minder.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Bij mij toch een verschil van 214 euro, had gisteren alles overgeschreven naar andere bank. Nu rekening dus terug aanvullen. Je kan wel zien dat je eventueel in het rood staat als je bij de Af- en bijschrijvingen "print" aangeeft en op het pdfje staat het juiste bedrag. Bij mij -162 euro.
Wat als je dit na een paar maanden of langer ontdekt? Het is dank zij dit forum dat ik ben gaan kijken. Bedankt
Wat als je dit na een paar maanden of langer ontdekt? Het is dank zij dit forum dat ik ben gaan kijken. Bedankt
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Als ik het goed heb kan je bij een spaarrekening niet onder nul gaan.
Ze kunnen dan ook geen interesten aanrekenen.
Mijn rekening staat gewoon op 0 (willen ze dat er meer op komt moeten ze maar betere voorwaarden geven).
Ik zet er niets bij. Ik ben niet verplicht om dagelijks te gaan controleren of er geen prutsers zijn die hun werk niet kunnen doen.
Ze kunnen dan ook geen interesten aanrekenen.
Mijn rekening staat gewoon op 0 (willen ze dat er meer op komt moeten ze maar betere voorwaarden geven).
Ik zet er niets bij. Ik ben niet verplicht om dagelijks te gaan controleren of er geen prutsers zijn die hun werk niet kunnen doen.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Als CE zelf een fout maakt, dan moeten zij U verwittigen, en niet enkel het op hun website zichtbaar maken. Normaal zullen zij wel een uittreksel of een briefje sturen, negatieve intrest mogen zij in casu niet aanrekenen, zolang zij je niet op een ordentelijke manier verwittigd hebben.jakke schreef: Bij mij toch een verschil van 214 euro, had gisteren alles overgeschreven naar andere bank. Nu rekening dus terug aanvullen. Je kan wel zien dat je eventueel in het rood staat als je bij de Af- en bijschrijvingen "print" aangeeft en op het pdfje staat het juiste bedrag. Bij mij -162 euro.
Wat als je dit na een paar maanden of langer ontdekt? Het is dank zij dit forum dat ik ben gaan kijken. Bedankt
Wie weet wat voor een kemels de andere banken nog geschoten hebben, en waar geen haan over kraait.
In ieder geval bij de hospitalisatierekening van Argenta zit een kemel in : een paar euro negatieve intrest kan normaal niet,indien men geen verrichtingen gedaan heeft.
Laatst gewijzigd door paul op 5 januari 2010, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Als je het op de spits drijft, dan moeten zij je zelfs aangetekend verwittigen voordat je verplicht bent het geld terug te geven ZONDER intrest. Met een gewone brief mag dat ook, maar die kan natuurlijk verloren raken.bruce1 schreef: Als ik het goed heb kan je bij een spaarrekening niet onder nul gaan.
Ze kunnen dan ook geen interesten aanrekenen.
Mijn rekening staat gewoon op 0 (willen ze dat er meer op komt moeten ze maar betere voorwaarden geven).
Ik zet er niets bij. Ik ben niet verplicht om dagelijks te gaan controleren of er geen prutsers zijn die hun werk niet kunnen doen.
Ik vind het ergens wel erg voor het personeel van CE : zij zijn al met zo weinig. Ongeveer 9. Volgens een geachte forumlid : "10 en één paardenkop ".
Zij moeten allemaal die klachten opvangen, terwijl ze bij sommige banken met duizenden zijn.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Het probleem is dat ik mijn interest overgeschreven heb met valuta 01/01/10. Als ze me nu minder interest willen geven, dan mogen ze de oorspronkelijke premie niet terug debiteren met valuta 01/01/10. Want ik kan nu wel bijstorten maar het is onmogelijk om geld te storten met valuta 01/01/10. Het lijkt me niet normaal dat ik volgend jaar negatieve interesten moet betalen omdat zij hun interesten niet kunnen uitrekenen. In dit geval gaat het om een fout van hen. Ze moeten eerst een pre-advies geven en een valuta datum in de toekomst zodat ik geld terug kan storten op de rekening.
Dankzij de nieuwe regeling vind ik het onmogelijk om zelf uit te rekenen waar ik recht op heb. Je moet er dus uit noodzaak op vertrouwen dat het juist is wat ze doen.
Dankzij de nieuwe regeling vind ik het onmogelijk om zelf uit te rekenen waar ik recht op heb. Je moet er dus uit noodzaak op vertrouwen dat het juist is wat ze doen.
Re: credit europe : wel of geen betaling premie ?
Het is onmogelijk voor een bank om negatieve interesten aan te rekenen op een spaarboekje. Daar moet je jezelf geen zorgen om maken.
Een negatief saldo op een spaarboekje is niet toegelaten. Het is technisch wel mogelijk.
Het is aan de bank om de klant aan te sporen een negatief saldo op een spaarboekje aan te zuiveren.
Dus er is geen reden om te paniekeren.
Een negatief saldo op een spaarboekje is niet toegelaten. Het is technisch wel mogelijk.
Het is aan de bank om de klant aan te sporen een negatief saldo op een spaarboekje aan te zuiveren.
Dus er is geen reden om te paniekeren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: credit europe: wel of geen betaling premie?
We hebben contact genomen met Credit Europe Bank met de vraag voor een toelichting. Ze vroegen ons om de volgende boodschap te plaatsen:
Door een technisch probleem werd bij een aantal klanten een te hoge premie uitbetaald. Om dit probleem recht te zetten heeft de bank beslist om alle premies voor alle klanten in te trekken op 04/01/2010 met valutadatum 01/01/2010. De correcte premie werd vandaag 05/01/2010 opnieuw op de rekeningen van de klanten betaald met valuta 01/01/2010. De correctie van de eventueel betaalde roerende voorheffing zal zo snel mogelijk volgen, ook met de correcte valutadagen.
Aan alle klanten die omwille van deze transactie een negatief saldo hebben, zal een brief gestuurd worden met de vraag om het negatieve saldo aan te zuiveren. Op dit negatieve saldo zullen geen interesten aangerekend worden.
Indien u nog vragen heeft, aarzel niet om ons call center te contacteren met uw klantnummer en pincode op het nummer 070/22 44 55. Detailcalculaties kan u ook steeds kostenloos opvragen via een brief of e-mail, indien u dit zou wensen.
Door een technisch probleem werd bij een aantal klanten een te hoge premie uitbetaald. Om dit probleem recht te zetten heeft de bank beslist om alle premies voor alle klanten in te trekken op 04/01/2010 met valutadatum 01/01/2010. De correcte premie werd vandaag 05/01/2010 opnieuw op de rekeningen van de klanten betaald met valuta 01/01/2010. De correctie van de eventueel betaalde roerende voorheffing zal zo snel mogelijk volgen, ook met de correcte valutadagen.
Aan alle klanten die omwille van deze transactie een negatief saldo hebben, zal een brief gestuurd worden met de vraag om het negatieve saldo aan te zuiveren. Op dit negatieve saldo zullen geen interesten aangerekend worden.
Indien u nog vragen heeft, aarzel niet om ons call center te contacteren met uw klantnummer en pincode op het nummer 070/22 44 55. Detailcalculaties kan u ook steeds kostenloos opvragen via een brief of e-mail, indien u dit zou wensen.