Criteria aan- of verkoop fondsen
TIP
Re: Criteria aan- of verkoop fondsen
Een fondsenportfolio wat actiever gaan beheren?Daar zijn jullie klaarblijkelijk op zoek naar.Dan kan ik jullie de hollandse website iex-profs.nl aanraden .Waar de voorbeeldportefeuille "iex 40 fonds" als inspiratie kan dienen.Daar gaat men de markt in delen opdelen (assets) en gaat men 1 keer per jaar van overgewaardeerde assets naar ondergewaardeerde assets met een deel van de portefeuille.Zo hoef je enkel overgewaardeerde en ondergewaardeerde delen van de markt op te zoeken.Dat lijkt mij best doenbaar .En je kunt hun portefeuille als leidraad gebruiken.....
in nederland heeft het begrip "fonds" ten onrechte een andere betekenis dan bij ons.
Bij ons is een fonds niet een aandeel, maar een korf aandelen beheert door een fondsbeheerder.
Een beleggingsfonds dient niet om regelmatig in en uit te stappen, maar om regelmatig bij in te storten.
Zoals een spaarpot.
Ja ik ben vorig jaar uit een Europees en Germany fonds uitgestapt, na jaren, brachten toch wat te weinig op.
Ingeruild voor Climate change fonds en Worldwide consumer trends. Beide ontdekt via beursrally, en betere prestaties dan vorige 2.
Technology fonds heb ik behouden. Natuurlijk.
Bij ons is een fonds niet een aandeel, maar een korf aandelen beheert door een fondsbeheerder.
Een beleggingsfonds dient niet om regelmatig in en uit te stappen, maar om regelmatig bij in te storten.
Zoals een spaarpot.
Ja ik ben vorig jaar uit een Europees en Germany fonds uitgestapt, na jaren, brachten toch wat te weinig op.
Ingeruild voor Climate change fonds en Worldwide consumer trends. Beide ontdekt via beursrally, en betere prestaties dan vorige 2.
Technology fonds heb ik behouden. Natuurlijk.
Ik heb ook veel fondsen in technologie en klimaat. Niet zozeer voor de opbrengst maar omdat die me interesseren.
ik heb slechts 3 fondsen.
Concentratie voor vermogens aangroei.
3 wereldwijde.
Concentratie voor vermogens aangroei.
3 wereldwijde.
Al die algemene wereldwijde gediversifieerde fondsen lijken zo op elkaar. Je vind altijd dezelfde namen in hun portefeuille terug. Ik geef de voorkeur aan nichefondsen die zich toespitsen op één land, sector of thema.
Volledig met eens 

Tussen veel fondsen met inleg van bijv. 1000 € of veel fondsen met inleg van bijv.20000 €.
Maar een heel klein verschil zeker.
Estate Guru believer.