Crowdfunding en belastingen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Crowdfunding en belastingen
Ik investeer soms wel eens op verschillende crowdfunding sites. Ik wil natuurlijk ook graag in orde zijn met de belastingen 9waar ik vrijwel niets van ken).
Heb ik het bij het goede eind dat ik op de ontvangen intresten (op jaarbasis) rekening moet houden met 30% RV en dit dien aan te geven.
Voorbeeld: Ontvangen interesten in 2019: 500EUR => RV is 0,30 * 500EUR => 150EUR vermelden op belastingsaangifte?
Of moet dit nu helemaal niet, zoals beschreven in 1ste paragraaf van dit artikel?
Heb ik het bij het goede eind dat ik op de ontvangen intresten (op jaarbasis) rekening moet houden met 30% RV en dit dien aan te geven.
Voorbeeld: Ontvangen interesten in 2019: 500EUR => RV is 0,30 * 500EUR => 150EUR vermelden op belastingsaangifte?
Of moet dit nu helemaal niet, zoals beschreven in 1ste paragraaf van dit artikel?
Re: Crowdfunding en belastingen
In dat artikel is sprake van een KB van 28 juni 2019. Dat is nog recent. Ik veronderstel dat je die interesten volgend jaar moet aangeven in een speciaal daartoe voorzien vakje waardoor je vrijstelling van RV geniet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
BestInvestor
- Newbie

- Contacteer:
Re: Crowdfunding en belastingen
Yaris,
Ik heb online gekeken naar di koninklijk besluit waarnaar je refereert en ik vind hem niet. Waar heb jij dat koninklijk besluit gevonden?
Ik heb online gekeken naar di koninklijk besluit waarnaar je refereert en ik vind hem niet. Waar heb jij dat koninklijk besluit gevonden?