Crowdlending
TIP
Crowdlending
Ik word de laatste tijd regelmatig geconfronteerd met crowdlending mogelijkheden als alternatief voor het investeren in fondsen of voor het niets opbrengende spaargeld. Als ik kijk bij partijen als Look&Fin of Bolero vind ik de rendementen wel erg interessant.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zou je het aanraden of afraden? Waarom?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zou je het aanraden of afraden? Waarom?
Re: Crowdlending
Zijn die leningen vrijgesteld van roerende voorheffing? Zie https://www.vlaio.be/nl/subsidies-finan ... resten-van
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik heb 3 van die bolero crowdfundings mee gedaan, voor zeer bescheiden bedragen. 2 vd 3 betalen maandelijks uit, eentje jaarlijks (dus daar nog niets van gekregen)
De roerende voorheffing gaat er al af voor je iets krijgt, dus als je 5 % hebt wordt dat 4,5 of 4 ofzo. Ik weet het niet exact meer.
Komt wel maar eens om de zoveel tijd een bedrijf langs die geld wil ophalen. (of vooral: die kbc veilig genoeg vindt)
De roerende voorheffing gaat er al af voor je iets krijgt, dus als je 5 % hebt wordt dat 4,5 of 4 ofzo. Ik weet het niet exact meer.
Komt wel maar eens om de zoveel tijd een bedrijf langs die geld wil ophalen. (of vooral: die kbc veilig genoeg vindt)
M.i. wel als je het geld 100% zeker niet nodig hebt voor de vervaldag. Ik stel mij de vraag of daar wel een secundaire markt voor is.KoenV schreef: ↑4 november 2019, 20:39 https://www.tijd.be/ondernemen/sport/fi ... 78321.html
Wat hier van te denken? Interessant?
Neen is geen secundaire markt. Deze vind ik nu zelf ook wel interessant... Zoals je zegt: je moet het geld wel 4 jaar kunnen missen, maar je krijgt ook wel elk jaar terugbetaling van een deel van je kapitaal, dus dat helpt natuurlijk.
Wat ik mij nog wel afvraag: Het kapitaal wordt jaarlijks afgelost. Betekent dit dat de interesten dan betaald worden op het nog niet afgeloste kapitaal en dus elk jaar minder worden?
Hmmm, dat maakt het al direct een stuk minder interessant. Zeker gezien het maximum intekenbedrag 5k is.
Uiteraard

Ge moogt me toch eens uitleggen waarom bij bvb een maandelijkse kapitaal betaling de uitbetaalde rente
dan niet maandelijks daalt.
Zelf ontvang ik elke maand bij een bepaalde deelneming kapitaal + rente gedurende de looptijd.
En die rente blijft gelijk gedurende de ganse looptijd.
Er zijn deelnemers die eenmaal per jaar kapitaal + rente uitbetalen.
Hier ook weer geen rente vermindering.
Er zijn tevens 3 varianten beschikbaar naargelang uitgever.
Maandelijks kapitaal + rente
Jaarlijks kapitaal + rente
Bullet jaarlijks enkel rente + kapitaal op eind vervaldag terug betaling.
In elke prospect is duidelijk te lezen hoe en wat.
Estate Guru believer.
Ondertussen deze reactie gekregen van Bolero Crowdfunding:
De aflossingstabel is als volgt opgesteld:
Het kapitaal wordt gelijk verdeeld over de 4 periodes.
De intresten worden berekend op basis van annuïteiten en het totale bedrag aan intresten over de volledige looptijd wordt ook gelijk verdeeld over de vier periodes.
Dit om elk jaar een zelfde bedrag te kunnen uitkeren.
Hoe moet dit nu precies bekeken worden?
De intresten worden berekend op basis van annuïteiten en het totale bedrag aan intresten over de volledige looptijd wordt ook gelijk verdeeld over de vier periodes.
Ik zelf heb een grote pf van die crowdleningen bij bolero en look&fin en wil toch waarschuwen dat het niet helemaal zonder risico is.
Fraude bij carimat, setic onder gerechtelijk akkoord, ander bedrijf vroeg om te mogen betalen in hemden, jawel of ze in plaats van 1000 euro, 20 hemden à 50 euro het stuk mochten betalen.
Vroeger tekende ik ook niet in op die met verzekering maar als je een paar zo'n stoten mee maakt.
Mijn redenering is, op spaarboekje 0.11 en die met verzekering 3.80 bruto, na verzekering 3.34 en als de staat zijn deel kreeg toch nog dikke 2% netto.
Fraude bij carimat, setic onder gerechtelijk akkoord, ander bedrijf vroeg om te mogen betalen in hemden, jawel of ze in plaats van 1000 euro, 20 hemden à 50 euro het stuk mochten betalen.
Vroeger tekende ik ook niet in op die met verzekering maar als je een paar zo'n stoten mee maakt.
Mijn redenering is, op spaarboekje 0.11 en die met verzekering 3.80 bruto, na verzekering 3.34 en als de staat zijn deel kreeg toch nog dikke 2% netto.
KoenV schreef: ↑5 november 2019, 15:39 Ondertussen deze reactie gekregen van Bolero Crowdfunding:
Bij elke nieuwe lening krijg je een vb van de betaling op basis van 5000 euro.
vb bij Belgian Cycling Factory
1 € 3.750,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
2 € 2.500,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
3 € 1.250,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
4 € 0,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
M.a.w. per 1000 euro zal je 4 jaar lang telkens 277.01 euro terugkrijgen.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Voor diegenen met ervaring met Bolero Crowdfunding:Bertje007 schreef: ↑5 november 2019, 17:09KoenV schreef: ↑5 november 2019, 15:39 Ondertussen deze reactie gekregen van Bolero Crowdfunding:
Bij elke nieuwe lening krijg je een vb van de betaling op basis van 5000 euro.
vb bij Belgian Cycling Factory
1 € 3.750,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
2 € 2.500,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
3 € 1.250,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
4 € 0,00 € 1.250,00 € 192,96 € 135,07 € 1.385,07
M.a.w. per 1000 euro zal je 4 jaar lang telkens 277.01 euro terugkrijgen.
Wanneer ben je 100% van je obligaties? Want deze emittent is zoals verwacht weer meer dan 100% gevuld op een kwartier. Wanneer je onder "mijn investeringen" je belegd bedrag ziet is het dan ok?
thanks