Crypto mining aangeven
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Crypto mining aangeven
Hallo!
Als ik mij niet vergis, valt het minen van crypto's onder inkomen en zijn we verplicht dit aan te geven in de aangifte maar hoe doe je zoiets? Ik neem aan dat je ze ook moet aangeven als je ze in de wallet laat zitten en ze dus niet verkoopt?
Excuses als deze vraag al vaker is gesteld.
Als ik mij niet vergis, valt het minen van crypto's onder inkomen en zijn we verplicht dit aan te geven in de aangifte maar hoe doe je zoiets? Ik neem aan dat je ze ook moet aangeven als je ze in de wallet laat zitten en ze dus niet verkoopt?
Excuses als deze vraag al vaker is gesteld.
Re: Crypto mining aangeven
Een rekening in het buitenland moet aangegeven worden bij de NBB en nadien op je belastingaangifte.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Naast de kwestie: een cryptowallet is geen rekening in het buitenland.
Aangifte als diverse inkomsten kan je m.i. pas doen op het moment dat je ze omzet in fiatgeld.
Aangifte als diverse inkomsten kan je m.i. pas doen op het moment dat je ze omzet in fiatgeld.
33% belastingen op de winst..( diverse inkomsten )
Een wallet rekening dient te worden gemeld bij het C.A.P.
Estate Guru believer.
Inkomsten moeten aangegeven worden in het jaar dat je ze verdient; omgezet naar Euro aan de koers van dat moment.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bedankt! dus van zodra ik ze omzet, geef ik ze aan! Miner brengt op dit moment net geen 1000 EUR per jaar op
En op dit moment zijn het gouden tijden dus bakken geld zal het niet zijn. Het was eerder bedoelt als hobby.
Dat van die cryptowallet aangeven lijkt nogal een discussie te zijn heb ik ondervonden.
En op dit moment zijn het gouden tijden dus bakken geld zal het niet zijn. Het was eerder bedoelt als hobby.
Dat van die cryptowallet aangeven lijkt nogal een discussie te zijn heb ik ondervonden.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Ik weet niet of dit diverse inkomsten zijn.
Mining vergt een zeer grote investering en doe je normaal gezien niet occasioneel.
Zouden dus eerder beroepsinkomsten zijn en dus volledig belast indien in de personenbelasting.
https://atern.io/cryptorekening-aangift ... -rekening/
Naar analogie met bijvoorbeeld een Paypalrekening lijkt het dus relatief zeker dat wallets gehouden op de buitenlandse server van een derde partij moeten worden aangegeven aan het CAP. Net
Zoals bij Paypal zou er enkel sprake zijn van verplichte melding bij professioneel gebruik of wanneer de cryptomunten, middels de wallet, langer dan noodzakelijk voor een transfer worden bewaard.
Dit lijkt een uitgemaakte zaak gezien het beleggingsoogmerk waarvoor virtuele munten vaak worden aangehouden
Naar analogie met bijvoorbeeld een Paypalrekening lijkt het dus relatief zeker dat wallets gehouden op de buitenlandse server van een derde partij moeten worden aangegeven aan het CAP. Net
Zoals bij Paypal zou er enkel sprake zijn van verplichte melding bij professioneel gebruik of wanneer de cryptomunten, middels de wallet, langer dan noodzakelijk voor een transfer worden bewaard.
Dit lijkt een uitgemaakte zaak gezien het beleggingsoogmerk waarvoor virtuele munten vaak worden aangehouden
Dit is helemaal geen uitgemaakte zaak. Een handelsplatform voor cryptocurrencies gebruikt wallets, maar niet iedere wallet draait op een handelsplatform.
Als je minet, dan doe je dit normaal gezien naar een wallet die je zelf hebt aangemaakt en waar geen derde partij aan te pas is gekomen. Hoe ga je dat dan aangeven als buitenlandse rekening? Wie is de bankinstelling?
Als je minet, dan doe je dit normaal gezien naar een wallet die je zelf hebt aangemaakt en waar geen derde partij aan te pas is gekomen. Hoe ga je dat dan aangeven als buitenlandse rekening? Wie is de bankinstelling?
Assumpties. Iedereen met een CPU/GPU kan minen.amturingas schreef: ↑12 februari 2021, 10:57Mining vergt een zeer grote investering en doe je normaal gezien niet occasioneel.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Mogen de kosten wel afgetrokken worden zodat enkel de echte winst overblijft? (de stroom die ervoor verbruikt is geweest bv?)
Je mag ook uw internetabonnement en elektriciteit niet aftrekken van je dividend dat je ontvangt van je online broker . Is dus echt een domme vraag 
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Uiteraard. Maar je moet dit wel kunnen bewijzen.
Maar inkomsten halen door te minen? Dat zal nooit lukken. Je kunt nooit optornen tegen de grote jongens. Je zult er nooit in slagen om als eerste een block te minen.