CVO HIK Geel - beleggen voor iedereen
TIP
CVO HIK Geel - beleggen voor iedereen
Via een collega bij onderstaande cursus uitgekomen. Iemand hier die dit volgt of gevolgd heeft ? Lijkt me sowieso interessant om te volgen. Vanaf het 2de jaar wordt het een beleggingsclub die onder leiding van Paepen analyses maakt en maandelijks een klein bedrag samenlegt om te beleggen.
http://www.hik.be/FileUpload/Afdelingen ... n-2015.pdf
Re: CVO HIK Geel - beleggen voor iedereen
Hoi foopah,
Ik ben net als jij geïnteresseerd in deze cursus. Heb er geen ervaring mee, maar wel met de school. Daar men graduaat boekhouden behaald.
Heb afgelopen jaar ook gekeken voor deze cursus maar toen was het volgens mij enkel het tweede jaar wat gegeven werd.
Als ze nu in september weer starten met het eerste jaar ga ik me inschrijven. Wellicht tot dan!
Gr,
Jan
Ik ben net als jij geïnteresseerd in deze cursus. Heb er geen ervaring mee, maar wel met de school. Daar men graduaat boekhouden behaald.
Heb afgelopen jaar ook gekeken voor deze cursus maar toen was het volgens mij enkel het tweede jaar wat gegeven werd.
Als ze nu in september weer starten met het eerste jaar ga ik me inschrijven. Wellicht tot dan!
Gr,
Jan
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
de zoveelste believers ?foopah schreef: ↑6 juni 2017, 19:40 Via een collega bij onderstaande cursus uitgekomen. Iemand hier die dit volgt of gevolgd heeft ? Lijkt me sowieso interessant om te volgen. Vanaf het 2de jaar wordt het een beleggingsclub die onder leiding van Paepen analyses maakt en maandelijks een klein bedrag samenlegt om te beleggen.
mijn motto ikke 100 € wie doet mee, of die believers mee doen ?
met andermans centjes spelen is heel leuk he
Estate Guru believer.
Nuttige bijdrage... wat bedoel je nu eigenlijk ?platin schreef: ↑6 juni 2017, 23:16de zoveelste believers ?foopah schreef: ↑6 juni 2017, 19:40 Via een collega bij onderstaande cursus uitgekomen. Iemand hier die dit volgt of gevolgd heeft ? Lijkt me sowieso interessant om te volgen. Vanaf het 2de jaar wordt het een beleggingsclub die onder leiding van Paepen analyses maakt en maandelijks een klein bedrag samenlegt om te beleggen.
mijn motto ikke 100 € wie doet mee, of die believers mee doen ?
met andermans centjes spelen is heel leuk he
Dag allemaal,
Ik zie dat dit topic er al een tijdje opstaat.
Ik kwam de cursus een tijdje terug ook tegen en het leek mij interessant.
Hebben jullie ondertussen al ervaringen met de cursus?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Ik zie dat dit topic er al een tijdje opstaat.
Ik kwam de cursus een tijdje terug ook tegen en het leek mij interessant.
Hebben jullie ondertussen al ervaringen met de cursus?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Ik heb het eerste jaar van de cursus in 2014 gevolgd, de cursus was toen nog vrij nieuw en mijn ervaring is dus mogelijks niet meer van toepassing op de hedendaagse invulling.
Van wat ik me ervan herinner:
Het programma was vooral gemikt op personen zonder voorkennis. Hierdoor startte de cursus van nul en was het daardoor vrij macro-economie heavy (wat is geld, wat is een spaarrekening, hoe werkt een bank, hoe werkt een beurs, ...)
Daarna werden de verschillende beleggingsinstrumenten besproken (spaarrekening, aandeel, obligatie, afgeleiden, alternatieven (goud, kunst, vastgoed)) en de speciale varianten hierop (winst aandeel, convertible bond, shorting ...)
Als afsluiter werden de bekendste beleggers en beursgezegden besproken.
Als leek op beleggingsvlak was dit een prima cursus en bracht het je op een elementair basis niveau qua beleggingskennis.
Maar als je bovenstaande topics al overtuigd kon plaatsen zat de toegevoegde waarde van de cursus vooral in de anekdotes en ervaringsdeskundigheid van Paepen zelf denk ik. In dat geval misschien beter het eerste jaar overslaan en het tweede jaar overwegen waar er dieper ingegaan wordt op concrete beleggingen zelf.
Het programma was vooral gemikt op personen zonder voorkennis. Hierdoor startte de cursus van nul en was het daardoor vrij macro-economie heavy (wat is geld, wat is een spaarrekening, hoe werkt een bank, hoe werkt een beurs, ...)
Daarna werden de verschillende beleggingsinstrumenten besproken (spaarrekening, aandeel, obligatie, afgeleiden, alternatieven (goud, kunst, vastgoed)) en de speciale varianten hierop (winst aandeel, convertible bond, shorting ...)
Als leek op beleggingsvlak was dit een prima cursus en bracht het je op een elementair basis niveau qua beleggingskennis.
Maar als je bovenstaande topics al overtuigd kon plaatsen zat de toegevoegde waarde van de cursus vooral in de anekdotes en ervaringsdeskundigheid van Paepen zelf denk ik. In dat geval misschien beter het eerste jaar overslaan en het tweede jaar overwegen waar er dieper ingegaan wordt op concrete beleggingen zelf.
Bedankt voor de uitleg!cspx schreef: ↑26 augustus 2019, 20:45 Ik heb het eerste jaar van de cursus in 2014 gevolgd, de cursus was toen nog vrij nieuw en mijn ervaring is dus mogelijks niet meer van toepassing op de hedendaagse invulling.
Daar had ik al wat bang voor, ik ben inderdaad vrij bekend met de basis.
Het probleem is dat je jaar 1 moet gedaan hebben vooraleer je aan het 2de jaar (portfolio management) kan starten.