D-Day: Draghi Dag
TIP
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Re: D-Day: Draghi Dag
Jamaar, de ECB is onafhankelijke Europese instelling, door Europees verdrag geregeld. En daar zitten mensen slimmer dan Wouter Beke.
Die kunnen dat veel beter dan die Japanners, deze keer gaat het wel werken.
/s
/s
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Nederland was tegen. Beke: Klaas Knot even dom als Van Overtveldt ? http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... tie__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 22 januari 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter Beke zou beter eens voor de beloofde "jobs, jobs , jobs " zorgen, ik weet dat het praktisch onmogelijk is. Maar dan moet hij ook zoiets niet beloven
Het zal al een heel prestatie zijn als er geen jobs verloren gaan
Het zal al een heel prestatie zijn als er geen jobs verloren gaan
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Pertinente reactie bij dat artikel in De Telegraaf (ook D, ATen Estland waren tegen)
'Een kale kip kun je niet plukken dus pluk je de kip met veren. Een kind kan het begrijpen. Zolang landen als Nederland, Duitsland, Oostenrijk veren hebben worden ze geplukt door |Griekenland, Italie, Spanje etc '
'Een kale kip kun je niet plukken dus pluk je de kip met veren. Een kind kan het begrijpen. Zolang landen als Nederland, Duitsland, Oostenrijk veren hebben worden ze geplukt door |Griekenland, Italie, Spanje etc '
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Het moet er in de ECB vandaag gestoven hebben. Draghi was voor 1 keer niet stipt op tijd voor de persconferentie. In de D pers is te lezen dat hij het laatste ogenblik nog toegevingen aan D en Nl heeft gedaan, maar toch stemden ze tegen. Het is te verwachten dat deze operatie op een ramp zal uitdraaien. Gaan D, AT en Nl zolang wachten om de eurozone te verlaten ? Men denkt van niet. Op dat ogenblik zal B moeten kiezen. Dat belooft nog spannend te worden ...
Iemand een idee wat de verwachte impact van het QE-scenario is op de rente voor woonkredieten? Als ik het goed heb staan die in zekere zin toch in functie van de rente op de Belgische staatsobligaties?
Nja, ik ben maar een kleine vis maar dit was geen goeie zet van Draghi!
En we mogen het hier met z'n allen dagelijks opnieuw herhalen, dat zal geen zoden aan de dijk brengen!
Een crisis moet je uitzieken! Heeft te maken met consumentenvertrouwen en niets meer dan dat!
En we mogen het hier met z'n allen dagelijks opnieuw herhalen, dat zal geen zoden aan de dijk brengen!
Een crisis moet je uitzieken! Heeft te maken met consumentenvertrouwen en niets meer dan dat!
We zijn al meer dan 6 jaar aan het uitzieken en de kanker blijft. Als je het mij vraagt hadden we dit al veel eerder moeten doen zoals America. Maar Duitsland deed lastig...
Japan & Europa vallen toch niet met elkaar te vergelijken?! (vergrijzing)Oudere Jongere schreef:Jamaar, de ECB is onafhankelijke Europese instelling, door Europees verdrag geregeld. En daar zitten mensen slimmer dan Wouter Beke.
/s
Tussen Europa & USA zie ik meer gelijkenissen & in de USA heeft het duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Men kan scenario's schrijven zoveel men wil, er moest nu eenmaal actie ondernomen worden! Of het de juiste is? Afwachten waar het schip strandt binnen een jaar of 2
wat vinden de andere, zoals de amerikanen ervan?
MSCI World Index (€) +2,48 %
http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/msci.wrl.e" onclick="window.open(this.href);return false;
MSCI World Index (€) +2,48 %
http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/msci.wrl.e" onclick="window.open(this.href);return false;
Op weg naar een nieuwe crash, wss groter dan 2008. Ik ben alvast mijn voorraad cash aan het vergroten voor de aankomende koopjesperiode...
Onvermijdelijk dat het volgende vuurwerk wel eens een serieuze big bang zou kunnen zijn.Markske schreef:Op weg naar een nieuwe crash, wss groter dan 2008. Ik ben alvast mijn voorraad cash aan het vergroten voor de aankomende koopjesperiode...
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
[quote="Markske"]Op weg naar een nieuwe crash, wss groter dan 2008. Ik ben alvast mijn voorraad cash aan het vergroten voor de aankomende koopjesperiode...[/quote]
Ik heb gisteren reeds voor 90% van mijn portefeuille verkocht.
Eerst eens zien wat er volgende week te gebeuren staat met de verkiezingen in Griekenland.
Daarna hopelijk terug langzaam instappen aan veel lagere koersen.
Ik heb gisteren reeds voor 90% van mijn portefeuille verkocht.
Eerst eens zien wat er volgende week te gebeuren staat met de verkiezingen in Griekenland.
Daarna hopelijk terug langzaam instappen aan veel lagere koersen.
Iemand met gezond verstand heeft dollarobligaties gekocht toen de € aan 1,4 dollar stond en kijkt nu een goed jaar later tegen een winst aan van bijna 25% .
Nu nog Griekenland erbij en eventueel Noorwegen die haar munt loskoppelt van de Euro .
I LOVE THE EURO of zie hem graag vallen
Nu nog Griekenland erbij en eventueel Noorwegen die haar munt loskoppelt van de Euro .
I LOVE THE EURO of zie hem graag vallen
Buffet schreef:We zijn al meer dan 6 jaar aan het uitzieken en de kanker blijft. Als je het mij vraagt hadden we dit al veel eerder moeten doen zoals America. Maar Duitsland deed lastig...
Dat de eerste QE in Amerika zijn werk gedaan heeft, dat klopt. Dat was dan ook nodig om de CDO's uit het systeem te kregen. De banken werden in Amerika ook volop geherkapitaliseerd, hier amper. Of de volgende QE's in Amerika nut gehad hebben, dat wordt zelfs aan de overkant van de oceaan in vraag gesteld. In Europa is er naast de gevolgen van de huizenmarktbubbel en bijhorende crisis ook nog eens een extra euro-schuldencrisis gekomen. Dat is een probleem dat ze in de US niet hadden. Massaal veel schulden aangaan is hier effectief de ziekte bestrijden met het symptoom. Japan toont al decennia en recent heel mooi met Abenomics dat gewoon massaal geld pompen in het systeem niet werkt om uit de deflatoire omgeving te geraken.Umi schreef: Japan & Europa vallen toch niet met elkaar te vergelijken?! (vergrijzing)
Tussen Europa & USA zie ik meer gelijkenissen & in de USA heeft het duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Men kan scenario's schrijven zoveel men wil, er moest nu eenmaal actie ondernomen worden! Of het de juiste is? Afwachten waar het schip strandt binnen een jaar of 2
In Amerika is er zin om te ondernemen, hier niet, en daar moet iets aan gedaan worden. Men gaat er met de huidige kapitaalsinjectie vanuit dat banken gemakkelijker geld gaan uitlenen omdat ze over meer geld beschikken. Het probleem is echter niet dat banken niet willen uitlenen, het probleem is dat mensen niet willen lenen om iets op te starten. Er is gratis geld, en geld parkeren bij de ECB levert een negatieve rente op. Er is dus echt geen probleem met het verkrijgen van kapitaal voor de banken hoor. En men kan de banken nog triljarden geven, dat gaat niet helpen. Het enige wat nu gebeurt is de overheidsobligaties overkopen van banken, die hierop gigantische winsten gaan maken. Dus schulden met de ECB aangaan, geld printen aan een niveau waar zelfs Zimbabwe hun mond van openvalt, en met deze schulden vooral de winsten van de banken gaan opblazen. Neen, de QE lijkt me geen goed idee.