Dak ontmossen
Dak ontmossen
Ik zoek naar een oplossing om zelf het mos op mijn dak te doden zonder op het dak te moeten.
Ik heb het product op op het dak te spuiten maar met gewone rugsproeier, van op een ladder en dakgoot hoogte is het bereik niet groot genoeg.
Iemand enig idee hoe het wel kan?
Ik heb het product op op het dak te spuiten maar met gewone rugsproeier, van op een ladder en dakgoot hoogte is het bereik niet groot genoeg.
Re: Dak ontmossen
huur een hoogtewerker(tje) ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Verbannen Gebruiker
Als je met een ladder tot aan je dakgoot geraakt heb je toch toegang tot je dak en kan je met aangepast schoeisel en beveiliging toch je dak op?Vinny70 schreef: ↑8 juni 2021, 14:30 Ik zoek naar een oplossing om zelf het mos op mijn dak te doden zonder op het dak te moeten.
Best altijd van boven naar beneden werken ipv van onder naar boven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat je ook doet, vooral niet beginnen krabben aan asbesthoudende dakbedekking!
-
- Newbie
- Contacteer:
Vraag aan een dakwerker een ladder met haken die je kunt vastleggen over de nok van je dak= veiliger !!
Ik heb dit ook gedaan.
Ik heb dit ook gedaan.
Verlegstuk op je rugsproeier steken en je kan zonder probleem tot aan de nok , zou niet inzien waarom je op je dak zou moeten kruipen hiervoor .
Maar met het sproeien alleen zal niet alles weg gaan .
Maar met het sproeien alleen zal niet alles weg gaan .
Het dak is bedekt met tegelpannen en er zit een knik in het dak en de tegelpannen breken gemakkelijk. In het verleden ooit geprobeerd met ladder en nogal wat pannen gebroken.
Ondertussen gezocht achter telescopische lans voor op mijn Stihl rugsproeier.
Matabi heeft zo'n lans uitschuifbaar tot 5,4m. Zou eventueel een oplossing zijn maar dan moet ik nog een oplossing vinden
voor de verbinding tussen de rugsproeier en de lans. Beiden hebben verschillende schroefdraad.
Matabi heeft zo'n lans uitschuifbaar tot 5,4m. Zou eventueel een oplossing zijn maar dan moet ik nog een oplossing vinden
voor de verbinding tussen de rugsproeier en de lans. Beiden hebben verschillende schroefdraad.
Er bestaan een hele resem verloopstukken hiervoor als je de 2 maten hebt moet je dit ook wel vinden online .Vinny70 schreef: ↑9 juni 2021, 22:38 Het dak is bedekt met tegelpannen en er zit een knik in het dak en de tegelpannen breken gemakkelijk. In het verleden ooit geprobeerd met ladder en nogal wat pannen gebroken.
Wat ik me afvraag:
U gaat het mos weliswaar kunnen doden door het met een middeltje te besproeien, maar daarmee verwijdert u het nog niet. Zo iets wordt gedaan door het dak vervolgens overvloedig af te sproelen met warm water onder druk...
Waarom gebruikt u geen hoogtewerker, dan kan u het aanpakken zoals professionals?
Huur dat voor een dagje: het zal u veel levensgevaarlijk geklungel besparen en ook een veel beter resultaat opleveren...
U gaat het mos weliswaar kunnen doden door het met een middeltje te besproeien, maar daarmee verwijdert u het nog niet. Zo iets wordt gedaan door het dak vervolgens overvloedig af te sproelen met warm water onder druk...
Waarom gebruikt u geen hoogtewerker, dan kan u het aanpakken zoals professionals?
Huur dat voor een dagje: het zal u veel levensgevaarlijk geklungel besparen en ook een veel beter resultaat opleveren...
Achterkant van de woning is niet bereikbaar met hoogtewerker.
Door te behandelen met mosdoder gaat het mos en algen dood en met de regen komt alles naar beneden.
Door te behandelen met mosdoder gaat het mos en algen dood en met de regen komt alles naar beneden.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat hangt er maar vanaf hoe dik de moskussentjes zijn.
En op die wijze duurt het een eeuwigheid voor je dak terug volledig gereinigd is.
BTW, heb je dan geen dakgoten aangesloten op een regenput?
En op die wijze duurt het een eeuwigheid voor je dak terug volledig gereinigd is.
BTW, heb je dan geen dakgoten aangesloten op een regenput?
Zo’n dik pak mos is het nu ook weer niet.
Vuil zinkt dan naar bodem regenput.
Niet erg, ik reinig de put jaarlijks. Zal dan iets meer werk zijn om leeg te maken. Idem voor de dakgoten.
Vuil zinkt dan naar bodem regenput.
Niet erg, ik reinig de put jaarlijks. Zal dan iets meer werk zijn om leeg te maken. Idem voor de dakgoten.
Dit misschien?
https://www.marketonweb.be/nl/telescoop ... mZPD_BwE#1
https://www.marketonweb.be/nl/telescoop ... mZPD_BwE#1
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
https://www.ts24.be/product_info.php/in ... mp-5000-5/
Zou dit geen superlossing zijn voor mijn probleem? Aanzuigdarm in het vat met de mosdoder, tuinlans op de uitgang.
Pomp zou druk genoeg moeten geven om tot op volle hoogte te kunnen benevelen/besproeien.
Zou dit geen superlossing zijn voor mijn probleem? Aanzuigdarm in het vat met de mosdoder, tuinlans op de uitgang.
Pomp zou druk genoeg moeten geven om tot op volle hoogte te kunnen benevelen/besproeien.
Met zo'n pomp spuit je 10 meter ver. Benevelen is een andere zaak.
Btw, ik huur een spider voor deze job. Dat is een hoogtewerker van 80 centimeter breed die je op positie een 13 meter bereik geeft.
Btw, ik huur een spider voor deze job. Dat is een hoogtewerker van 80 centimeter breed die je op positie een 13 meter bereik geeft.