Daling rente Dexia internet spaarrekening vanaf 23/09/2009
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Daling rente Dexia internet spaarrekening vanaf 23/09/2009
Net het persbericht ontvangen:
Daling rente Dexia internet spaarrekening vanaf 23/09/2009 naar 1,85% + 0,40% (komt van 2% + 0,50%).
Daling rente Dexia internet spaarrekening vanaf 23/09/2009 naar 1,85% + 0,40% (komt van 2% + 0,50%).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Daling rente Dexia internet spaarrekening vanaf 23/09/2009
Er was kritiek om dat de spaarrente bij argenta 'maar 1.85% bedraagt, maar blijkbaar kon zowel ING als dexia hun iets hoger spaarrente niet handhaven...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je moet naar het hele plaatje kijken. Als een bank er als de eerste bij is om de rentes te verlagen wanneer deze in een dalende lijn zijn, maar dan ook bij de eerste om ze te verhogen wanneer het omgekeerde aan de hand is, zit je nog altijd goed.
Persoonlijk denk ik niet dat de grootbanken snel hun intresten zullen verhogen wanneer de rente weer aantrekt. Maar ik heb natuurlijk geen kristallen bol.
Persoonlijk denk ik niet dat de grootbanken snel hun intresten zullen verhogen wanneer de rente weer aantrekt. Maar ik heb natuurlijk geen kristallen bol.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik heb gisteren (maandag 21 september) nog een serieuze som overgeschreven vanuit een andere bank naar mijn Dexia internet spaarrekening. Het staat er sinds vandaag (dinsdag 22 september) bij. Nu vraag ik mij af: krijg ik nu 0,50 % of 0,40 % getrouwheidspremie?
De tariefveranderingen op deze spaarrekening gaan in op 23 september. Klopt het dat het stortingsdatum + 1 dag is en dat ik dan maar 0,40 % getrouwheid heb?
De tariefveranderingen op deze spaarrekening gaan in op 23 september. Klopt het dat het stortingsdatum + 1 dag is en dat ik dan maar 0,40 % getrouwheid heb?
Je valt inderdaad onder de 0,40% premie... De valutadatum is doorslaggevend.Campzie schreef: De tariefveranderingen op deze spaarrekening gaan in op 23 september. Klopt het dat het stortingsdatum + 1 dag is en dat ik dan maar 0,40 % getrouwheid heb?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ach ja, waarom nog rekening houden met die rente op spaarrekeingen vraag ik mij soms af. Die schommelen als een jojo, omhoog, omlaag,...
Geld dat je een tijdlang kan missen kan je beter op andere spaarproducten parkeren.
Geld dat je een tijdlang kan missen kan je beter op andere spaarproducten parkeren.
-
- Full Member
- Contacteer:
[quote="relativity"]
Ach ja, waarom nog rekening houden met die rente op spaarrekeingen vraag ik mij soms af. Die schommelen als een jojo, omhoog, omlaag,...
Die van de spaarrekeningen gaat meer als een baksteen dan als een JoJo
Die van de spaarrekeningen gaat meer als een baksteen dan als een JoJo

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, je hebt nog eens gelijk ookDie van de spaarrekeningen gaat meer als een baksteen dan als een JoJo

Hoe gaat dat dan eigenlijk na 1 jaar, als de getrouwheid is verworven? Heb daar nog nooit bij stilgestaan. Krijg je dan voor het komende jaar de getrouwheidspremie die exact 1 jaar na storting geldt, en is deze dan weer gegarandeerd voor 1 jaar?Vaganzza schreef:Je valt inderdaad onder de 0,40% premie... De valutadatum is doorslaggevend.Campzie schreef: De tariefveranderingen op deze spaarrekening gaan in op 23 september. Klopt het dat het stortingsdatum + 1 dag is en dat ik dan maar 0,40 % getrouwheid heb?
Stel:
op moment van storting: 0.5%
na 5 maand: 0.45%
na 10 maand: 0.40%
na 15 maand: 0.30%
na 20 maand: 0.35%
na 25 maand: 0.40%
krijg ik dan na 1 jaar 0.5%, na 2 jaar 0.40% en na 3 jaar 0.35%?
Niemand die een antwoord heeft op mijn eenvoudig hypothetisch gevalletje? 
Of kan ik er beter een nieuw topic voor openen?

Of kan ik er beter een nieuw topic voor openen?
Het principe van een getrouwheidspremie werkt als volgt:
Je stort op 05/01/2009 - op 05/01/2010 is ze verworven en ze wordt uitbetaald op 31/12/2010
Stel dat nu op 01/04/2009 de rente verandert van x naar y
05/01 - 31/03 : getrouwheidspremie van x%
01/04 - 04/01/2010 y%
=> dit verklaart waarom het zo goed als onmogelijk is om je getrouwheidspremie zelf uit te rekenen.
Beter is om te zoeken naar een zo hoog mogelijke basisrente
Je stort op 05/01/2009 - op 05/01/2010 is ze verworven en ze wordt uitbetaald op 31/12/2010
Stel dat nu op 01/04/2009 de rente verandert van x naar y
05/01 - 31/03 : getrouwheidspremie van x%
01/04 - 04/01/2010 y%
=> dit verklaart waarom het zo goed als onmogelijk is om je getrouwheidspremie zelf uit te rekenen.
Beter is om te zoeken naar een zo hoog mogelijke basisrente
Klopt, wanneer een periode voor de getrouwheidspremie afgelopen is, begint er een nieuwe periode. De op die dag geldende getrouwheidspremie is dan terug gegarandeerd voor 1 jaar.Nightwolf schreef: Stel:
op moment van storting: 0.5%
na 5 maand: 0.45%
na 10 maand: 0.40%
na 15 maand: 0.30%
na 20 maand: 0.35%
na 25 maand: 0.40%
krijg ik dan na 1 jaar 0.5%, na 2 jaar 0.40% en na 3 jaar 0.35%?
Rentes zijn nooit gegarandeerd voor een bepaalde periode.
Denk maar aan de reclames van de banken van vorig jaar die 4 % + 2% beloofden tot eind dit jaar. Waar staan ze nu? Geen enkele van die banken houdt zijn belofte.
Een rente is maar geldig tot het ogenblik dat ze weer wijzigt.
Dus
Storting 0,5% gedurende 5m
dan volgende 5 maand 0,45%
dan laatste 2 maand 0,4% => deze mix wordt uitbetaald
Volgende periode:
3m aan 0,4%;
5m aan 0,3%
4m aan 0,35% => deze mix wordt uitbetaald
Daarna 1m aan 0,35% en de rest aan 0,40%
Denk maar aan de reclames van de banken van vorig jaar die 4 % + 2% beloofden tot eind dit jaar. Waar staan ze nu? Geen enkele van die banken houdt zijn belofte.
Dus
Volgende periode:
3m aan 0,4%;
5m aan 0,3%
dus volgens mij een bank opzoeken die de hoogste getrouwheidspremie geeft
als je je geld een jaar kan missen
of ben ik verkeerd?
grtjs
als je je geld een jaar kan missen
of ben ik verkeerd?
grtjs
Deze uitleg klopt niet. Het gaat hier over de getrouwheidspremie, niet de basisrente (die wel dagelijks kan wijzigen). Ik nodig je uit om het topic waar de wetgeving wordt uitgelegd eens door te nemen.boezoefke1 schreef: Rentes zijn nooit gegarandeerd voor een bepaalde periode.
Dus
Volgende periode:
3m aan 0,4%;
5m aan 0,3%