Daling rente premium spaarrekening?
Daling rente premium spaarrekening?
Recent heeft de ECB beslist de rente te verlagen. Dit wil zeggen dat Optima de beloofde rente op de nieuwe spaarrekening elk moment kan verlagen. Iets wat gezien de expliciete verwijzing naar deze gebeurtenis niet onwaarschijnlijk is. De rentegarantie tot eind februari is dus nietig. Graag had ik een reactie gehad van Optima op deze evolutie.
Beste webmaster, gezien de huidige radiostilte van Optima op het forum, kan u er aub op toezien dat er gehoor wordt gegeven aan de vragen hier?
Ik hoop dat dit kanaal naast een reclame platform voor banken, een inkomstenstroom voor u, toch ook nog een beetje een plaats blijft waar spaarders informatie kunnen inwinnen.
Beste webmaster, gezien de huidige radiostilte van Optima op het forum, kan u er aub op toezien dat er gehoor wordt gegeven aan de vragen hier?
Ik hoop dat dit kanaal naast een reclame platform voor banken, een inkomstenstroom voor u, toch ook nog een beetje een plaats blijft waar spaarders informatie kunnen inwinnen.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Re: Daling rente premium spaarrekening?
Verhoogde basisrente en getrouwheidspremie die gewaarborgd worden tot en met 28/02/2014.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die waarborg was onder voorbehoud dat de ECB de rente niet zou verlagen. De ECB heeft gisteren de rente verlaagd.
-
neuro
Volgens mei hebben ze bij optima ook niet verwacht dat die rente zo vlug zou zakken. Ze zijn nu volop aan het beraden hoe ze hun gezicht kunnen redden aan die tienduizenden nieuwe klanten die ze aangetrocken häben. Benieuwd welk verhaaltje ze daarvoor gaan uitvinden....
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
hopelijk houden ze de basisrente nog effe zoals ie is, zeker tot 30 november... om de mensen die bezig zijn hun geld op deze rekening te zetten niet af te schrikken...
der zal wel wat volk weglopen als ze te drastisch te werk gaan... niet goed voor hun imago..
velen zullen uit teleurstelling terug weg gaan...
maar ja, zelfs als ze 1% dalen, zijn ze nog met voorsprong de beste.... ze hebben dus wat speelruimte
der zal wel wat volk weglopen als ze te drastisch te werk gaan... niet goed voor hun imago..
velen zullen uit teleurstelling terug weg gaan...
maar ja, zelfs als ze 1% dalen, zijn ze nog met voorsprong de beste.... ze hebben dus wat speelruimte
Het directiecomité gaat ons daar zsm een beslissing over mededelen, maar momenteel is het tarief ongewijzigd.
Als er iets daalt zal het de basisrente zijn want de getrouwheidspremie is vastgeklikt voor één jaar!
Bartiebart,als de basisrente 1 % zakt ben ik daar weg aangezien het geld er toch geen jaar zal op staan.
Ook 0,25% zakken zoals de ecb zou een faire deal zijn.
Als er iets daalt zal het de basisrente zijn want de getrouwheidspremie is vastgeklikt voor één jaar!
Bartiebart,als de basisrente 1 % zakt ben ik daar weg aangezien het geld er toch geen jaar zal op staan.
Ook 0,25% zakken zoals de ecb zou een faire deal zijn.
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
hoop ik ook natuurlijk
zullen zien wat het geeft en dan beslissen maar
weg ( en nooit meer terug) of niet weg
zullen zien wat het geeft en dan beslissen maar
weg ( en nooit meer terug) of niet weg
-
neuro
Optima heeft noch steeds niet gereageert. Het is nu wiekend natuurlijk dus ik vermoed dat ze zelf moeten beraden wat ze gaan doen met hun polletiek omtrent rente. Laat osn hopen dat er een paar in de bestuursraad zitten die zeggen 'laat alles zo' tot binnenkort in februwari. Ik denk dat iedereen liefst zou hebben dat de hoge rentes behouden blijve, dat is het beste voor ons rendement.
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Het directiecomité van Optima Bank heeft beslist de voorwaarden van de spaarrekeningen (onder andere de premium spaarrekening) niet te wijzigen
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
das goed nieuws!!!!
-
neuro
Bedankt optima bank, een goede zet van jullie. Ben zeker dat er duizenden klanten staan aan te schuiven. Nogmaals dank.
De vraag is eerder,wanneer zal de rente dalen en nie of de rente zal dalen!
Dus vroeg of laat is het prijs aangezien ze geen nieuwe rentegarantie invoeren!
Dus vroeg of laat is het prijs aangezien ze geen nieuwe rentegarantie invoeren!
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
Beste,
wanneer beslist OPTIMA over de daling van de basisrente van de premium rekening?
Wanneer ( datum?) gaan we de nieuwe basisrente ( geldig vanaf 01/03) kennen?
mvg
wanneer beslist OPTIMA over de daling van de basisrente van de premium rekening?
Wanneer ( datum?) gaan we de nieuwe basisrente ( geldig vanaf 01/03) kennen?
mvg
3,75 %, het blijft toch maar duren, zal Optima dan toch mijn huisbank worden en mogen ze een plan maken?
Doe alvast zo verder Optima!
Doe alvast zo verder Optima!
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
inderdaad.... ze zijn goed bezig... dat zie ik graag..
maar op 01/03 zal het zeker prijs zijn...
Wat daarna? iemand al een goed alternatief gevonden? alles naar Evi?
tgaat rekenen worden dan om te zien of het nog interessant is om naar een andere optima spaarrekening te gaan door overdracht van getrouwheid ( 1,50% behouden voor de gedane periode) , en dan als het jaar vol is alles te herbekijken?.
maar op 01/03 zal het zeker prijs zijn...
Wat daarna? iemand al een goed alternatief gevonden? alles naar Evi?
tgaat rekenen worden dan om te zien of het nog interessant is om naar een andere optima spaarrekening te gaan door overdracht van getrouwheid ( 1,50% behouden voor de gedane periode) , en dan als het jaar vol is alles te herbekijken?.