DB achtergestelde obligatie rbs
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
DB achtergestelde obligatie rbs
een vriendin heeft in 2008 " iets" gekocht bij deutsche bank.
Safe Click Notes VIII (8 dus)
verkocht door DB, achtergestelde obligatie van RBS , uitgegeven door uitgegeven door Willow n2 PLC.
dit zou achtergestelde obligatie zijn met minimum coupon van 58.5 % bruto na 10 jaar
ze heeft indertijd uitdrukkelijk gevraagd of het met kapitaalgarantie was en het zeker beter was dan termijnrekening wat ze op kantoor bevestigden
nu heeft ze brief ontvangen van DB dat het risicoprofiel van dit produkt veranderd is en vragen ze om contact op te nemen ...
is er werkelijk probleem met dit " ding" of gaan ze gewoon proberen paraplu te openen of iets anders aan te smeren ?
Safe Click Notes VIII (8 dus)
verkocht door DB, achtergestelde obligatie van RBS , uitgegeven door uitgegeven door Willow n2 PLC.
dit zou achtergestelde obligatie zijn met minimum coupon van 58.5 % bruto na 10 jaar
ze heeft indertijd uitdrukkelijk gevraagd of het met kapitaalgarantie was en het zeker beter was dan termijnrekening wat ze op kantoor bevestigden
nu heeft ze brief ontvangen van DB dat het risicoprofiel van dit produkt veranderd is en vragen ze om contact op te nemen ...
is er werkelijk probleem met dit " ding" of gaan ze gewoon proberen paraplu te openen of iets anders aan te smeren ?
Re: DB achtergestelde obligatie rbs
Je hebt toevallig de productfiche of de financiële infofiche niet ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
nee, wel eens isin code op papier beursorder
xs0362739251
xs0362739251
Ik denk dat ik (misschien) de prospectus teruggevonden heb van het onderliggende product:
http://www.ise.ie/debt_documents/series ... w_8608.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet direct vlotte lectuur, dus het zou goed zijn indien je aan DB vraagt om de originele financiele infofiche (als pdf) op te sturen, zodat je tenminste weet hoe het product precies in elkaar steekt.
Het zijn in ieder geval achtergesteld notes en je kan dus in het ergste geval een volledig kapitaalverlies verwachten. De uitgever Willow is een Ierse firma en een aantal van de uitgiftes van die firma zijn verlaagd in rating:
http://in.reuters.com/article/2011/01/2 ... 8820110125" onclick="window.open(this.href);return false;
Mogelijks is een rating verlaging de reden waarom men je wil contacteren. Het is dus zeker aangeraden om te gaan luisteren welk advies men bij DB geeft.
http://www.ise.ie/debt_documents/series ... w_8608.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet direct vlotte lectuur, dus het zou goed zijn indien je aan DB vraagt om de originele financiele infofiche (als pdf) op te sturen, zodat je tenminste weet hoe het product precies in elkaar steekt.
Het zijn in ieder geval achtergesteld notes en je kan dus in het ergste geval een volledig kapitaalverlies verwachten. De uitgever Willow is een Ierse firma en een aantal van de uitgiftes van die firma zijn verlaagd in rating:
http://in.reuters.com/article/2011/01/2 ... 8820110125" onclick="window.open(this.href);return false;
Mogelijks is een rating verlaging de reden waarom men je wil contacteren. Het is dus zeker aangeraden om te gaan luisteren welk advies men bij DB geeft.
-
Jan Van Dam
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb destijds ook iets gelijkaardigs bij DB gekocht.
Step-up 5%-5,5% quarterly van 2007 tot 2017 (eerste 5 jaar 5%, nadien 5,5%)
Obligatie eveneens uitgegeven door Willow n2 PLC.
In de bochure staat dat de door Willow uitgegeven obligaties zijn gewaarborgd door een achtergestelde obligatie van Fortis.
Onderliggend kredietrisico: Fotis Lower Tier2
Op de brochure staat ook nog vermeld: Barclays is de tegenaprtij van Willow n2 PLC. Het risico van de belggers tegenover Barclays
is gedekt door een waarborgmechanisme.
Naar wie moet ik nu kijken om het risico in te schaten: Fortis? Willow n2 PLC? Barclays?
Obligatie noteert momenteel 79. De coupons worden elke kwartaal nog netjes uitbetaald.
Step-up 5%-5,5% quarterly van 2007 tot 2017 (eerste 5 jaar 5%, nadien 5,5%)
Obligatie eveneens uitgegeven door Willow n2 PLC.
In de bochure staat dat de door Willow uitgegeven obligaties zijn gewaarborgd door een achtergestelde obligatie van Fortis.
Onderliggend kredietrisico: Fotis Lower Tier2
Op de brochure staat ook nog vermeld: Barclays is de tegenaprtij van Willow n2 PLC. Het risico van de belggers tegenover Barclays
Naar wie moet ik nu kijken om het risico in te schaten: Fortis? Willow n2 PLC? Barclays?
Obligatie noteert momenteel 79. De coupons worden elke kwartaal nog netjes uitbetaald.
Dergelijke gestructureerde producten zijn vaak moeilijk te doorgronden. Specifieke commentaar leveren zonder de infofiche te zien is moeilijk (en dan nog).Jan Van Dam schreef: Obligatie eveneens uitgegeven door Willow n2 PLC.
Onderliggend kredietrisico: Fortis Lower Tier2
Op de brochure staat ook nog vermeld: Barclays is de tegenaprtij van Willow n2 PLC. Het risico van de beleggers tegenover Barclays
Algemeen gesproken kan je kapitaal verliezen indien de uitgever of vooral de tegenpartij in de problemen komen. Zolang de waarborg niet faalt, is dat dan nog niet direct een probleem. Alle drie de partijen spelen dus een deel in het risico.
De omschrijvingen van dergelijke produkten zijn veeleer voor een leek onverstaanbaar.
Zo lees ik vandaag in GVA dat een perpetuele ( obligatie ) de uitgever niet verplicht is het kapitaal terug te betalen,( perpetuele =eeuwigdurend ) maar je loopt wel het risico dat bij faling je je kapitaal niet zou terugkrijgen. Je moet het toch allemaal maar weten,wil je niet gefopt zijn.
Zo lees ik vandaag in GVA dat een perpetuele ( obligatie ) de uitgever niet verplicht is het kapitaal terug te betalen,( perpetuele =eeuwigdurend ) maar je loopt wel het risico dat bij faling je je kapitaal niet zou terugkrijgen. Je moet het toch allemaal maar weten,wil je niet gefopt zijn.
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb een soortgelijke brief gekregen van DB. Na telefonisch kontakt met de helpdesk voel ik me enigszins gerustgesteld, het lijkt me meer om een standaardprocedure te gaan waarbij ze alle bezitters van dergelijke obligaties aanschrijven. De obligatie DB AG SUBORDINATED CALLABLE 6% in mijn bezit kreeg de quota BBB+. Maar toch blijft de vraag van het addertje....
Ik denk dat ze die brief schrijven om zich proberen in te dekken.
Enkele jaren geleden heeft zowel DB als Citibank een produkt van Leman-Brothers aangesmeerd dat failliet is gegaan.
Citibank weigerde elke vergoeding omdat zij beweerden dat zij aan de inforatieplicht hadden voldaan.
Het verwondert mij ergens dat DB die brief nog niet aangetekend heeft opgestuurd
Enkele jaren geleden heeft zowel DB als Citibank een produkt van Leman-Brothers aangesmeerd dat failliet is gegaan.
Citibank weigerde elke vergoeding omdat zij beweerden dat zij aan de inforatieplicht hadden voldaan.
Het verwondert mij ergens dat DB die brief nog niet aangetekend heeft opgestuurd
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Kan iemand me meer uitleg verschaffen over de rating BBB+? Moet ik me zorgen maken?
BBB is de laagste rating die nog valt onder "investment grade" of "geschikt voor een gewone belegger". Het betekent iets in de aard van "voorlopig (net) nog alles ok ".lichtjaren schreef:Kan iemand me meer uitleg verschaffen over de rating BBB+? Moet ik me zorgen maken?
BBB+ is nog de bovenkant van BBB.