DB blokkeert rekeningen zonder verwittigen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: DB blokkeert rekeningen zonder verwittigen
gewoon invullen Satan, ik bedoel de antwoorden invullen die zij willen horen natuurlijk 
Over welke vragen gaat het hier precies?
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd over welke vragen dit gaat. Kan je hier op antwoorden?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
ik kan me niet meer herinneren zo een vragenlijst ooit ingevuld te hebben .... Indien ik dit gedaan heb, zal hij toch niet erg waarheidsgetrouw zijn denk ik 
Blijkbaar niet.Lanius schreef:ik ben eigenlijk ook wel benieuwd over welke vragen dit gaat. Kan je hier op antwoorden?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Er zal wel iets niet pluis zijn, rekeningen worden nooit zomaar geblokkeerd. Maar tegenwoordig is het toch populair om banken te bashen, dus.
Banken worden, wat jij noemt, gebashed ... en dat is niet zo maar!Frisse Freddy schreef:Er zal wel iets niet pluis zijn, rekeningen worden nooit zomaar geblokkeerd. Maar tegenwoordig is het toch populair om banken te bashen, dus.
Zij zijn schuldig aan de laatste, nog steeds niet verwerkte economische wereldcrisis.
Het resultaat van hun optreden (remember Fortis, Dexia, ...) heeft ervoor gezorgd dat overheden massaal geld hebben moeten pompen om hen overeind te houden. Dit geld werd en wordt nog steeds ons, spaarders, ontstolen via verhoogde staatsschuld, verhoogde belastingen en miezerige rentevergoedingen.
... en alsof dat niet voldoende is, slagen de topbanklui er nog steeds in astronomisch hoge salarissen te eisen en te krijgen op de rug van dezelfde spaarder/belastingbetaler.
Mogen wij dan even ons ongenoegen uiten, ja ...??
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
De banken zijn schuldig, ja. Is de consument ook niet een beetje schuldig omdat hij steeds meer wil(de)?
En is ons economisch kapitalistisch systeem niet gebaseerd op groei, een groei die eigenlijk niet kan blijven duren en die vroeg of laat altijd in een crisis uitmondt?
Pleit de banken niet vrij natuurlijk... maar de hand in eigen boezem steken mag ook een beetje ;-)
En is ons economisch kapitalistisch systeem niet gebaseerd op groei, een groei die eigenlijk niet kan blijven duren en die vroeg of laat altijd in een crisis uitmondt?
Pleit de banken niet vrij natuurlijk... maar de hand in eigen boezem steken mag ook een beetje ;-)
De gewone <spaarder> valt hierin niets te verwijten ... de speculatieve en nooit genoeg hebbende (aandelen)belegger des te meer!Lanius schreef:De banken zijn schuldig, ja. Is de consument ook niet een beetje schuldig omdat hij steeds meer wil(de)?
... maar de hand in eigen boezem steken mag ook een beetje ;-)
Ooit was "Europa" een mooi project!
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n vragenlijst heb moeten invullen en ik ben klant bij meerdere banken. Over wat voor vragen gaat het juist?
Zal vragenlijst zijn over je beleggersprofiel. Sinds 2007 is elke bank dit verplicht aan elke klant te laten opmaken.
Ook moet je je identiteitskaart laten inscannen op de bank. Bij vervaldatum van je id kaart, kunnen je rekeningen geblokkeerd worden.
Ook moet je je identiteitskaart laten inscannen op de bank. Bij vervaldatum van je id kaart, kunnen je rekeningen geblokkeerd worden.
Authentiek Belgische ongein, inderdaad. Ik heb dat ook met Delta Lloyd gehad, maar - zoals altijd bij Delta Lloyd - maakten die het net weer wat bonter.
Onze identiteitskaarten waren netjes gefotokopieerd door de bankbediende en de formulierenboel was ingevuld, maar de bankbediende had verzuimd die formulieren naar Brussel door te sturen.
Dus vrijdagavond, bij de aanvang van een verlengd weekeinde, stonden mijn vrouw en haar bankkaart in de Delhaize...
Ik vind het wel spijtig om bijna-Delta Lloyd ervaringen van de Deutsche Bank te vernemen. We zijn juist van DL naar DB gegaan vanwege dit soort fratsen.
Onze identiteitskaarten waren netjes gefotokopieerd door de bankbediende en de formulierenboel was ingevuld, maar de bankbediende had verzuimd die formulieren naar Brussel door te sturen.
Dus vrijdagavond, bij de aanvang van een verlengd weekeinde, stonden mijn vrouw en haar bankkaart in de Delhaize...
Ik vind het wel spijtig om bijna-Delta Lloyd ervaringen van de Deutsche Bank te vernemen. We zijn juist van DL naar DB gegaan vanwege dit soort fratsen.
ik wil jullie die vragenlijst wel bezorgen maar het zijn 4 bladzijden en ik weet niet hoe ik hier een bijlage kan meegeven. iemand een tip?
En WELKE vragen storen je in die 4 bladzijden. Het is geen uitvinding van DB, maar alle banken hebben die opdracht ( of ze die opdracht ook geven aan klanten die al klant zijn van de jaren stillekens laat ik wel in het midden )
-
pattataolivia
- Sr. Member

Wij hebben een aantal maanden geleden een vragenlijst ontvangen van DB. Ze wouden meer informatie over de rekeninghouder in functie van bestrijding van anti witwasprakrijken en andere fiscale misdrijven.
Deze vragenlijst was duidelijk amateuristisch opgesteld en zelf niet invulbaar. Zo vroeg met naar mijn beroep. Hierbij kon ik kiezen tussen: statutair ambtenaar, gepensioneerde, zelfstandige of rentenier. Ik, als bediende in de privé kon deze vragenlijst dus niet invullen. Ik heb ze dan ook meteen in de vuilbak geworpen. Vanavond zal ik kijken of ook mij rekeningen geblokkeerd zijn.
Deze vragenlijst was duidelijk amateuristisch opgesteld en zelf niet invulbaar. Zo vroeg met naar mijn beroep. Hierbij kon ik kiezen tussen: statutair ambtenaar, gepensioneerde, zelfstandige of rentenier. Ik, als bediende in de privé kon deze vragenlijst dus niet invullen. Ik heb ze dan ook meteen in de vuilbak geworpen. Vanavond zal ik kijken of ook mij rekeningen geblokkeerd zijn.
'United in diversity' - E.U.