db e-saving sluiten of niet
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
db e-saving sluiten of niet
Ik heb een e-saving en op 5/7/2009 zette ik er een bedrag op. Ik heb ze nu volledig leeggemaakt voor de nieuwe rekening van 2.7%. Ook al is de overschrijving op 1/1 gebeurd toch staat de intrest er pas 31/12/2012 op. Is niet correct ma goed dat is db.
Nu vraag ik mij af, alles is er afgehaald. Zou ik ze laten staan voor de getrouwheid in 2011 of afsluiten en heeft dat een voordeel dat ik geen getrouwheid verlies. Nog een vraag, ik zie nergens bij db hoe je ze kan afsluiten. bedankt
Nu vraag ik mij af, alles is er afgehaald. Zou ik ze laten staan voor de getrouwheid in 2011 of afsluiten en heeft dat een voordeel dat ik geen getrouwheid verlies. Nog een vraag, ik zie nergens bij db hoe je ze kan afsluiten. bedankt
Re: db e-saving sluiten of niet
Als ik het goed begrijp is nu reeds al het geld van de e-saving verdwenen naar de nieuwe db e-fidelity? Indien dit zo is, welke getrouwheidspremie denk je dan nog te ontvangen?
Je startdatum van de getrouwheidspremie ligt steeds op 5 juli van elk jaar. M.a.w. normaal heb je op 31/12/2010 je getrouwheidspremie voor de periode 05/07/2009 tot 05/07/2010 ontvangen. De nieuw(st)e periode begon op 05/07/2010. Maar omdat het geld er reeds afgehaald is, zal je eind 2011 geen getrouwheidspremie ontvangen.
Je startdatum van de getrouwheidspremie ligt steeds op 5 juli van elk jaar. M.a.w. normaal heb je op 31/12/2010 je getrouwheidspremie voor de periode 05/07/2009 tot 05/07/2010 ontvangen. De nieuw(st)e periode begon op 05/07/2010. Maar omdat het geld er reeds afgehaald is, zal je eind 2011 geen getrouwheidspremie ontvangen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zie door het bos de bomen niet meer dus ofwel liet ik het geld staan tot 5/7/2011 ofwel krijg ik niets meer ook niet als ik afsluit. Indien ik het liet staan had ik geen jaar een premie voor de nieuwe rekening. Ik dacht dat bij afsluiting ik nog een intrest zou krijgen maar dat blijkt dan volgens jou niet zo te zijn.
Nog even wat anders als ze dan toch op nul staat en niets meer opbrengt hoe kan ik deze dan afsluiten of is het beter ze te laten staan zonder iets erop.
bedankt
Nog even wat anders als ze dan toch op nul staat en niets meer opbrengt hoe kan ik deze dan afsluiten of is het beter ze te laten staan zonder iets erop.
bedankt
Als je die rekening nu afsluit dan zal je enkel nog de basisrente krijgen, maar dit kan nooit veel zijn omdat het geld er maximaal enkele dagen opgestaan heeft in 2011 (daarvoor moet je naar de valutadatum kijken dat het van je e-saving is gegaan). De getrouwheidspremie zal je niet krijgen, daar het geld er niet (nogmaals) 12 maanden heeft opgestaan.
De transparantie is inderdaad ver zoek, ik kan het goed begrijpen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Er waren dus 2 mogelijke opties (maar dat moest je dan eerst berekenen):
1. de situatie zoals hij nu is (de e-fidility bestond nog niet in de zomer van 2010, anders was dat optie 3
)
2. het geld laten staan tot 05/07/2011 zodat je je getrouwheidspremie niet verloren had
Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt
De transparantie is inderdaad ver zoek, ik kan het goed begrijpen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Er waren dus 2 mogelijke opties (maar dat moest je dan eerst berekenen):
1. de situatie zoals hij nu is (de e-fidility bestond nog niet in de zomer van 2010, anders was dat optie 3
2. het geld laten staan tot 05/07/2011 zodat je je getrouwheidspremie niet verloren had
Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt
vaganzza[at]spaargids[punt]be
De rekening afsluiten doe je gewoon door een telefoontje naar de klantendienst, ik heb er reeds twee afgesloten, eerst de Intensiv plus en daarna de e- saving. De rente welke je nog tegoed hebt wordt dan normaal gestort op de eerste van de eerstvolgende maand na afsluiting.
Als je zoals ik de e-saving op nul zet zie ik niet in waarom je ze niet zou afsluiten, tenzij je van plan bent om er in de toekomst nog op te storten.
Bestond de e-saving rekening al op 5/7/2009, ik dacht dat deze later gelanceerd was.
Als je zoals ik de e-saving op nul zet zie ik niet in waarom je ze niet zou afsluiten, tenzij je van plan bent om er in de toekomst nog op te storten.
Bestond de e-saving rekening al op 5/7/2009, ik dacht dat deze later gelanceerd was.
Heb ook nog een slapende Intensiv Plus rekening met 0 als saldo, is er een reden waarom je deze NIET zou afsluiten, zelfs indien je wellicht in de toekomst daar geen gebruik van zult maken. Kan wel altijd een telefoontje plegen maar zie het nut er niet in.Darts schreef:De rekening afsluiten doe je gewoon door een telefoontje naar de klantendienst, ik heb er reeds twee afgesloten, eerst de Intensiv plus en daarna de e- saving. De rente welke je nog tegoed hebt wordt dan normaal gestort op de eerste van de eerstvolgende maand na afsluiting.
Moet zelfs voordien geweest zijn, mijn eerste inlage op de e-saving rekening werd gedaan in februari 2009.Darts schreef:De rekening afsluiten doe je gewoon door een telefoontje naar de klantendienst, ik heb er reeds twee afgesloten, eerst de Intensiv plus en daarna de e- saving. De rente welke je nog tegoed hebt wordt dan normaal gestort op de eerste van de eerstvolgende maand na afsluiting.
Peet schreef: Heb ook nog een slapende Intensiv Plus rekening met 0 als saldo, is er een reden waarom je deze NIET zou afsluiten, zelfs indien je wellicht in de toekomst daar geen gebruik van zult maken. Kan wel altijd een telefoontje plegen maar zie het nut er niet in.![]()
Amai, wat ingewikkelde vraag met die dubbele negaties. Waarom niet afsluiten: je bent van plan de rekening in de toekomst nog te gebruiken. Waarom wel afsluiten: je wilt je interesten direct krijgen en/of je gaat de rekening toch nooit meer gebruiken.
Laatst gewijzigd door Maarten op 6 januari 2011, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Intresten kan niet, de rekening staat al meer dan een jaar op 0. Is er een goede reden of zijn er mogelijke kosten in de toekomst als ik deze rekening niet sluit?
Daar kan volgens mij Deutsche Bank het best op antwoorden.Peet schreef: Is er een goede reden of zijn er mogelijke kosten in de toekomst als ik deze rekening niet sluit?