db heeft intresten voor 2011 reeds gestort
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
db heeft intresten voor 2011 reeds gestort
Blijkaar hee DB de intresten voor 2011 reeds "gestort"
Re: db heeft intresten voor 2011 reeds gestort
Is ook zo !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In het beantwoorden van vragen (via e-mail) zijn ze duidelijk niet zo snel. Ik wacht al 10 dagen... Slechte eerste kennismaking want ik krijg volgende week mijn papieren als nieuwe klant!
Intrest is inderdaad gestort.Wel opletten.De intrest is berekend tot 31/12.Indien men nu nog geldafhalingen doet worden deze achteraf terug herberekend en in mindering gebracht.
Kleine nuance : de intresten werden reeds geboekt, niet gestort want valutadatum is pas 1/1/2012!!!
hmz hoe zit het dan in mijn geval?
- > Ik heb mijn DB rekening pas in gebruik genomen (= geld op gestort) nadat volgens bovenstaande posts de intrest al werd gestort. Gaan ze dan bij wijze van spreken op 1/1/12 een re-check en een nieuwe berekening/betaling uitvoeren?
bedankt voor jullie feedback!
- > Ik heb mijn DB rekening pas in gebruik genomen (= geld op gestort) nadat volgens bovenstaande posts de intrest al werd gestort. Gaan ze dan bij wijze van spreken op 1/1/12 een re-check en een nieuwe berekening/betaling uitvoeren?
bedankt voor jullie feedback!
Als ik het zo bekijk zou ik denken dat ze dat bij DB momenteel al gedaan hebben om een testrun te doen, of gewoon het meeste werk al uit te voeren.
Bekijk het zo: als ze de berekening voor iedereen pas uitvoeren op 31/12 en er blijkt iets fundamenteel mis te zijn, dan zijn ze 'gesjareld'. Als ze daarentegen het grootste deel van hun berekeningen al doen in de loop van december en er klopt iets niet, dan kunnen ze dat allemaal nog rechttrekken tegen het einde van het jaar en als er niks mis is, tja, dan hebben ze een veel kleinere en gemakkelijkere berekening te doen voor de resterende 15 dagen.
Als antwoord op je vraag Tzetze: ze gaan volgens mij gewoon eind dit jaar nog een berekening doen.
Bekijk het zo: als ze de berekening voor iedereen pas uitvoeren op 31/12 en er blijkt iets fundamenteel mis te zijn, dan zijn ze 'gesjareld'. Als ze daarentegen het grootste deel van hun berekeningen al doen in de loop van december en er klopt iets niet, dan kunnen ze dat allemaal nog rechttrekken tegen het einde van het jaar en als er niks mis is, tja, dan hebben ze een veel kleinere en gemakkelijkere berekening te doen voor de resterende 15 dagen.
Als antwoord op je vraag Tzetze: ze gaan volgens mij gewoon eind dit jaar nog een berekening doen.
Ik zie hier niet echt het nut van in,volgens mij is het enige wat je hiermee bereikt misverstanden,onduidelijkheid,en een heleboel onnodige(mis)communicatie achterna.Ofwel heb ik iets over het hoofd gezien en mis ik iets.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ze hebben dit vorig jaar ook al toegepast. Aangezien ze dit dit jaar opnieuw doen moet het zijn dat dit vorig jaar positief geëvalueerd werd.
Voorheen was DB Online Banking op 1 januari altijd ellendig traag. Iedereen ging immers kijken naar zijn intresten.
Nu doen ze de berekening vooraf, zodat de mensen minder massaal op 1 januari inloggen.
Wel oppassen dat je die intrest dus niet afhaalt voor de valutadatum, indien je saldo vrij laag staat
.
Nu doen ze de berekening vooraf, zodat de mensen minder massaal op 1 januari inloggen.
Wel oppassen dat je die intrest dus niet afhaalt voor de valutadatum, indien je saldo vrij laag staat
Vind het wel leuk ! Zou natuurlijk leuker zijn moest men hetzelfde doen als Rabobank en Ethias !
Rabobank doet dat echtelijk!
Heb je al eens de rentevoorspelling bekeken per spaarrekening?
Tot in het kleinste detail.
Wat is de intrest op het einde van het jaar, wat heb je tot nu gespaard, en de opdeling tussen de basis en de getrouwheidsrente.
Moet je eens bekijken.
Heb je al eens de rentevoorspelling bekeken per spaarrekening?
Tot in het kleinste detail.
Wat is de intrest op het einde van het jaar, wat heb je tot nu gespaard, en de opdeling tussen de basis en de getrouwheidsrente.
Moet je eens bekijken.
^ Als dit een reactie is tov mijn post, ik weet hoe Rabobank werkt hoor 
Ze zouden misschien beter een rentecalculator voorzien zoals bv. Rabobank... Dan moeten ze die intresten nu al niet op die rekening zetten met valutadatum 01-01-2012...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Inderdaad ! Zelfs al was het een eenvoudige uitvoering zoals bij Ethias.Vaganzza schreef:Ze zouden misschien beter een rentecalculator voorzien ...