DB High Yield van DB
TIP
DB High Yield van DB
Dit is een voorstel dat ik gekregen heb van DB. Je stapt voor 250.000 euro in, en zijn beleggen voor jou in obligaties (50 % min A rating, de andere niet lager dan BBB en 15 % not rated). De kosten zijn 0,4% per jaar = zo'n 1000 euro.
Volgens hen zou er voor een optimale opvolging gezorgd worden, en obligaties regelmatig gekocht/verkocht worden. Een discretionair beheerde portefeuille dus.
Maar door het feit dat er beperkingen zijn door de spreiding, zullen er nooit obligaties van 50.000 euro gekocht worden, en dat zijn nu net degene die het meest opbrengen.
Nu ben ik van mening dat je met wat gezond boerenverstand (spreiding, in euro blijven, rating bekijken) af en toe advies er meer kan uit halen. EN je vermijdt de beheerskosten die serieus knagen aan het rendement.
Overschat ik mezelf ?
Volgens hen zou er voor een optimale opvolging gezorgd worden, en obligaties regelmatig gekocht/verkocht worden. Een discretionair beheerde portefeuille dus.
Maar door het feit dat er beperkingen zijn door de spreiding, zullen er nooit obligaties van 50.000 euro gekocht worden, en dat zijn nu net degene die het meest opbrengen.
Nu ben ik van mening dat je met wat gezond boerenverstand (spreiding, in euro blijven, rating bekijken) af en toe advies er meer kan uit halen. EN je vermijdt de beheerskosten die serieus knagen aan het rendement.
Overschat ik mezelf ?
Re: DB High Yield van DB
Men beweert dat ze een specifieke portefeuille voor u op maat maken. Maar is dat ook zo ?
Waarom zou DB dit beter kunnen dan de doorsnee fondsmanager ? En indien ze beter kunnen, waarom doen ze dat dan niet voor de fondsen die door DB op de markt gebracht worden ?
Het doorsnee obligatiefonds doet in feite hetzelfde: de fondsmanager koopt en verkoopt obligaties en beheert dit voor u. En door de schaalvoordelen van een fonds kan men wel investeren in obligaties voor institutionele beleggers (>50.000 euro).
Waarom zou DB dit beter kunnen dan de doorsnee fondsmanager ? En indien ze beter kunnen, waarom doen ze dat dan niet voor de fondsen die door DB op de markt gebracht worden ?
Het doorsnee obligatiefonds doet in feite hetzelfde: de fondsmanager koopt en verkoopt obligaties en beheert dit voor u. En door de schaalvoordelen van een fonds kan men wel investeren in obligaties voor institutionele beleggers (>50.000 euro).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zeer mooi voorgesteld door DB.bruce666 schreef:Dit is een voorstel dat ik gekregen heb van DB. Je stapt voor 250.000 euro in, en zijn beleggen voor jou in obligaties (50 % min A rating, de andere niet lager dan BBB en 15 % not rated). De kosten zijn 0,4% per jaar = zo'n 1000 euro.
Overschat ik mezelf ?
Kosten van 0,4 per jaar zijn niet van de goedkoopste, indien ook voor eigen producten van DB ?
Is er bewaarloon?
Met 250.000, zou ik u nooit aanraden om voor 50.000 in een enkele obligatie te stappen, hoe aantrekkelijk ze ook lijkt. Het heeft zijn reden.
zijn de kosten voor koop/verkoop inbegrepen in die 1000 euro?bruce666 schreef: De kosten zijn 0,4% per jaar = zo'n 1000 euro.
Volgens hen zou er voor een optimale opvolging gezorgd worden, en obligaties regelmatig gekocht/verkocht worden.
waarschijnlijk niet en dan ontstaat de verleiding om zoveel mogelijk transacties te doen
Uit de brochure : "tijdens de opbouw van de portefeuille betaalt u geen aankoopcommissie van ,5%.
Van zodra het eerste obligatieblok na 1 jaar op vervaldag komt zal de herinvestering wel gebeuren aan 0,5 %
De jaarlijkse beheersvergoeding is 0,4% + BTW.
Dus elk jaar wordt 1/8e van de portefeuille herbelegt, dus voor een kapitaal van 250.000 zijn dan de kosten :
1562 (0,5% voor de herinvestering) + 1210 (beheersvergoeding) = 2782 euro.
Denk toch dat ik voor dit aanbod ga bedanken.
Een simulatie met het huidig aanbod van obligaties zou het eerste jaar een netto-rendement van 7200 euro geven, en het 8e jaar 9324 euro.
Van zodra het eerste obligatieblok na 1 jaar op vervaldag komt zal de herinvestering wel gebeuren aan 0,5 %
De jaarlijkse beheersvergoeding is 0,4% + BTW.
Dus elk jaar wordt 1/8e van de portefeuille herbelegt, dus voor een kapitaal van 250.000 zijn dan de kosten :
1562 (0,5% voor de herinvestering) + 1210 (beheersvergoeding) = 2782 euro.
Denk toch dat ik voor dit aanbod ga bedanken.
Een simulatie met het huidig aanbod van obligaties zou het eerste jaar een netto-rendement van 7200 euro geven, en het 8e jaar 9324 euro.
156.2 euro is al genoeg zeker?bruce666 schreef: 1562 (0,5% voor de herinvestering) + 1210 (beheersvergoeding) = 2782 euro.