DB intensiv: 40 miljoen euro verlies voor spaarder
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: DB intensiv: 40 miljoen euro verlies voor spaarder
Dat lijkt me ook niet logisch! Ik dacht dat het nieuwe spaarreglement juist dat soort wirwar van condities wil vermijden, dus: één rekening, éénzelfde intrest.Peewee schreef: Mensen die verder al meer dan 1 jaar een DB intensife plus rekening hebben vallen vanaf 1 april terug op 2,25%. De mensen die later zijn ingestapt krijgen vanaf 1 april 3%.
Als ze dit verschil toelaten , houdt dat impleciet in dat ze rekening houden met een overgangsperiode, want die 3 % is voor jan 09...dus moeten ze dat voor de andere ook doen. Of op zijn minst de 3% basis aanhouden tot einde van de garantieperiode!!
Volgens mij was er toch één grote afwezige: de spaarder.Stier schreef: Vergeet niet dat heel de sector en alle belangverenigingen met Reynders rond de tafel hebben gezeten ivm met dit KB.
Het gevolg is o.a. :
- de opdringing van een verplichte getrouwheidspremie met VALSE argumenten die niet overeenstemmen met de realiteit (de aangehaalde argumentatie is in elk geval nooit bewezen)
- een overgangsregeling die ernstig tekort schiet voor spaarders bij banken die hun basisrente én getrouwheidspremie gegarandeerd hebben gedurende 1 jaar vanaf storting.
Het nieuwe KB laat, zoals aangegeven in de februari-nieuwsbrief van Argenta, immers enkel toe dat de getrouwheidsperiodes doorlopen, niet de basisrente, noch de tarieven van de getrouwheidspremies.
P.S. Wat betreft het effect van een afhaling op de getrouwheidspremie slaat Argenta, volgens mij, echter de bal serieus mis. Zie hiervoor een ander topic.
Laatst gewijzigd door kiwi op 15 februari 2009, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PILOU
Mij hebben ze gezegd dat de 4,25 % + 1 % behouden blijft tot 31/03/09.
Wat daarna komt is nog niet duidelijk, maar zodra er een beslissing is zal de klant schriftelijk verwittigd worden. Dat is mij gezegd in het kantoor Oostende.
Wat daarna komt is nog niet duidelijk, maar zodra er een beslissing is zal de klant schriftelijk verwittigd worden. Dat is mij gezegd in het kantoor Oostende.
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Blijkbaar weet niemand (bij de klantendienst en aan de loketten) bij DB hoe het nu juist zal verlopen. Ik erger mij niet alleen aan het niet naleven van hun belofte maar ook aan hun glossy magazine (twee brieven - een boekje met tarieven - het boekje Klare kijk op beleggingen) dat ze rondsturen. Hoeveel kost dat??? Ze zouden beter het wat minder breed laten hangen en de spaarders geven waarop ze recht hebben. Mijn aangetekende brief is al vertrokken en aangekomen. Nu even wachten op hun reactie.
-
mpeeters007
- Sr. Member

Probleem is dat ze dit sinds december 2008 al zeggen en nog steeds niks weten! Terwijl het zachtjes aan toch duidelijk moet gaan worden wat DB van plan, 01/04/2009 komt steeds dichterbij en de klanten worden meer en meer nerveus (DB heeft zelfs al veel klanten door die onzekerheid verloren).PILOU schreef: Mij hebben ze gezegd dat de 4,25 % + 1 % behouden blijft tot 31/03/09.
Ter herinnering
Vanaf 1/4 ZELFDE TARIEF VOOR IEDEREEN
(te kiezen afhankelijk van jouw geval).
Wat het tarief zal zijn is NOG NIET BEKEND (geduld is een mooie deugd)
TOT DIE DATUM blijven de BELOOFDE voorwaarden wel lopen.
DB communiceert inderdaad SLECHT.
Ze hadden WEL een brief kunnen meesturen (HINT) "Gelet op de nieuwe wet zien we ons genoodzaakt om .... doch stellen we alles in het werk om AAN ONS WOORD te houden enz. Hebben ze NIET gedaan. WEL een brief met de intresten over 2008.
HINT voor de DB advocaten wet op CONTRACTEN en BESCHERMING TEGEN TERUGWERKENDE KRACHT van de wet (ook fiscaal).
Hun voorwaarden zijn (zoals bij zoveel ANDERE) van die aard dat je moet GOED opvolgen en OP TIJD overboeken. DAT is JUIST het enige wat de NIEUWE WET gaat verhelpen.
Verder zoals iemand altijd tekent : HET IS HET BEDRAG VAN JE INTRESTEN DIE TELT.
Vanaf 1/4 ZELFDE TARIEF VOOR IEDEREEN
Wat het tarief zal zijn is NOG NIET BEKEND (geduld is een mooie deugd)
TOT DIE DATUM blijven de BELOOFDE voorwaarden wel lopen.
DB communiceert inderdaad SLECHT.
Ze hadden WEL een brief kunnen meesturen (HINT) "Gelet op de nieuwe wet zien we ons genoodzaakt om .... doch stellen we alles in het werk om AAN ONS WOORD te houden enz. Hebben ze NIET gedaan. WEL een brief met de intresten over 2008.
HINT voor de DB advocaten wet op CONTRACTEN en BESCHERMING TEGEN TERUGWERKENDE KRACHT van de wet (ook fiscaal).
Hun voorwaarden zijn (zoals bij zoveel ANDERE) van die aard dat je moet GOED opvolgen en OP TIJD overboeken. DAT is JUIST het enige wat de NIEUWE WET gaat verhelpen.
Verder zoals iemand altijd tekent : HET IS HET BEDRAG VAN JE INTRESTEN DIE TELT.
-
joewie
er is geen enkele reden waarom Deutsche bank geen nieuw spaarboekje in het leven zou roepen aan 3+1,5% voor de spaarders aan wie ze een gegarandeerde rente hadden beloofd.
Een mooie naam zou zijn:
DB INTENSIV +.
Dat zou perfect legaal zijn met de overgangsregeling.
Dat zou minder zijn dan ze hebben beloofd.
Maar het zou hun goede wil tonen.
Een mooie naam zou zijn:
DB INTENSIV +.
Dat zou perfect legaal zijn met de overgangsregeling.
Dat zou minder zijn dan ze hebben beloofd.
Maar het zou hun goede wil tonen.