DB Intensiv Plus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
beagle2007
DB Intensiv Plus
Ik heb in augustus 2008 een storting gedaan onder de rentevwdn : 4,25% + 1%.
Tot en met 31 maart 2009 geniet ik nog van deze vwdn, als ik de publicatie van DB goed begrijp.
Vanaf 1 april 2009 zullen de rentevwdn voor deze rekening tochwel ingrijpend veranderen : 2,25% + 0,75%.
Wat is de betere optie na 1 april voor deze rekening?
Transferen naar de nieuwe E-saving account (betere vwdn), waarbij ik dan voor de gedane storting de getrouwheidspremie misloop of het geld laten staan tot augustus 2009 en daarna beslissen.
Alvast bedankt voor mogelijke suggesties.
Tot en met 31 maart 2009 geniet ik nog van deze vwdn, als ik de publicatie van DB goed begrijp.
Vanaf 1 april 2009 zullen de rentevwdn voor deze rekening tochwel ingrijpend veranderen : 2,25% + 0,75%.
Transferen naar de nieuwe E-saving account (betere vwdn), waarbij ik dan voor de gedane storting de getrouwheidspremie misloop of het geld laten staan tot augustus 2009 en daarna beslissen.
Re: DB Intensiv Plus
Is dit zeker dat het terugvalt naar 2,25% plus 0,75% voor geld dat er al van bv in augustus opstaat? Dat zou echt wel een naaistreek zijn. Ze zijn helemaal niet verplicht door de wet om zo sterk te dalen.beagle2007 schreef: Ik heb in augustus 2008 een storting gedaan onder de rentevwdn : 4,25% + 1%.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk het wel,dit kan je bij hun gegevens terugvinden.frank schreef:Is dit zeker dat het terugvalt naar 2,25% plus 0,75% voor geld dat er al van bv in augustus opstaat? Dat zou echt wel een naaistreek zijn. Ze zijn helemaal niet verplicht door de wet om zo sterk te dalen.beagle2007 schreef: Ik heb in augustus 2008 een storting gedaan onder de rentevwdn : 4,25% + 1%.
basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m 31/03/2009. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Gebruikelijke voorwaarden: basisrente 2,25%, getrouwheidspremie 0,75%
amber schreef:Ik denk het wel,dit kan je bij hun gegevens terugvinden.frank schreef:
Is dit zeker dat het terugvalt naar 2,25% plus 0,75% voor geld dat er al van bv in augustus opstaat? Dat zou echt wel een naaistreek zijn. Ze zijn helemaal niet verplicht door de wet om zo sterk te dalen.
basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m 31/03/2009. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Mja, maar in augustus stond wel in de voorwaarden dat geld dat toen gestort werd gegarandeerd voor 1 jaar 4,25 % plus 1% ging zijn. Dat waren geen gebruikelijke voorwaarden, maar er staat toch nergens dat door de wet plots 'de gebruikelijke voorwaarden' moeten toegepast worden?
@ Frank,
Alle banken zijn sowieso verplicht om hun interesten begin april te laten zakken,dus ik denk ongeacht wat er door welke bank in het verleden is gegarandeerd geweest de vlieger niet zal opgaan.
Dh is zeer zeker niet verplicht om af te zwakken naar 2.25% en 0.75% , maar ik interpreteer dat het wel zo zal zijn
Alle banken zijn sowieso verplicht om hun interesten begin april te laten zakken,dus ik denk ongeacht wat er door welke bank in het verleden is gegarandeerd geweest de vlieger niet zal opgaan.
Dh is zeer zeker niet verplicht om af te zwakken naar 2.25% en 0.75% , maar ik interpreteer dat het wel zo zal zijn
beagle2007 schreef: Ik heb in augustus 2008 een storting gedaan onder de rentevwdn : 4,25% + 1%.
Foute verwijzing naar hun reglement. Je moet de juiste zin citeren:amber schreef:
Ik denk het wel,dit kan je bij hun gegevens terugvinden.
Stortingen vanaf 05/08/2008 t.e.m. 17/11/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de datum van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Conclusie: we weten nog altijd niet wat ze gaan doen vanaf april, dus afwachten tot ze hun reglement aanpassen.
-
Peewee
Ik heb vorige week een gesprek gehad met DB en het is nog helemaal niet zeker wat de intrest na 1 april zal zijn. De advocaten van DB zijn nog altijd aan het onderzoeken of er een overgangsperiode mogelijk is voor de mensen die ze garantie beloofd hebben.
klopt: ik deed een mail (en telefoneerde ook naar de klantendienst) en in het antwoord werd vermeld dat men daar momenteel druk mee bezig is.Peewee schreef: Ik heb vorige week een gesprek gehad met DB en het is nog helemaal niet zeker wat de intrest na 1 april zal zijn. De advocaten van DB zijn nog altijd aan het onderzoeken of er een overgangsperiode mogelijk is voor de mensen die ze garantie beloofd hebben.
ik vind het bovendien niet meer dan normaal dat gegarandeerde inlagen ook op die manier behandeld, gerespecteerd en zo uitgevoerd worden.
ik ken nu ook die nieuwe wet ten gronde niet, maar er is denkelijk wel een soort 'uitloopregeling' voorzien, zodat de eerder gedane beloften kunnen waargemaakt worden.
ten andere, mocht dat niet zo zijn, dan zijn er m.i. toch wel wettelijke manieren voorhanden om de getroffenen alsnog hiervoor te vergoeden op wat ze recht hebben? dat is inderdaad kluif voor hun advocaten, en als ze voor de toekomst ook geloofwaardig willen blijven, dan wordt daar best een goede mouw aan gepast!
ik verwijs ook naar de diverse andere lopende threads ivm DB, onder andere:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... 30&lang=nl
Een wettelijke manier bestaat er wel, maar die is heel duur omdat men dan vanaf de eerste euro r.v. moet betalen. Men zou bruto zoveel intrest kunnen betalen, zodat dit netto op 5,25% per jaar uitkomt vanaf 01-01-2009.yezzer schreef:klopt: ik deed een mail (en telefoneerde ook naar de klantendienst) en in het antwoord werd vermeld dat men daar momenteel druk mee bezig is.Peewee schreef: Ik heb vorige week een gesprek gehad met DB en het is nog helemaal niet zeker wat de intrest na 1 april zal zijn. De advocaten van DB zijn nog altijd aan het onderzoeken of er een overgangsperiode mogelijk is voor de mensen die ze garantie beloofd hebben.
ik vind het bovendien niet meer dan normaal dat gegarandeerde inlagen ook op die manier behandeld, gerespecteerd en zo uitgevoerd worden.
ik ken nu ook die nieuwe wet ten gronde niet, maar er is denkelijk wel een soort 'uitloopregeling' voorzien, zodat de eerder gedane beloften kunnen waargemaakt worden.
ten andere, mocht dat niet zo zijn, dan zijn er m.i. toch wel wettelijke manieren voorhanden om de getroffenen alsnog hiervoor te vergoeden op wat ze recht hebben? dat is inderdaad kluif voor hun advocaten, en als ze voor de toekomst ook geloofwaardig willen blijven, dan wordt daar best een goede mouw aan gepast!
ik verwijs ook naar de diverse andere lopende threads ivm DB, onder andere:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... 30&lang=nl
Wat ze ook van plan zijn, aan de 1 % getrouwheidspremie kunnen ze volgens mij niet raken, die is zowiezo gegarandeerd! Ze zouden wel kunnen de basiintrest laten zakken tot de toegestane 3%....of 2.25%
Inderdaad voer voor hun advocaten om uit te pluizen , maar ik geloof nooit dat ze tot 2.25% zullen zakken. Indien ze dat zouden doen , moet het zeker 2.25 % + 1 % zijn!
Inderdaad voer voor hun advocaten om uit te pluizen , maar ik geloof nooit dat ze tot 2.25% zullen zakken. Indien ze dat zouden doen , moet het zeker 2.25 % + 1 % zijn!
Wat ik zo vreemd vind... De klanten die bij BKCP geld hebben gestort voor 1 december 2008, krijgen GEGARANDEERD de intrest (4,25 + 0,75) tot 1 januari 2010. Dit wordt ook gegarandeerd na 1 april 2008. Het loopt dus verder. Nagevraagd bij BKCP zelf, en dit wordt bevestigd. Zie ook topic op forum van BKCP.
Dus met andere woorden, als BKCP dit kan, moet DB dit toch ook kunnen. En als ze het niet geven, dan is het toch wel een bende leugenaars en ben ik daar weg met mijn geld!!!
Dus met andere woorden, als BKCP dit kan, moet DB dit toch ook kunnen. En als ze het niet geven, dan is het toch wel een bende leugenaars en ben ik daar weg met mijn geld!!!
Ik vrees ervoor!!!!! Indien de bank het uitdrukkelijk geschreven heeft dat zij dit tot 1 januari 2010 geeft , dan zullen ze zich hier moeten aanhouden, maar meestal spaarrekeningen indien de rentes in het jaar veranderen worden dan ook aangepast!!!.....
-
mpeeters007
- Sr. Member

4,25% voor alle nieuwe stortingen van vers geld. De gewaarborgde rentes blijven geldig, uitgezonderd als de wetgeving zou veranderen. Voorwaarden vanaf 01/01/2009.
Bovenstaand tekst geldt voor de BKCP-Excellence spaarrekening. Let op de nuance "... uitgezonderd als de wetgeving zou veranderen ...".
Vanaf 01/04/2009 bepaalt de wetgeving dat de basisrente max. 3% mag zijn en er is geen overgansperiode voorzien voor de basisrente, dus volgens mij zal de basisrente bij BKCP ook tot 3% zakken!
MAAR: DB zal wel beter moeten doen dan 2,25% + 075% of ze zullen veel klanten verliezen!
Bovenstaand tekst geldt voor de BKCP-Excellence spaarrekening. Let op de nuance "... uitgezonderd als de wetgeving zou veranderen ...".
Vanaf 01/04/2009 bepaalt de wetgeving dat de basisrente max. 3% mag zijn en er is geen overgansperiode voorzien voor de basisrente, dus volgens mij zal de basisrente bij BKCP ook tot 3% zakken!
MAAR: DB zal wel beter moeten doen dan 2,25% + 075% of ze zullen veel klanten verliezen!
DB gaat zeggen: "sorry klanten, we moeten de basisrente volgens de nieuwe wetgeving verlagen naar 3%"MAAR: DB zal wel beter moeten doen dan 2,25% + 075% of ze zullen veel klanten verliezen!
En daar gaan ze het bij laten
=> 3%+1% (ipv 4.25+1) Let mn woorden.
Kwil er zelfs voor wedden
Waiting for the financial meltdown...
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Db gaat inderdaad nadenken over een overgangsregeling voor de spaarders met 4% of 4.25% + 1% getrouwheid. Wat alleszins belangrijk blijft is de 12 maand uitzitten anders verlies je een achttal maanden je 1% getrouwheid en een viertal maand de nieuwe premie. Uitstappen bvb op 31/03/09 is kiezen voor enkel de basisrente * het aantal maanden dat het geld bleef staan. Wat de nieuwe rentetarieven ook zullen worden, we zullen nog altijd beter af zijn als we de rit (twaalf maand) uitdoen aangezien het max 3% basis is en max 1,5% getrouwheidspremie.
Dus ik blijf en hoop nog op een mooie overgangsregeling!
Dus ik blijf en hoop nog op een mooie overgangsregeling!