DB - - > kosten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: DB --> kosten
DB is een chaotische bank. Ik ben er opgestapt omdat het systeem van hun afschriften voor mijn onbegrijpbaar werd. Gebruik die rekening maar eens dagelijks. Bovendien rekenden ze ook portkosten aan waar het niet afgesproken was, etc. Ik kan alleen maar aanbevelen een andere bank te kiezen. Ik heb het ook gedaan (keytrade) en heb er nog geen seconde spijt van gehad!
-
freddyfish
Re: DB --> kosten
heb even gebeld naar DB en ze verzekerden me dat mijn rekening nog steeds op 3 maanden staat en dat ik voor de ontvangen uitreksels geen kosten zal moeten betalen... we zullen wel zien zeker
-
jawadde001
- Sr. Member

- Berichten: 339
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Contacteer:
Re: DB --> kosten
Heb die ook gehad, maar ik zie ook niet direct kosten, dus zal wel gratis zijn.
Re: DB --> kosten
freddyfish schreef: heb even gebeld naar DB en ze verzekerden me dat mijn rekening nog steeds op 3 maanden staat en dat ik voor de ontvangen uitreksels geen kosten zal moeten betalen... we zullen wel zien zeker
Bedankt voor de info.
Re: DB --> kosten
Wellicht kan het DB-systeem niet goed overweg wanneer er 2 'gratis' fenomenen in het spel zijn.
1) Het DB-m@x aanbod (met gratis uittreksels, indertijd met Plus en/of Intensivplus spaarrekening)
2) een andere DB-rekening (bvb een e-save spaarrekening die pas later geopend is dan het DB-m@x aanbod met 3maandelijkse uittreksels, ook gratis)
De rekeningen die onder 1) vallen, daar betaal ik nooit portkosten op. Bij 2) wel, hoewel het niet zou mogen. Ik heb ze dan ook steeds teruggestort gekregne. Nuja, eigen schuld van DB, ze moeten maar steeds opnieuw geen promo-intresten lanceren op nieuwe rekeningen.
1) Het DB-m@x aanbod (met gratis uittreksels, indertijd met Plus en/of Intensivplus spaarrekening)
2) een andere DB-rekening (bvb een e-save spaarrekening die pas later geopend is dan het DB-m@x aanbod met 3maandelijkse uittreksels, ook gratis)
De rekeningen die onder 1) vallen, daar betaal ik nooit portkosten op. Bij 2) wel, hoewel het niet zou mogen. Ik heb ze dan ook steeds teruggestort gekregne. Nuja, eigen schuld van DB, ze moeten maar steeds opnieuw geen promo-intresten lanceren op nieuwe rekeningen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 12 januari 2010, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
Re: DB --> kosten
Post dat ik in een ander topic had gepost:

Ze hebben net gebeld en ik krijg die kosten terugIk had vandaag mijn overzicht van mijn interesten- en kostenafrekening in de bus. Daaruit blijkt dat DB mij €0,69 aanrekent als "portokosten". Ik heb meteen een klantendienst gemaild dat ik dat niet wens te betalen. Mijn uittreksels worden om de 3 maand opgestuurd juist om die kost niet te moeten betalen, dan is het mijn probleem niet dat zij die nu toch willen opsturen.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: DB --> kosten
ik heb net ook een mail gestuurd naar DB. Ben benieuwd...
-
jawadde001
- Sr. Member

- Berichten: 339
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Contacteer:
Re: DB --> kosten
Worden de portkosten direct doorgerekend of verschijnen die pas aan het einde van het kwartaal/jaar?
Heb namelijk 2 brieven gekregen met uitreksels in 1 week tijd ongeveer...Ben niet bereid hiervoor te betalen
Heb namelijk 2 brieven gekregen met uitreksels in 1 week tijd ongeveer...Ben niet bereid hiervoor te betalen
-
Dr�
Re: DB --> kosten
heb ook gereageerd per mail en ben opgebeld gezegd dat het een priciepe kwestie is omdat DB zich ook niet heeft gehouden aan de garantie %. Paar dagen daarna terug opgebel met de melding dar ze het geld gingen terugstorten, wat inmiddels is gebeurd. 
Re: DB --> kosten
Niet ontevreden over DB, maar de traagheid van uitvoering bij overschrijvingen tart alle verbeelding. Als ik er een van de volgende dagen opstap is het wel om die reden.
Bij mijn andere bank verloopt dit via de PC op het moment zelf!!
Bij mijn andere bank verloopt dit via de PC op het moment zelf!!
-
jawadde001
- Sr. Member

- Berichten: 339
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Contacteer:
Re: DB --> kosten
Die traagheid is idd rampzalig.
Had een overschrijving gedaan van zicht- naar spaarrekening en het duurde 2 dagen voor ik dit zag op mijn saldo bij het internetbankieren.
Had een overschrijving gedaan van zicht- naar spaarrekening en het duurde 2 dagen voor ik dit zag op mijn saldo bij het internetbankieren.
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Berichten: 154
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Contacteer:
Re: DB --> kosten
Yep,
de legendarische traagheid van hun internetbanking is eigenlijk toch ongelooflijk. Gisterne ook een INTERNE ! overschrijving gedaan van de zicht naar de e-spaar en vandaag nog steeds niet gezien !
Bij Keytrade is dit bijna onmiddellijk te zien... Waauuw wat een immens verschil
DB, doe hier iets aan aub !
de legendarische traagheid van hun internetbanking is eigenlijk toch ongelooflijk. Gisterne ook een INTERNE ! overschrijving gedaan van de zicht naar de e-spaar en vandaag nog steeds niet gezien !
Bij Keytrade is dit bijna onmiddellijk te zien... Waauuw wat een immens verschil
DB, doe hier iets aan aub !
Re: DB --> kosten
Zouw niet mogen:jawadde001 schreef:
Had een overschrijving gedaan van zicht- naar spaarrekening en het duurde 2 dagen voor ik dit zag op mijn saldo bij het internetbankieren.
Maar was dit in de week of in het weekend
Re: DB --> kosten
Dat je bij Rabobank & Keytrade direct overschrijvingen afgeboekt ziet,maakt dat je voor elke dag een apart blad krijgt
Re: DB --> kosten
Het is waar dat DB geen F1 onder de banken is, maar als ik een overschrijving ingeef, zie ik ze dadelijk afgeboekt in dat "speciaal vierkantje". Wat wil je nog meer, geen kosten, goede intrestvergoeding en correct.
Op je zichtrekening van BNP Fortis zie je ook slechts "electronische overschrijving - x". Wel is het zo dat deze sneller bijgewerkt wordt. Maar in het begin van het jaar en ook van elke maand gaat de teller van je zichtrekening naar beneden ... bij DB dus niet. 't Is maar wat je verkiest.
Op je zichtrekening van BNP Fortis zie je ook slechts "electronische overschrijving - x". Wel is het zo dat deze sneller bijgewerkt wordt. Maar in het begin van het jaar en ook van elke maand gaat de teller van je zichtrekening naar beneden ... bij DB dus niet. 't Is maar wat je verkiest.



