db m@x intensive plus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: db m@x intensive plus
DB heeft de detailfiche aangepast:

edit: Heb nog eens gebeld.
Dit was dus de laatste keer.
Vrouw aan telefoon wist me te zeggen dat er pas informatie zou komen in de 2de of 3de week van januari. Terwijl we allemaal een brief hebben ontvangen die al een prognose maakt van de rentes voor nieuwe stortingen en de rentes op spaargeld dat er al een tijdje staat. Op de vraag waarom er dan nog niets in die brief staat voor stortingen in augustus met garantie 4,25+1 zei ze dat "onze juristen het nog aan het bekijken waren".
Dus ik heb vanmorgen de opdracht gegeven om al mn spaargeld over te schrijven naar mn zichtrekening. Weet iemand hoe lang het duurt voor men bij DB deze overschrijving uitvoert?
De rentevoeten en premies (zelfs de garandeerde) kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht voor om de voorwaarden van toepassing op de db Intensiv Plus rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd.
edit: Heb nog eens gebeld.
Dit was dus de laatste keer.
Vrouw aan telefoon wist me te zeggen dat er pas informatie zou komen in de 2de of 3de week van januari. Terwijl we allemaal een brief hebben ontvangen die al een prognose maakt van de rentes voor nieuwe stortingen en de rentes op spaargeld dat er al een tijdje staat. Op de vraag waarom er dan nog niets in die brief staat voor stortingen in augustus met garantie 4,25+1 zei ze dat "onze juristen het nog aan het bekijken waren".
Dus ik heb vanmorgen de opdracht gegeven om al mn spaargeld over te schrijven naar mn zichtrekening. Weet iemand hoe lang het duurt voor men bij DB deze overschrijving uitvoert?
Laatst gewijzigd door Roeland op 24 december 2008, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...
DB kan er ook niet aan doen dat dit KB er komt. Ik laat mijn geld er staan.
ze kunnen op zn minst beter communiceren.ozzy schreef: DB kan er ook niet aan doen dat dit KB er komt. Ik laat mijn geld er staan.
DB heeft op 22-12-08 een brief in de voorwaardelijke wijze gemaakt .......... (met de intresten van 2008 reeds op vermeld ) omdat zij schreven dat ze het KB nog niet kenden. (Toeval wil dat het KB dezelfde dag wel gepuliceerd werd).ozzy schreef: DB kan er ook niet aan doen dat dit KB er komt. Ik laat mijn geld er staan.
M.i. passsen ze mogelijk enkel op hun DB intensiv de renten aan voor de gelden waarvan ze 3+ 0,01 boden naar 2,25 + 0,75 maw geen fundamentele wijzingen, maar een aanpassing naar de toekomstige beperkingen van het KB.
Op dezelfde Intensiv rekening boden/bieden zij m.i. nog hogere intresten die gedurende 1 jaar gegarandeerd werden ( bv. gelden die in augustus 2008 werden gestort).
Over die hogere intresten spreekt DB niet echt dat ze die - hopelijk toch niet - vanaf
01-01-2009 gaan verlagen, ondanks hun oospronkelijk beloofde garantieperiode.
Denk dat zelfs de banken voorlopig aan het KB nog niet echt goed aan uit raken, en dat in de eerstkomende weken duidelijk gaat worden of de 4,25+1% van DB uiteindelijk dan toch al dan niet voor 1 jaar blijft gelden
Laatst gewijzigd door paul op 24 december 2008, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mij hebben ze gebeld om meer info te geven.Roeland schreef:ze kunnen op zn minst beter communiceren.ozzy schreef: DB kan er ook niet aan doen dat dit KB er komt. Ik laat mijn geld er staan.
Ik denk dat ze zelf zwaar verveeld zitten met de ganse situatie en ook maar meer uitleg kunnen geven wanneer ze zelf meer weten.
Bij DB hebben ze gisteren nog mn transfer (van spaarrekening naar zichtrekening) uitgevoerd. Dus ik ben JUIST op tijd om een termijnrekening bij CE te openen.
Het geld stond vandaag al op mn zichtrekening. Ik heb voor alle zekerheid de opdracht via online-banking vandaag al ingegeven. Normaal moet dat geld dan wel aankomen ten laatste op 31 december, niet?
Het geld stond vandaag al op mn zichtrekening. Ik heb voor alle zekerheid de opdracht via online-banking vandaag al ingegeven. Normaal moet dat geld dan wel aankomen ten laatste op 31 december, niet?
-
mpeeters007
- Sr. Member

Het KB voorziet ook in een overgangsperiode tot eind maart 2010 (voor de reeds lopende acties).
DB zou dus perfect de door hen geboden en gegarandeerde voorwaarden van de spaarrekening DB Intensiv Plus (4,25% + 1% getrouwheid) kunnen nakomen (als ze dat zouden willen)!!!
DB zou dus perfect de door hen geboden en gegarandeerde voorwaarden van de spaarrekening DB Intensiv Plus (4,25% + 1% getrouwheid) kunnen nakomen (als ze dat zouden willen)!!!
Hun gegarandeerde voorwaarden moeten ze gewoon nakomen. Bv. voor de stortingen na 5 augustus waar ze 4,25+1% garandeerden gedurende 1 jaar. Bij nog latere stortingen gelden die garanties slechts tot 31-03-2009.mpeeters007 schreef: Het KB voorziet ook in een overgangsperiode tot eind maart 2010 (voor de reeds lopende acties).
Alleen moet DB de teksten nog grondig bestuderen denk ik , voordat ze een definitieve beslissing nemen overwat ze gewoon contractueel verplicht zijn.
( Onze redding blijft de overgangsperiode die tot 31-03-2010 loopt).
Ik denk dat DB niet liever zou doen dan hun beloften na te komen, maar het nieuwe KB laat dat niet meer toe. Er is inderdaad een overgangsperiode voorzien in dit KB, MAAR enkel voor aangroei- en getrouwheidspremies. Denk inderdaad dat DB zelf verveeld zit met de zaak, ze hebben een belofte gedaan aan hun klanten en die gaan ze niet kunnen nakomen, wat niet meteen goede reclame is...paul schreef:Hun gegarandeerde voorwaarden moeten ze gewoon nakomen. Bv. voor de stortingen na 5 augustus waar ze 4,25+1% garandeerden gedurende 1 jaar. Bij nog latere stortingen gelden die garanties slechts tot 31-03-2009.mpeeters007 schreef: Het KB voorziet ook in een overgangsperiode tot eind maart 2010 (voor de reeds lopende acties).
Alleen moet DB de teksten nog grondig bestuderen denk ik , voordat ze een definitieve beslissing nemen overwat ze gewoon contractueel verplicht zijn.
Het enige wat ze nog zouden kunnen doen om de wet te omzeilen is de garantie van 4,25% + 1% NU al aan te passen naar 3% + 2,25% Zo voldoen ze op 1 april aan de max van 3% basis en kunnen ze 2,25% getrouwheid geven gedurende de overgangsperiode. Dat is mijn inziens de enige manier dat DB er voor kan zorgen dat je 1 jaar na de storting nog werkelijk een rendement hebt van 5,25%
Misschien moet ik hun juristen dat maar eens vertellen?
Is een aangroeipremie van 2,25% toegestaan? Ik dacht dat het nog altijd maximaal 2% was? Of mss nu 4,25/2?
Het maximum van vandaag ligt op 2,125%, met de nieuwe spaarregeling is dit nog max. 1,5%. Klik hier voor meer info.Marcke schreef: Is een aangroeipremie van 2,25% toegestaan? Ik dacht dat het nog altijd maximaal 2% was? Of mss nu 4,25/2?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
wrpint
In de voorwaarden die ik destijds aanvaard heb, stond nochtans vermeld dat de 4,25 basisrente gedurende 1 jaar vanaf de storting gegarandeerd was BEHOUDENS wettelijke wijzigingen/wijzigingen van overheidswege. Ze kunnen vanaf 1 april dus perfect hun basisrente laten zakken, zonder dat ze de klanten bedriegen of hun belofte niet nakomen. Stond echt wel in de "kleine lettertjes" vermeld. Natuurlijk niet leuk, maar dat wist ik dus al bij het lezen van de voorwaarden. Mensen die in april kwaad gaan zijn op DB hebben ongelijk. Voor mij blijft DB een goede bank (als je de gratis kaarten erbij neemt echt wel veruit het beste aanbod op de markt).Snös schreef:Ik denk dat DB niet liever zou doen dan hun beloften na te komen, maar het nieuwe KB laat dat niet meer toe. Er is inderdaad een overgangsperiode voorzien in dit KB, MAAR enkel voor aangroei- en getrouwheidspremies. Denk inderdaad dat DB zelf verveeld zit met de zaak, ze hebben een belofte gedaan aan hun klanten en die gaan ze niet kunnen nakomen, wat niet meteen goede reclame is...paul schreef:
Hun gegarandeerde voorwaarden moeten ze gewoon nakomen. Bv. voor de stortingen na 5 augustus waar ze 4,25+1% garandeerden gedurende 1 jaar. Bij nog latere stortingen gelden die garanties slechts tot 31-03-2009.
Het enige wat ze nog zouden kunnen doen om de wet te omzeilen is de garantie van 4,25% + 1% NU al aan te passen naar 3% + 2,25% Zo voldoen ze op 1 april aan de max van 3% basis en kunnen ze 2,25% getrouwheid geven gedurende de overgangsperiode. Dat is mijn inziens de enige manier dat DB er voor kan zorgen dat je 1 jaar na de storting nog werkelijk een rendement hebt van 5,25%
Misschien moet ik hun juristen dat maar eens vertellen?![]()
Laatst gewijzigd door wrpint op 26 december 2008, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit klopt inderdaad. Had even geen rekening gehouden met maximum dat vandaag gesteld wordt aan de getrouwheidspremie.Vaganzza schreef:Het maximum van vandaag ligt op 2,125%, met de nieuwe spaarregeling is dit nog max. 1,5%. Klik hier voor meer info.Marcke schreef: Is een aangroeipremie van 2,25% toegestaan? Ik dacht dat het nog altijd maximaal 2% was? Of mss nu 4,25/2?
DB zou dan de rente op 31 maart kunnen zetten op 4,25% + 2,125% voor de gegarandeerde bedragen. Op 1 april zou dit dan automatisch 3% + 2,125% worden en zo krijgt de spaarder die intekende bij gewaarborgde intrest toch nog 5,125% op jaarbasis in de periode van 1 april tot 1 jaar na zijn storting. Zo moeten de klanten niet veel inboeten op hun 5,25%
Laatst gewijzigd door Snˆs op 26 december 2008, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
dat is inderdaad een hele goede redenering/denkpiste Snös!Snös schreef:Dit klopt inderdaad. Had even geen rekening gehouden met maximum dat vandaag gesteld wordt aan de getrouwheidspremie.Vaganzza schreef:
Het maximum van vandaag ligt op 2,125%, met de nieuwe spaarregeling is dit nog max. 1,5%. Klik hier voor meer info.
DB zou dan de rente op 31 maart kunnen zetten op 4,25% + 2,125% voor de gegarandeerde bedragen. Op 1 april zou dit dan automatisch 3% + 2,125% worden en zo krijgt de spaarder die intekende bij gewaarborgde intrest toch nog 5,125% op jaarbasis in de periode van 1 april tot 1 jaar na zijn storting. Zo moeten de klanten niet veel inboeten op hun 5,25%
hopelijk lezen ze mee, anders zou ik het wel aandurven hoor om even de link van deze thread aan hun big chief door te spelen, we krijgen immers toch nu en dan eens een brief van hem met zijn persoonlijk e-mail adres erop vermeld, dus ik neem aan dat we dat toch mogen gebruiken om hun tips te geven, niet?...
-
Ferna
Wat hiervan te denken als alternatief
Interessant ??
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... -4-25.html
vr.gr.
Ferna
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... -4-25.html
vr.gr.
Ferna