Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

DB Max Gegarandeerde rente?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
47 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid

Rentegarantie: stuurt u een aangetekend schrijven naar Deutsche Bank?

Ja
12
60%
Nee
5
25%
Niet beslist
3
15%

Totaal aantal stemmen: 20
Je stem is verwerkt.

bibieke73

DB Max Gegarandeerde rente?

• Citeer

Bericht door bibieke73 » 28 januari 2009, 21:55

Hoe zit het nu ondertussen met de mensen die een DB max rekening hadden van voor 18 november 2008

Deze mensen hebben normaal een gegarandeerde rente van 4.25%+1%

blijkbaar zou deze verder lopen tot 1 april 2009
en wat daarna ????

overgangsperiode???? verlaging rente????

iemand die iets weet?

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

Re: DB Max Gegarandeerde rente?

• Citeer

Bericht door yezzer » 29 januari 2009, 07:41

op andere threads ivm DB kunt u het verloop volgen, o.a. hier:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... 986.30〈=nl

kort samengevat: ondanks mails, telefoons, etc wordt het gewoonweg niets, nada.
erger nog: de 'gebruikelijke' voorwaarden zullen worden toegepast, en die zijn dus nog lager.
versluizen zal wellicht de boodschap zijn...tenzij de ingang op 1 april mogelijks nog wordt uitgesteld (want zoiets las ik hier ook al, hoewel dat er daar nog geen verder nieuws over is...
foei DB !

onderstaande post deed ik toen ik antwoord kreeg (zie link hierboven)
Vandaag heb ik per post antwoord gekregen van DB ivm mijn mail van 12/1/2009 met de vraag om verduidelijking: Het komt erop neer dat de voorwaarden waarbij de rentevoeten gegarandeerd werden gedurende 12 maanden vanaf de storting, worden stopgezet op 1 april 2009. Ze verschuilen zich inderdaad achter de veranderde wetgeving en de fiscale gevolgen die dit met zich meebrengt als ze hem niet toepassen. Toch wel vreemd dat als je daarvoor belt naar de klantendienst, er steeds wordt gezegd dat hun juridische dienst of advocaten hiermee druk bezig zijn. Grote zever! Dus verder hopen moet men alvast niet doen. Na 31/3 gaan de huidige of nog andere (mindere goede) voorwaarden gelden. Gewoonweg schandalig dat DB zo met de klanten dweept. Ik zal morgen proberen die brief in te scannen en als bijlage bij te voegen. Mochten er geïnteresseerden zijn, dan wil ik die gerust mailen als je een persoonlijk bericht doet met uw mailadres erbij. Zucht.....

ik had een poging gedaan om mijn brief in te scannen, en als pdf-bijlage te posten, maar de bestandsgrootte overtrof het maximum, vandaar dat ik mensen uitnodig om een pm te sturen met hun mail adres erbij, dan mail ik dat wel door.
(ik zal ek kijken of ik dat alsnog onder andere bestandsvorm als bijlage kan posten)

nog enkele links waar u eventueel meer informatie kunt terugvinden:

https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... 4133.0〈=nl

https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... 4403.0〈=nl
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 4 februari 2009, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door mpeeters007 » 4 februari 2009, 20:27

Ik heb na 5/8/2008 en voor 17/11/2008 geld gezet op een spaarrekening db intensiv plus (zoals zovelen in het kader van db max met 4,25% + 1% getrouwheidspremie voor db intensiv plus).

Als ik de brief van db aan yezzer goed lees en ook de nieuwe reglementering dan lees ik nog steeds dat deze rentevoeten gegarandeerd zijn gedurende 12 maanden vanaf de datum van storting. Daarna zijn de gebruikelijke voorwaarden van toepassing.

Nergens staat dat bij de betreffende periode (5-8 tem 17/11/2008) reeds vanaf 1/4 de gebruikelijke voorwaarden van toepassing zijn. Deze formulering wordt enkel gebruikt voor stortingen na 17/11/2008. Bijgevolg lopen de oorspronkelijke voorwaarden gewoon 12 maanden door. Of zie ik iets over het hoofd????

ZeeW
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer ZeeW
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ZeeW » 4 februari 2009, 20:57

De kleine lettertjes van het nieuw regelment der verrichtingen zie je over het hoofd:

Wat mij meteen opviel bij de brief van Steve De Meester (dezelfde auteur van de schitterend gecommuniceerde eindejaarsbrief!) was de voorlaatste zin: “Bij het uitblijven van een reactie binnen 30 dagen na ontvangst van deze brief, wordt verondersteld dat u de inhoud aanvaardt”.

Toen wist ik al hoe laat het was. En jawel, in de lijst van de tarieven en rentevoeten onder punt 2 van de kleine lettertjes lees je het volgende:

“De rentevoeten en premies kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht om de voorwaarden van de rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd”.

Als je niet reageert binnen de 30 dagen kun je fluiten naar je 4,25% + 1% of 4% + 1%,…

Wat iedereen had zien aankomen (het bedrog van DB), staat hier nu zwart op wit.

Guest

• Citeer

Bericht door Guest » 5 februari 2009, 03:27

ZeeW schreef: Als je niet reageert binnen de 30 dagen kun je fluiten naar je 4,25% + 1% of 4% + 1%,…
De brief heeft als datum 28/01/2009 dus je hebt nog wel even de tijd om te reageren. De vraag is hoe je moet reageren? Per (aangetekend) schrijven? Per telefoon? Per mail?

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yezzer » 5 februari 2009, 07:40

ZeeW schreef: De kleine lettertjes van het nieuw regelment der verrichtingen zie je over het hoofd:

Wat mij meteen opviel bij de brief van Steve De Meester (dezelfde auteur van de schitterend gecommuniceerde eindejaarsbrief!) was de voorlaatste zin: “Bij het uitblijven van een reactie binnen 30 dagen na ontvangst van deze brief, wordt verondersteld dat u de inhoud aanvaardt”.

Toen wist ik al hoe laat het was. En jawel, in de lijst van de tarieven en rentevoeten onder punt 2 van de kleine lettertjes lees je het volgende:

“De rentevoeten en premies kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht om de voorwaarden van de rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd”.

Als je niet reageert binnen de 30 dagen kun je fluiten naar je 4,25% + 1% of 4% + 1%,…

Wat iedereen had zien aankomen (het bedrog van DB), staat hier nu zwart op wit.

Ik vind ook dat we iets moeten doen om ons ongenoegen kenbaar te maken.
Misschien is er hiervoor iemand geroepen om een zogenaamde standaardbrief op te stellen, die iedereen dan kan gebruiken om massaal te reageren op de brief met de nieuwe voorwaarden die we onlangs kregen en waarvan de kleine lettertjes van zeer groot belang zijn!
De andere brief die je van mij hierboven kunt downloaden is immers niet volledig duidelijk (en da's meteen hét huiskenmerk van DB): enerzijds schrijven ze in de brief dat je na 1/4/09 terugvalt op de gebruikelijke voorwaarden, en anderzijds steken ze er een versie van de voorwaarden bij van 22/1/09 die onomwonden nog steeds melding maakt dat deposito's tussen aug en 17/11/2008 voor 1 jaar gegarandeerde intrestvoeten hebben.
En dan de allernieuwste versie doet blijkbaar dan al het voorgaande teniet: zie de blauwe tekst.
Er loopt hier ook nog een thread ivm de ontevredenheid over DB, waarnaar ik ook verwijs:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... l#msg39759
Laatst gewijzigd door yezzer op 5 februari 2009, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door mpeeters007 » 5 februari 2009, 12:07

Wat gebeurt er als je wél reageert binnen de 30 dagen?

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door robokat » 5 februari 2009, 20:41

mpeeters007 schreef: Wat gebeurt er als je wél reageert binnen de 30 dagen?
Als je je niet akkoord verklaart men de algemene voorwaarden, zal men wellicht aanbieden om je rekeningen af te sluiten.

max

• Citeer

Bericht door max » 5 februari 2009, 23:15

Hoor net op kanaal Z dat DB België in 2008 een recordomzet heeft gemaakt op nieuwe spaarekeningen, namelijk 7 miljard euro! En nu blijkt dat DB haar verplichtingen niet mag nakomen vanwege het fameuse KB van december 2008 waarin de basisrente wordt geplafoneerd door de regering en de premies uniform worden geregulariseerd.

In Money expert schrijft DB dat het KB hun verplicht op de garantie per 1 april 2009 stop te zetten. Het wordt gebracht alsof men dat betreurt. Nu reken eens uit hoeveel dat oplevert bij een bedrag van 7 miljard aan nieuwe inleg in 2008.

Bij het sluiten van de spaarovereenkomsten in 2008 was geen sprake van enig voorbehoud dat zich mogelijk zou kunnen voordoen door wettelijke regelingen in welke vorm dan ook. De spaarders konden zeker zijn van hun opbrengst. Nu komt er een KB dat de DB juridisch zou dwingen tot contractbreuk. Ik geloof daar niet in.
Vanuit de optiek van de regering is daardoor feitelijk sprake van "onteigening" zonder enig aangetoond belang.
Vanuit de optiek van de DB is sprake van contractbreuk en daaraan hoeft DB niet verplicht medewerking te verlenen en als dat al zo zou zijn dan heeft DB nog altijd de mogelijkheid om haar klanten vrijwillig op een andere wijze te compenseren in hun verlies.

Ik stel eenieder voor om deze piste te volgen. Het niet nakomen van de afspraken door DB is niet houdbaar bij de rechter, daar doet het KB niet aan af. In elk geval bezwaar maken tegen de toegezonden tarievenlijst met de nauwelijks leesbare voetnoten binnen 30 dagen!!
Laatst gewijzigd door max op 5 februari 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

OO_MPE
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer OO_MPE
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door OO_MPE » 6 februari 2009, 10:44

Ik heb schriftelijk gereageerd dat ik nota heb genomen van hun brief ivm de aangepaste tarieven en hun brochure (zit in dezelfde boot van 4,25 + 1 gegarandeerd voor stortingen AUG-NOV) en dat ik protest aanteken voor het feit dat ze de regels éénzijdig van het contract hebben veranderd. Specifieer je bedrag dat je op de eindvervaldatum verwacht en wijs hen nu reeds erop dat je hen in gebreke zult stellen indien niet het 'gegarandeerde' bedrag ontvangt.

Ik doe dit om later eventueel juridisch een papier in handen te hebben dat ik de nieuwe regels zomaar niet aanvaard. Speel zeker en reageer op hun brief binnen de maand !! Je weet nooit hoe het in dit land gerechtelijk en juridisch verloopt ...de laatste tijd zijn er genoeg voorbeelden ...en wie weet haal je toch de buit binnen.

bibieke73

• Citeer

Bericht door bibieke73 » 6 februari 2009, 10:48

eigenlijk zouden we een groep moeten bijeen brengen en samen één advocaat nemen en die laten beginnen tegen DB

individueel kan je niet echt veel beginnen tegen een bank vrees ik...

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yezzer » 7 februari 2009, 09:46

bibieke73 schreef: eigenlijk zouden we een groep moeten bijeen brengen en samen één advocaat nemen en die laten beginnen tegen DB

individueel kan je niet echt veel beginnen tegen een bank vrees ik...
dat is zeker & vast geen slecht idee, maar het risico bestaat dan dat elke spaarder (ook de zogenaamde "oude bomma's" dus die hier niet meelezen, en nog vele anderen die de kat uit de boom kijken), eveneens bij de gelukkigen kunnen zijn zonder ne poot uit te steken, mocht DB bij arrest verplicht worden via de rechtspraak, en wij als mineure groep dan de alle kosten hiervoor zullen mogen dragen...
ja, ...als het een pro deo advocaat zou zijn, maar dit is een utopie dacht ik.
niettemin, niet bij de pakken blijven zitten en alvast individueel een (aangetekend) schrijven richten naar DB is al een goed begin: in een andere thread is de toon inmiddels al gezet:
gewoon massaal reageren is de boodschap! (en liefst ook stemmen in die thead)
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... l#msg40034

CyberMAxx

• Citeer

Bericht door CyberMAxx » 13 februari 2009, 14:40

BKCP heeft ook 2 acties lopen gehad waardoor je gegarandeerd 5% 4 + 1 had tot einde 2009.

Misschien moet testaankoop wel iets beginnen?

DB is heus niet de enige bank! BKCP Ook en denk ik Recordbank van hetzelfde laken een broek.

Maar iedereen weet waarom dit KB er gekomen is.

Omdat grootbanken als FORTIS, AXA, KBC hun geld zagen verdwijnen en zo liquiditeitsproblemen kregen. 

OO_MPE
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer OO_MPE
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door OO_MPE » 24 februari 2009, 11:10

Heb gisteren ook een 'standard' antwoord gekregen van hun 'klantendienst' met nog eens een herhaling van hetgeen we allen reeds weten.

Het ziet er niet naaruit dat er een 'overgangsmaatregel' eraankomt ....

Na AUG09 maak ik mijn evaluatie (einde van mijn periode van 12 maand) ....bijna zeker dat het een BYE BYE DB wordt ...

ted
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door ted » 27 februari 2009, 13:57

Wat belet DB om een tarief te maken van "aangroeipremie" van 1/3 tot 31/03  voor geld die tot het einde van de 12 maanden op rekening blijft? :o

DHB en CE hebben toch ook een "aangroeipremie" die toegekend met "terugwerkende kracht voor sommen die minstens 6 manden in rekening blijven" ;)

WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG. 8)

Maar is er EEN WIL bij DB om WOORD te houden?  ???

Hun JURIDISCHE DIENST moet maar bewijzen dat ze hun (al dan niet HOGE) loon waard zijn. :'(

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

47 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy