DB Max
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Sr. Member
Re: DB Max
Nietvermoedende klant? ik heb het wél opgemerkt en kan ook bewijzen dat de fout bij hun ligt (immers, nergens op mijn aanvraagformulier staat dat ik gekozen zou hebben voor de maandelijkse betalende afschriften). Ik heb wél voor het db max-pakket gekozen waarvan de gratis en driemaandelijkse verzending van rekeninguittreksels een onderdeel uitmaakt.
Ook al gaat het maar om enkele euros, voor mij is het een principekwestie: als ze bij DB na hun ongelukkige communicatie tijdens de kerstvakantie mbt hun nieuwe tarieven voor de spaarrekening nu ook dit nog eens verknoeien (en weigeren recht te zetten) dan ben ik weg bij DB!
Ook al gaat het maar om enkele euros, voor mij is het een principekwestie: als ze bij DB na hun ongelukkige communicatie tijdens de kerstvakantie mbt hun nieuwe tarieven voor de spaarrekening nu ook dit nog eens verknoeien (en weigeren recht te zetten) dan ben ik weg bij DB!
hmja ik denk ook dat het aan de software zal liggen (of aan de jobstudenten he
)
Maar ik heb hier een interessant weetje: dit is het gratis nummer van de DB klantendienst:
0800 99 624.
ik heb dit nummer gekregen toen ik online een rekening wou openen en dan een technisch probleem had. Voordien had ik dit nummer nog nooit ergens zien staan, dus ik veronderstel dat de meesten dit nummer ook nog niet kennen?
Voor diegene die moeten bellen, die kunnen nu dan toch al gratis bellen :-)
En ik weet niet of het toeval was, maar ik heb al 2 keer naar dit nummer gebeld, en 2 keer had ik binnen de 10 seconden iemand aan de lijn. Als ik naar dat 078 nummer bel duurt het meestal een pak langer.

Maar ik heb hier een interessant weetje: dit is het gratis nummer van de DB klantendienst:
0800 99 624.
ik heb dit nummer gekregen toen ik online een rekening wou openen en dan een technisch probleem had. Voordien had ik dit nummer nog nooit ergens zien staan, dus ik veronderstel dat de meesten dit nummer ook nog niet kennen?
En ik weet niet of het toeval was, maar ik heb al 2 keer naar dit nummer gebeld, en 2 keer had ik binnen de 10 seconden iemand aan de lijn. Als ik naar dat 078 nummer bel duurt het meestal een pak langer.
Moet je om de DB Max MasterCard te kunnen gebruiken een minimumsaldo op je zicht of spaarrekening staan hebben? Tot hoeveel euro kan je er per maand eigenlijk mee betalen?
Met de DB Mastercard heb je een daglimiet van 10.000 €. Je moet dan wel 8.751 € op je zichtrekening hebben staan als dergelijke hoge limiet wil.
Je limiet is 1.249 € + het geld dat op je zichtreking staat.
Als je 1 € op je zichtrekening hebt staan is de limiet tot je volgende afrekening 1.250 €.
Voor de opening van een DB M@X rekening met gratis mastercard is er initieel een storting van minimum 1.000 € nodig. Eens je alle kaarten hebt is er geen regel meer hoeveel geld je moet laten staan.
Ik heb al geruime tijd minder dan 100 € bij Deutsche Bank staan en ik heb nog steeds een werkende gratis bancontact en mastercard.
Als je 1 € op je zichtrekening hebt staan is de limiet tot je volgende afrekening 1.250 €.
Voor de opening van een DB M@X rekening met gratis mastercard is er initieel een storting van minimum 1.000 € nodig. Eens je alle kaarten hebt is er geen regel meer hoeveel geld je moet laten staan.
Ik heb al geruime tijd minder dan 100 € bij Deutsche Bank staan en ik heb nog steeds een werkende gratis bancontact en mastercard.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Stier schreef: Met de DB Mastercard heb je een daglimiet van 10.000 €. Je moet dan wel 8.751 € op je zichtrekening hebben staan als dergelijke hoge limiet wil.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb geen saldo op mijn zicht bij Db, enkel een saldo op de e-saving. Zodus kan ik tot 1.250 euro betalen met de kaart.
Ik heb DB Max aangevraagd omwille van de gratis kredietkaart.
Mocht ik eens onvoldoende saldo hebben op mijn Dexia zichtrekening dan kan ik toch tot 1.250 euro betalen met de DB Kredietkaart. Zodus een leuke reserve marge indien nodig.
Hoeveel intresten moeten er achteraf eigenlijk afbetaald worden op het gebruik van de kredietkaart?
Laatst gewijzigd door Campzie op 24 januari 2009, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Er moet GEEN intrest betaald worden, maar je geld gaat wel rond de 30 van de maand van je rekening af. Dus met die titatiumkaart ( zoals een visakaart ) kan je meestal enkele weken je betalingen renteloos later betalen.Campzie schreef:Stier schreef: Met de DB Mastercard heb je een daglimiet van 10.000 €. Je moet dan wel 8.751 € op je zichtrekening hebben staan als dergelijke hoge limiet wil.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb geen saldo op mijn zicht bij Db, enkel een saldo op de e-saving. Zodus kan ik tot 1.250 euro betalen met de kaart.
Ik heb DB Max aangevraagd omwille van de gratis kredietkaart.
Mocht ik eens onvoldoende saldo hebben op mijn Dexia zichtrekening dan kan ik toch tot 1.250 euro betalen met de DB Kredietkaart. Zodus een leuke reserve marge indien nodig.
Hoeveel intresten moeten er achteraf eigenlijk afbetaald worden op het gebruik van de kredietkaart?
In een kleine winkel neemt men meestal geen titatium of visakaart aan, omdat die voor de handelaar grotere kosten meebrengen. In Delhaize neemt men die kaarten wel aan
Laatst gewijzigd door paul op 24 januari 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
is de pagina die verschijnt al de online banking kapot is:lotty schreef: hmja ik denk ook dat het aan de software zal liggen (of aan de jobstudenten he)
0800 99 624.
Dit is de pagina die verschijnt al de online banking kapot is:
Voor al uw courante verrichtingen (overschrijvingen, transfers, doorlopende opdrachten, domiciliëringen...) stellen we een gratis oproepnummer ter beschikking waar u van 8u30 tot 22 uur terecht kunt : 0800 99 624

Waiting for the financial meltdown...
de snoodaards, ze lopen met dat nummer toch niet te koop !! maar ik ben blij dat ik het eindelijk ontdekt heb 

-
- Sr. Member
De problemen met de portkosten op spaar- en zichtrekening van DB zijn opgelost: DB heeft de bedragen teruggestort (met valuta 1/1) en zal voortaan 3-maandelijks de rekeninguittreksels GRATIS versturen.
Met minder dan 100 EUR kun je niet veel geld uitgeven/afhalen (met bancontact) zonder in NEGATIEF te gaan. Zullen ze wel graag hebben bij DBStier schreef: Met de DB Mastercard heb je een daglimiet van 10.000 €. Je moet dan wel 8.751 € op je zichtrekening hebben staan als dergelijke hoge limiet wil.

Wat mastercard betreft is het duidelijk dat het bedrag gekozen is omwille van de wetgeving (voor kredieten vanaf 1250 EUR gelden andere regels)
Hier ook zien dat je rekening op tijd aangevuld is anders is KASSA KASSA voor DB

Net gezien dat de intrest op de zichtrekening naar 2% is gedaald (voorheen 3%)
Ik kwam dit aan de weet door een vrij onopvallend berichtje in online banking:

Ik kwam dit aan de weet door een vrij onopvallend berichtje in online banking:
Waren zij niet de bank die zo open probeerde te communiceren? Dit vind ik een vrij geniepige manier om melding hiervan te maken. Anders zijn ze daar rap met hun brieven op duur papier, of hun beleggingsproducten van bedenkelijk allooi, nu is't heel wat minderBeste client,
We informeren u dat de kredietrente van de db E-account rekening wijzigt van 3% bruto per jaar naar 2% bruto per jaar vanaf 16 maart 2009.
Deze aanpassing van de rentevoet is het gevolg van de algemene daling van de rentevoeten op de financiële markten. Zo heeft de Europese Centrale Bank (ECB) op 5 maart haar belangrijkste richtinggevende rente herleid tot 1,50%. Het ging om de vijfde verlaging sinds oktober 2008. In augustus 2008 bedroeg de rente van de ECB nog 4,25%.
Concreet betekent dit dat het geld op uw zichtrekening meer blijft opbrengen dan de inflatie in België (1,9% in februari 2009). En we bevestigen u vooral ons engagement om u zowel op uw zicht- als op uw spaarrekening rentevoeten te bieden die de beste van de markt behoren.
U geniet nog steeds van de hoogste kredietrente op de markt
We wijzen er u op dat al de bedragen gestort op uw db E-saving account ten minste 8 keer meer opbrengen dan de gemiddelde bruto rendementen van de zichtrekeningen bij Fortis, ING, Dexia en KBC-CBC, buiten tijdelijke promoties (voorwaarden op 13/03/2009). Met een gemiddeld saldo van 3.000 euro, zal uw rekening 51 euro per jaar opbrengen, tegenover in het beste geval iets meer dan 6 euro bij een grootbank.

rente op zichtrekening gaat van 3% naar 2% vanaf 16 maart bij db
"Concreet betekent dit dat het geld op uw zichtrekening meer blijft opbrengen dan de inflatie in België (1,9% in februari 2009)."
- > ik denk het niet, want de zichtrekening brengt maar 2 % BRUTO op. Dat is dus minder dan 1,9% netto.
- > ik denk het niet, want de zichtrekening brengt maar 2 % BRUTO op. Dat is dus minder dan 1,9% netto.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
'n zichtrekening dient dan ook niet om op te "sparen" hé Frank, 't is leuk dat je daar nog 'n redelijk mooie intrest op krijgt (tov de zichtrekening bij andere banken) maar dat is niet het doel van 'n zichtrekening.frank schreef: "Concreet betekent dit dat het geld op uw zichtrekening meer blijft opbrengen dan de inflatie in België (1,9% in februari 2009)."
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop schreef:'n zichtrekening dient dan ook niet om op te "sparen" hé Frank, 't is leuk dat je daar nog 'n redelijk mooie intrest op krijgt (tov de zichtrekening bij andere banken) maar dat is niet het doel van 'n zichtrekening.frank schreef: "Concreet betekent dit dat het geld op uw zichtrekening meer blijft opbrengen dan de inflatie in België (1,9% in februari 2009)."
Weet ik, en heb dat dan ook niet beweerd. Ik toon enkel aan dat DB voor de zoveelste keer misleidende berichten uitstuurt.