DB Private Solutions Funds Income generating
TIP
DB Private Solutions Funds Income generating
https://www.deutschebank.be/media/pdf/b ... psf-nl.pdf
Wat is jullie mening over dit fonds ? Ik heb een kapitaaltje van +/- 100.000 te herbeleggen en heb een eerder defensief profiel. Deze 100.000 euro staan bij een andere bank . Ik kan dus ook genieten van de 2% cashback die ze geven.
Eventuele alternatieven ? Ik zoek een alternatief voor het spaarboekje en stel me tevreden met een rendement dat minstens de inflatie voor blijft.
Wat is jullie mening over dit fonds ? Ik heb een kapitaaltje van +/- 100.000 te herbeleggen en heb een eerder defensief profiel. Deze 100.000 euro staan bij een andere bank . Ik kan dus ook genieten van de 2% cashback die ze geven.
Eventuele alternatieven ? Ik zoek een alternatief voor het spaarboekje en stel me tevreden met een rendement dat minstens de inflatie voor blijft.
Re: DB Private Solutions Funds Income generating
Er zijn wel wat kosten: Jaarlijkse beheercommissie (exclusief btw): 0,90%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij álle fondsen heb je jaarlijkse beheerskosten. Die worden in de koers verwerkt.
Het gaat over actief portefeuillebeheer, waarbij de portefeuille beperkt wordt tot "flexibele
gemengde fondsen". Iemand koopt en verkoopt die fondsen dus voor jouw rekening, en je betaalt hem een vergoeding daarvoor bovenop de beheersvergoedingen van de fondsen zelf.
Ik word hier niet warm van. Ik begrijp het inhuren van een portefeuillebeheerder voor aandelen en opties. Want dat vereist inderdaad een actief portefeuillebeheer, dagelijkse opvolging etc. Ik begrijp het als mensen dat willen uitbesteden.
Maar voor een portefeuille die louter bestaat uit fondsen? En dan nog eerder defensieve fondsen? Daar is een actief beheer helemaal niet nodig: je belegt in fondsen voor de lange termijn; de fondsbeheerder (die je betaalt via de beheersvergoeding van het fonds) doet het nodige voor jou. En dan ga je nog een totaal overbodige tussenschakel inlassen, in de vorm van een 'aankoper en verkoper van fondsen', die opnieuw wat aan je rendement gaat vreten? Een manager van de managers als het ware.
Mijn advies: koop met die 100.000 gewoon zelf een vijftal fondsen, hou die rustig een paar jaar aan, en schakel daar vooral geen beheerder voor in.
gemengde fondsen". Iemand koopt en verkoopt die fondsen dus voor jouw rekening, en je betaalt hem een vergoeding daarvoor bovenop de beheersvergoedingen van de fondsen zelf.
Ik word hier niet warm van. Ik begrijp het inhuren van een portefeuillebeheerder voor aandelen en opties. Want dat vereist inderdaad een actief portefeuillebeheer, dagelijkse opvolging etc. Ik begrijp het als mensen dat willen uitbesteden.
Maar voor een portefeuille die louter bestaat uit fondsen? En dan nog eerder defensieve fondsen? Daar is een actief beheer helemaal niet nodig: je belegt in fondsen voor de lange termijn; de fondsbeheerder (die je betaalt via de beheersvergoeding van het fonds) doet het nodige voor jou. En dan ga je nog een totaal overbodige tussenschakel inlassen, in de vorm van een 'aankoper en verkoper van fondsen', die opnieuw wat aan je rendement gaat vreten? Een manager van de managers als het ware.
Mijn advies: koop met die 100.000 gewoon zelf een vijftal fondsen, hou die rustig een paar jaar aan, en schakel daar vooral geen beheerder voor in.
Volledig akkoord, de 0,9% +BTW komen bovenop de "onzichtbare" kosten
Die beheerskosten waren voor mij ook de reden om het naar de prullenbak ter verwijzen. 1% is een erorme hoeveelheid. Als de inflatie pakweg 2% gedraagt, daar bovenop 1% beheerskost, laten we zeggen daar bovenop nog een rendement van 3% dan moet je fondsen al 6% genereren om netto een schamele 2% over te houden (30% RV + meerwaardebelasting die er sowieso aankomt).
Dan vind ik dat Me direct een veel beter deal heeft met hun discretionair vermogensbeheer. Je zou bvb 50% discretionair kunnen beleggen en de overige 50% in het mijn kapitaal mixer fonds steken.
Dan vind ik dat Me direct een veel beter deal heeft met hun discretionair vermogensbeheer. Je zou bvb 50% discretionair kunnen beleggen en de overige 50% in het mijn kapitaal mixer fonds steken.
Ja, maar die "onzichtbare" kosten zijn blijkbaar wel lager dan de kosten die je maakt als particulier wanneer je direct in beleggingsfondsen belegt.geo schreef:Volledig akkoord, de 0,9% +BTW komen bovenop de "onzichtbare" kosten
Het verschil bestaat uit de forse korting die beleggingsinstellingen ontvangen op de beheerskosten.
Al met al blijven zo de totale kosten (TER) ongeveer hetzelfde en wordt het dus wat dat betreft ook aantrekkelijker om toch in zo'n dakfonds te investeren (voor diegenen die gemak zoeken en geen omkijken naar hun beleggingen willen hebben).
Zolang Deutsche Bank niet failliet gaat natuurlijk!
Die beheerskosten zijn niet zo erg als er nog genoeg nettorendement overblijft. Maar dat is de vraag. Weet iemand welk gemiddeld jaarlijks rendement die belegging geeft? Dat prospectus staat boordevol marketingpraat: "Voor wie een aantrekkelijk rendement zoekt" enz. Maar concrete cijfers over het verleden geven ze niet.
Ik zie dat men haar geen melding maakt van de retro's: die zouden namelijk teruggestort worden (als ik goed geïnformeerd werd). Er zal dus wel een kost zijn voor het beheer, maar de effectieve kost zal dan lager liggen dan 0,90% (excl BTW).
Hoe groot die retrocessie's zijn: geen flauw idee (begin 2018 zal dit wel duidelijk zijn). Iemand enig idee?
Hoe groot die retrocessie's zijn: geen flauw idee (begin 2018 zal dit wel duidelijk zijn). Iemand enig idee?
Bedankt voor jullie constructieve bijdrages. Door die 2% cashback en het wegvallen van de jaarlijkse kost voor de effectenrekening , 200 euro , is die beheersbijdrage reeds gecompenseerd gedurende de eerste 2 jaar.
Ja, maar beleggen doe je toch niet voor 2 jaar?Brembos schreef:Bedankt voor jullie constructieve bijdrages. Door die 2% cashback en het wegvallen van de jaarlijkse kost voor de effectenrekening , 200 euro , is die beheersbijdrage reeds gecompenseerd gedurende de eerste 2 jaar.
Is gemakkelijk he wat men aanbied.Brembos schreef:Bedankt voor jullie constructieve bijdrages. Door die 2% cashback en het wegvallen van de jaarlijkse kost voor de effectenrekening , 200 euro , is die beheersbijdrage reeds gecompenseerd gedurende de eerste 2 jaar.
Of dat uwe portemonnee of die van Db ten goede komt.
En dan begint het verhaal van kopen en verkopen is niet gratis.
Zou Zeggen ga eerst eens lezen op de blog Mijn kapitaal.
Vermoed dat uw rendement iets hoger gaat liggen.
Een ander iets ge zult er een beetje tijd moeten insteken.
Maar uw rendement zal veel hoger zijn.
Die centjes geeft ge aan Db en je laat ze er mee spielerijen veel succes.
Bvb bij Me Direct zijn 95 % van de aankopen gratis van fondsen.
Maar ja de naam Db staat chic.
Estate Guru believer.
Dakfondsen, meh. Zoals hierboven gesteld: kies zelf een aantal fondsen (raadpleeg bijvoorbeeld Mijn Kapitaal) en blijf gewoon daarin zitten.
Heeft iemand ervaring met deze DB PRIVATE SOLUTIONS FUNDS.?
Ken iemand die beweert 6% rendement te halen in 6 maanden.
Ken iemand die beweert 6% rendement te halen in 6 maanden.