Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De 3 aandelen van " Geldexpert " Paul D'Hoore - HLN - 03.03.2023

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
54 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Gg70
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Gg70
Verstuur privébericht

Re: De 3 aandelen van " Geldexpert " Paul D'Hoore - HLN - 03.03.2023

• Citeer

Bericht door Gg70 » 26 oktober 2023, 22:51

Bassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen ;D

Leuke aan Paul is dat hij het steeds weet te vertellen, maar als die het zo goed weet, wat zit die daar dan nog te prutsen bij VTM, hij zou dan toch allang moeten rentenieren van zijn 'enorme' winsten.

Wie Ageas op 8 euro kocht heeft er nu 40 op koerswinst alleen, om maar de zwijgen over de hoge dividend uitkeringen.
Lotus doet het dan gewoon slecht.
Opgepast Bas.... Atenor,Wereldhave,nbb, proximus,bpost,
enz...,betaalden ook hoog dividend...

Jonaske
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Jonaske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jonaske » 27 oktober 2023, 12:30

Divi schreef: ↑26 oktober 2023, 16:03 Deze Amerikaanse producent (Estee-Lauder) van verzorgingsproducten voor huid en haar en make-up is samen met L'oreal de 2 grootste spelers in dit segment.(waar L'oreal wat breder zit in product gamma).
De ellende is begonnen met de covid-pandemie ,en het lang op slot gaan van China in het bijzonder.Daardoor is de winst beginnen afkalven en steeds verder blijven afkalven.En aangezien een ongeluk nooit alleen komt,is het bedrijf begin dit jaar ook getroffen door een cyberaanval. Verder heeft Leonard Lauder beslist om te stoppen als bestuurder. Doet allemaal geen deugd aan een al sterk overgewaardeerde beurskoers.
Het bedrijf communiceert ook dit jaar geen margeherstel te zien. Die ligt nu op ongeveer 10% van de omzet. Waar we de afgelopen 10 jaar met een operationele winstmarge van 15 tot 20% !! zaten.
Verder nog een schuldenpositie van 4x EBITDA (vanaf maal 3 wordt als ongezond aanzien).
Voila,dit is zowat alle ellende van Estee-Lauder op een rijtje...

Pro's :
Het bedrijf laat weten zeker te zijn van een bescheiden groei voor het fiscale jaar 2024 .
Verder voldoende cash aan boord om de schulden zonder problemen verder af te betalen.
Volgens mijn berekeningen kom ik op een intrinsieke waarde van 177$ (we noteren onder de 140$)
Een hele sterke dividendgroeibeleid al elf jaar lang.Wel met een hoge pay-out ratio van 94%.
Een plukje Estee-Lauder nu aankopen lijkt mij wel degelijk te verantwoorden. Je haalt hiermee een wereldspeler en een onverwoestbare merknaam in je portefeuille.Wel rekening mee houden,het is voor een lange rit!
Ik ben het er 100% mee eens dat Estee-Lauder een goed bedrijf is en een wereldspeler.
Verder denk ik ook wel dat het al zeker koopwaardig is, maar ik vraag me af: gaat het nog niet verder blijven zakken de komende maanden? Gelet op de huidige situatie ook?
Anderzijds, zoals je al aangaf: uiteindelijk is het idd voor de lange rit en dan zal de komende daling misschien ook niet zo belangrijk zijn.

Jonaske
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Jonaske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jonaske » 27 oktober 2023, 12:32

Bassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen ;D

Leuke aan Paul is dat hij het steeds weet te vertellen, maar als die het zo goed weet, wat zit die daar dan nog te prutsen bij VTM, hij zou dan toch allang moeten rentenieren van zijn 'enorme' winsten.

Wie Ageas op 8 euro kocht heeft er nu 40 op koerswinst alleen, om maar de zwijgen over de hoge dividend uitkeringen.
Hier stel ik mij al jaren vragen bij: al die 'beursexperten' die zeggen hoe het moet, waarom werken die nog na 10-15 jaar? Die zouden toch al binnen moeten zijn?
Ik zou wel eens concreet willen weten wat die nu eigenlijk verdienen/Verliezen.
Heeft iemand ooit al eens al hun voorspellingen bijgehouden en bij elkaar gezet en de rekensom gemaakt?

huisjetuintjefiets
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door huisjetuintjefiets » 27 oktober 2023, 12:37

Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:30 Anderzijds, zoals je al aangaf: uiteindelijk is het idd voor de lange rit en dan zal de komende daling misschien ook niet zo belangrijk zijn.
De daling is gestart aan 370. Staat nu aan 134.
Wil het weer 370 worden, dan moet het 176% stijgen vanaf nu. En dan sta je nog maar break-even.
Met een dividend yield van 2% is dat niet echt denderend.
En die dividend yield is ten opzichte van de huidige koers. Wie kocht aan 370 heeft een dividend yield van 0,7%. Wie kocht aan 200 heeft een dividend yield van 1,3%. Wie kocht toen D'Hoore zijn aandeel aanraadde (253) heeft een dividend yield van 1%.

Aangezien het aandeel een pay-out ratio van meer dan 90% heeft, en er geen groei voorspeld wordt door het bedrijf zelf, moet je dus rekenen op een bruto rendement van 2%. Terwijl de risicovrije rentevoet 3,5% is. De correcte koers is dus eerder 80 of 85. Dat de koers nog hoger ligt, heeft dus te maken met beleggers die erop gokken dat het snel weer beter zal worden.

Jonaske
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Jonaske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jonaske » 27 oktober 2023, 16:24

huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 12:37
Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:30 Anderzijds, zoals je al aangaf: uiteindelijk is het idd voor de lange rit en dan zal de komende daling misschien ook niet zo belangrijk zijn.
De daling is gestart aan 370. Staat nu aan 134.
Wil het weer 370 worden, dan moet het 176% stijgen vanaf nu. En dan sta je nog maar break-even.
Met een dividend yield van 2% is dat niet echt denderend.
En die dividend yield is ten opzichte van de huidige koers. Wie kocht aan 370 heeft een dividend yield van 0,7%. Wie kocht aan 200 heeft een dividend yield van 1,3%. Wie kocht toen D'Hoore zijn aandeel aanraadde (253) heeft een dividend yield van 1%.

Aangezien het aandeel een pay-out ratio van meer dan 90% heeft, en er geen groei voorspeld wordt door het bedrijf zelf, moet je dus rekenen op een bruto rendement van 2%. Terwijl de risicovrije rentevoet 3,5% is. De correcte koers is dus eerder 80 of 85. Dat de koers nog hoger ligt, heeft dus te maken met beleggers die erop gokken dat het snel weer beter zal worden.
Ja, ik ga voorlopig ook niet kopen, ik wacht nog af, zeker gezien het huidige klimaat.

Bassie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bassie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bassie » 27 oktober 2023, 16:58

Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:30
Divi schreef: ↑26 oktober 2023, 16:03 Deze Amerikaanse producent (Estee-Lauder) van verzorgingsproducten voor huid en haar en make-up is samen met L'oreal de 2 grootste spelers in dit segment.(waar L'oreal wat breder zit in product gamma).
De ellende is begonnen met de covid-pandemie ,en het lang op slot gaan van China in het bijzonder.Daardoor is de winst beginnen afkalven en steeds verder blijven afkalven.En aangezien een ongeluk nooit alleen komt,is het bedrijf begin dit jaar ook getroffen door een cyberaanval. Verder heeft Leonard Lauder beslist om te stoppen als bestuurder. Doet allemaal geen deugd aan een al sterk overgewaardeerde beurskoers.
Het bedrijf communiceert ook dit jaar geen margeherstel te zien. Die ligt nu op ongeveer 10% van de omzet. Waar we de afgelopen 10 jaar met een operationele winstmarge van 15 tot 20% !! zaten.
Verder nog een schuldenpositie van 4x EBITDA (vanaf maal 3 wordt als ongezond aanzien).
Voila,dit is zowat alle ellende van Estee-Lauder op een rijtje...

Pro's :
Het bedrijf laat weten zeker te zijn van een bescheiden groei voor het fiscale jaar 2024 .
Verder voldoende cash aan boord om de schulden zonder problemen verder af te betalen.
Volgens mijn berekeningen kom ik op een intrinsieke waarde van 177$ (we noteren onder de 140$)
Een hele sterke dividendgroeibeleid al elf jaar lang.Wel met een hoge pay-out ratio van 94%.
Een plukje Estee-Lauder nu aankopen lijkt mij wel degelijk te verantwoorden. Je haalt hiermee een wereldspeler en een onverwoestbare merknaam in je portefeuille.Wel rekening mee houden,het is voor een lange rit!
Ik ben het er 100% mee eens dat Estee-Lauder een goed bedrijf is en een wereldspeler.
Verder denk ik ook wel dat het al zeker koopwaardig is, maar ik vraag me af: gaat het nog niet verder blijven zakken de komende maanden? Gelet op de huidige situatie ook?
Anderzijds, zoals je al aangaf: uiteindelijk is het idd voor de lange rit en dan zal de komende daling misschien ook niet zo belangrijk zijn.
Onverwoestbaar?

Hoeveel van hun merken ken je?

https://www.elcompanies.com/en/our-brands

Wat weet je verder van dit bedrijf? Er zitten weinig gekende merken bij. Gezien de problemen met koopkracht van veel mensen, is deze sector het eerste dat zal dalen de komende tijd.
Groeten Bas.

Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.

karine
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer karine
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door karine » 27 oktober 2023, 22:00

Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:32 Hier stel ik mij al jaren vragen bij: al die 'beursexperten' die zeggen hoe het moet, waarom werken die nog na 10-15 jaar? Die zouden toch al binnen moeten zijn?
Heeft iemand ooit al eens al hun voorspellingen bijgehouden en bij elkaar gezet en de rekensom gemaakt?
De beurs is een bijverdienste voor de analisten, er van leven gaat niet.

NVSTR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer NVSTR
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NVSTR » 31 oktober 2023, 23:16

Ik heb in de tijd van orders plaatsen met een fax nog eens een aankooporder doorgegeven toen Corona-Lotus aan 40,50 euro stond, maar mijn limiet was helaas enkele centen te scherp... Alleszins had ik er nu een yield on cost van meer dan 100% op gehad, los van de geweldige koerswinst. Je moet m.a.w. niet enkel naar het huidige dividendrendement kijken, maar dit in perspectief plaatsen (historisch & toekomst).

Verder ben ik niet zo'n fan van Lotus: de producten vind ik te duur en veel vervallen te snel, en ze noemen hun speculaas... speculoos of Biscoff. Komaan zeg.

NVSTR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer NVSTR
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NVSTR » 31 oktober 2023, 23:25

Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:32

Hier stel ik mij al jaren vragen bij: al die 'beursexperten' die zeggen hoe het moet, waarom werken die nog na 10-15 jaar? Die zouden toch al binnen moeten zijn?
Idem iemand als een Danny Reweghs die ook al decennia meedraait.

Anderzijds doen mensen ook dingen als hobby, ze zien dat niet meer als werken.

Wat mij meer verbaast is waarom deze personen niet in de lijst van Rijkste Belgen staan... Maar ja, er ontbreken nog wel meer mensen, zoals die Paul “Is mijn leven eigenlijk veranderd nadat ik EuroMillions heb gewonnen?”.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

54 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy