De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
En de veilige buffer "goud" veert onmiddellijk weer op. Misschien positie toch nog vergroten. 
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Trump heeft nog altijd niet door dat hij de grote sukkel is.
Hij wil vriendjes worden met Putin (want hij heeft een foto gekregen van Putin waarmee Trump apetrots is).
Hij denkt dat hij China op de knieën kan krijgen.
Tarieven, tarieven, tarieven, .... vooral de US wordt er arm van.
Goed zo. Hoe slechter het gaat met de US, hoe beter voor de rest van de wereld
KleineSpaarder schreef: ↑29 september 2025, 16:29Ook vandaag weer nieuwe tarieven van Trump: 100% op buitenlandse filmsKleineSpaarder schreef: ↑26 september 2025, 08:50 Trumps tarieven zorgen in de US voor een steeds stijgende inflatie, een steeds zwakkere dollar, steeds hogere werkloosheid, steeds hogere voedselprijzen.
En wat doet Trump? Hij doet zoals de dokters in de middeleeuwen: als een patiënt nog zieker en zwakker werd na een aderlating, deden ze gewoon een extra aderlating.
En dus legt Trump extra tarieven op om de zieke US gezond te maken.
Trump announces a 25% tariff on trucks and a 30% tariff on furniture![]()
Trump announces 100% tariff on foreign-made movies
President Donald Trump said in a Truth Social post on Monday he will be imposing a 100% tariff “on any and all movies that are made outside of the United States.”
Zit ik ook net naar te kijken.
Ook in de laatste minuten nog ETF's HANetf en van Eck defensie met een mooie korting gekocht.
Colruyt gaat ook alweer iedere dag de goede kant op. Staan ook weer leuk op winst. Calls dec. 33 op geschreven (kan nog net voor de meerwaardebelasting).
Zeer zeker. Hij gebruikt zijn voorkennis optimaal.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Trump’s new 100% tariffs on China triggered an $18 billion crypto sell-off.Bm
Benieuwd of dit impact op de markten gaat hebben?
Benieuwd of dit impact op de markten gaat hebben?
"Don’t worry about China, it will all be fine! Highly respected President Xi just had a bad moment. He doesn’t want Depression for his country, and neither do I. The U.S.A. wants to help China, not hurt it!!! President DJT"
Morgen de beurs terug hersteld
Morgen de beurs terug hersteld
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Trump is ondertussen al vergeten dat hijzelf vrijdag begonnen is met 130% tarieven tegen China.
Trump denkt dat China's reactie de eerste zet is
Vreselijke ziekte, dementie.
De beurzen morgen? Geen idee wat ze gaan doen. Geruststellend is het zeker niet.
Trump weigert nu om Xi te ontmoeten over 2 weken. Trump wou hem spreken over de problemen van de sojaboon-producenten in de US die nu nog 0 sojabonen verkopen in China ipv voor 12 miljard USD per jaar. Trump is blijkbaar ook weer vergeten dat hijzelf vragende partij was. China koopt zijn sojabonen allang elders.
Trump zal nu uit wraak zijn pijlen richten op Mexico, Canada, de EU, India, Japan, ... We mogen ons verwachten aan een hele resem nieuwe tarieven.
Goed nieuws voor de Belgische schatkist. Hoe lager de koersen op 31/12 hoe beter voor de taks.
Ter info.
Zilver op de spotmarkt is op dit moment $3,69 per ounce duurder dan de december-future.
De zilvermarkt kraakt nu langs alle kanten en blijkbaar zijn er partijen in de markt die dringend zilver moeten hebben waardoor ze bereid zijn om $3,69 per ounce méér te betalen.
Die stress is ook zichtbaar in de lease-rate die is opgelopen tot 35%! De lease-rate is in feite de rente die je betaalt om fysiek zilver te lenen.
De paniek in de markt is momenteel behoorlijk groot en het is maar de vraag of iedereen aan de verplichtingen kan voldoen.
Wie nu unallocated zilver bezit, zal toch niet gerust meer slapen en ik kan me voorstellen dat beleggers nu zo snel mogelijk proberen om unallocated posities om te zetten naar allocated.
Beleggers beginnen een beetje nerveus te worden en stellen eindelijk de juiste vraag: werd mijn zilver 100% gealloceerd?
Zilver op de spotmarkt is op dit moment $3,69 per ounce duurder dan de december-future.
De zilvermarkt kraakt nu langs alle kanten en blijkbaar zijn er partijen in de markt die dringend zilver moeten hebben waardoor ze bereid zijn om $3,69 per ounce méér te betalen.
Die stress is ook zichtbaar in de lease-rate die is opgelopen tot 35%! De lease-rate is in feite de rente die je betaalt om fysiek zilver te lenen.
De paniek in de markt is momenteel behoorlijk groot en het is maar de vraag of iedereen aan de verplichtingen kan voldoen.
Wie nu unallocated zilver bezit, zal toch niet gerust meer slapen en ik kan me voorstellen dat beleggers nu zo snel mogelijk proberen om unallocated posities om te zetten naar allocated.
Beleggers beginnen een beetje nerveus te worden en stellen eindelijk de juiste vraag: werd mijn zilver 100% gealloceerd?
Margin calls a volonté in bredere cyrptomarkt. Vaak "retail-beleggers" die ook levered in tech/AI zitten.
Kan liquiditeit doen wat opdrogen in die hoek & mogelijk moeten ze ergens winsten nemen om putten te dichten e.d.
Ik denk dat het eerder een "sucker herstel" wordt vandaag dan een rally & we de komende dagen verder omlaag gaan.
Enfin, tot zover mijn glazen bol
Gelukkig heeft Umicore z'n Zilvervoorraad (nog) niet verkochtAyhrual schreef: ↑13 oktober 2025, 11:08 Ter info.
Nu, die zullen hun goudvoorraad wel leasen met LT contracts & niet met spot rates.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Had het bericht over zilver ook al gelezen bij Maarten Verheyen. Zelf bouw ik wel lichtjes af bij zilver. Ondertussen zijn de spotmarktprijs en de futuresprijs meer naar elkaar toe bewogen. De kloof is niet meer zo groot. Correctie van zilver wordt wel eens tijd want geen enkel boom groeit tot de hemel.
History doesn't repeat itself but it often rhymes.koenvhaver schreef: ↑13 oktober 2025, 18:56 Had het bericht over zilver ook al gelezen bij Maarten Verheyen. Zelf bouw ik wel lichtjes af bij zilver. Ondertussen zijn de spotmarktprijs en de futuresprijs meer naar elkaar toe bewogen. De kloof is niet meer zo groot. Correctie van zilver wordt wel eens tijd want geen enkel boom groeit tot de hemel.
Als we naar traject van Zilver kijken bij vorige spikes... Vraag is waar de top ligt natuurlijk.
FYI : explanation for the fall of cryto. on Monday.
The back-and-forth between Washington and Beijing forced a pause across an array of bullish markets, rattled investors, and reminded Wall Street that, far from being a settled matter, tariffs are still in play as a political weapon and a powerful destabilizer. But bitcoin and other cryptocurrencies were hit especially hard.
Part of the plunge in prices has to do with the excitement surrounding crypto investing, which translates to more aggressive wagers using borrowed money. Some investors who wielded leverage on the chance of winning outsized gains were left dangerously exposed when panic selling took hold. A wave of forced liquidations exacerbated the fall.
Bitcoin shed as much as 5% Tuesday, but pared back the losses as investors reacted to Powell implying that another rate cut is possible at the Fed's next meeting in two weeks. Still, the weight of unresolved disputes with China, which worsened just before the closing bell, kept investors from doing much even with a bullish catalyst.
The market-moving influence of a worsening trade conflict makes it harder to declare the sell-off a turning point for crypto or a peak bitcoin moment. If the dispute over critical minerals restrictions leads to a massive escalation in tariffs come Nov. 1, investors — crypto and otherwise — are in for more pain. And bitcoin and its lesser altcoin peers don't have the corporate earnings to cushion a deteriorating macroeconomic picture.
But if trade diplomacy succeeds, then stability could be just around the corner. And the next peak ahead of us.
The back-and-forth between Washington and Beijing forced a pause across an array of bullish markets, rattled investors, and reminded Wall Street that, far from being a settled matter, tariffs are still in play as a political weapon and a powerful destabilizer. But bitcoin and other cryptocurrencies were hit especially hard.
Part of the plunge in prices has to do with the excitement surrounding crypto investing, which translates to more aggressive wagers using borrowed money. Some investors who wielded leverage on the chance of winning outsized gains were left dangerously exposed when panic selling took hold. A wave of forced liquidations exacerbated the fall.
Bitcoin shed as much as 5% Tuesday, but pared back the losses as investors reacted to Powell implying that another rate cut is possible at the Fed's next meeting in two weeks. Still, the weight of unresolved disputes with China, which worsened just before the closing bell, kept investors from doing much even with a bullish catalyst.
The market-moving influence of a worsening trade conflict makes it harder to declare the sell-off a turning point for crypto or a peak bitcoin moment. If the dispute over critical minerals restrictions leads to a massive escalation in tariffs come Nov. 1, investors — crypto and otherwise — are in for more pain. And bitcoin and its lesser altcoin peers don't have the corporate earnings to cushion a deteriorating macroeconomic picture.
But if trade diplomacy succeeds, then stability could be just around the corner. And the next peak ahead of us.
De vraag is natuurlijk of het aan de huidige waardering ook nog een veilige buffer is. Dat is voer voor speculatie.
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.