Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 938 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 936
  • 937
  • 938
  • 939
  • 940
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
BraveHarden
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer BraveHarden
Verstuur privébericht

Re: De Beurs vandaag

Bericht door BraveHarden » 23 maart 2020, 13:38

Toch geen black monday tafereel als de laatste weken idd.

flow
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer flow
Verstuur privébericht

Bericht door flow » 23 maart 2020, 13:40

de beurs is méér dan ooit een "roetsjbaan" ;)

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Bericht door Yaris » 23 maart 2020, 13:46

Een paar minuten te vroeg of te laat kopen kan procenten verschil maken.

gpv1
VIP member
VIP member
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Bericht door gpv1 » 23 maart 2020, 13:54

gpv1 schreef: ↑18 maart 2020, 18:32 Volgens mij enkele potentiële factoren die de bottom op de beurs kunnen gaan bepalen:

- USA die in lockdown gaat of meemaakt wat wij nu meemaken
- impact van corona op de overheidsfinanciën wereldwijd
- slechte bedrijfsresultaten

Het eerste punt lijkt mij het ergste scenario te zijn voor de beurzen. De maatregelen in China en Europa zijn denk ik wel al voldoende ingecalculeerd. De grootste onzekerheid nu is wellicht de vraag of Amerika dezelfde richting opgaat als China en Europa, of dat de schade ginder beperkt gaat blijven.
De negatieve impact op de overheidsfinanciën zal groot zijn, maar dit zal denk ik pas echt een issue worden eens corona onder controle is, en de beurzen richting herstel zijn. Dus ook wel impact op de beurzen maar al bij al beperkt denk ik.
Analisten zijn nu al volop bezig met koersdoelen en adviezen te downgraden, wat nu al de koersen doet dalen. Beleggers hebben duidelijk lage verwachtingen voor bedrijfsresultaten Q1. Dus ik denk dat ook hier al veel ingecalculeerd zit in de koersen.

Als het eerste scenario zich niet manifesteert dan denk ik dat het grootste leed voorbij is. Nervositeit blijft, met grote schommelingen van de indexen en koersen, tot wanneer corona gestabiliseerd is. Netto zullen de indexen over enkele weken niet heel veel lager staan dan nu.

En natuurlijk kan er zich ook iets helemaal anders manifesteren. Dus tot zover mijn gissingen :)
Ondertussen zijn we 5 dagen verder en weten we nu dat ook de USA vormen van lockdowns geïntroduceerd heeft. Dit zit ten laatste over een paar dagen in de beurzen ingecalculeerd. De grootste dreiging die nu nog overschiet is punt 3 van hierboven: de impact op de bedrijfsresultaten. Q1 zal dus slecht zijn voor veel bedrijven, maar Q2 nog veel slechter, en daar zit nu de onzekerheid. Meer en meer landen laten hun bedrijven voor minstens enkele weken sluiten, en we weten niet in hoeverre deze maatregelen zullen verlengd worden. Pas na de halfjaarresultaten zal er veel meer duidelijkheid zijn en dit zal dan meteen ook, volgens mij, het mogelijks uiterste tijdstip van de bodem op de beurzen zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash

anonymous38476

Bericht door anonymous38476 » 23 maart 2020, 14:20

Is er iemand die verstand heeft van de geldstromen en het verband met centrale banken die kan uitleggen wat de mogelijke gevolgen zijn van het 'onbeperkte stimulus'-beleid? De markten reageren voorlopig euforisch, maar ik krijg hier een heel slecht gevoel bij. Op enkele dagen tijd geven ze elke keer meer, meer, meer. Telkens zonder indruk te maken op de markt. Dus dan maar onbeperkt. En om welke reden? Schuld opkopen is toch geen oplossing voor het probleem dat bedrijven niet kunnen draaien en dat mensen niet consumeren?

Lijkt me een escalerend potje paniekvoetbal om te vermijden dat er een of andere bom barst in het kluwen van ons financieel systeem. En dat dit op de een of andere manier verboden is met instortende beurskoersen. Just a guess, heb er geen onderbouwing voor. Maar dit is wel echt ongezien.

Arkad
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Arkad
Verstuur privébericht

Bericht door Arkad » 23 maart 2020, 14:25

Enkel landen die zeer snel, harde maatregelen genomen hebben zijn goed door het coronavirus geraakt (bv Taiwan). Persoonlijk zie ik geen enkele reden waarom het in de VS beter zou gaan dan in Europa. De boodschap die de FED nu uitstuurt zal snel naar de achtergrond verdwijnen zodra het virus er volledig doorbreekt. Als ze hetzelfde handelen als in Europa denk ik dat er daar binnen 2 à 3 weken beterschap zal zijn.

kiama
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer kiama
Verstuur privébericht

Bericht door kiama » 23 maart 2020, 14:50

DeZatteNonkel schreef: ↑23 maart 2020, 14:20 De markten reageren voorlopig euforisch, maar ik krijg hier een heel slecht gevoel bij.
euforisch? alle beurzen staan in het rood. de tijden zijn duidelijk veranderd

GreenDean
Hero Member
Hero Member

Bericht door GreenDean » 23 maart 2020, 14:58

Ik heb gekocht aan mijn vooropgestelde prijzen en veel lager. Mijn lijstje is verre van afgewerkt, m.a.w. er zijn nog altijd aandelen die ik graag wil maar voor mij nog steeds te duur noteren.
Door deze corona-crisis en de maatregelen heb ik wel een aantal overwegingen gemaakt. Ik heb redelijk agressief bijgekocht maar zit nog altijd voor het grootste deel in cash, dit is niet nieuw en zat in mijn plan. Gezien de relatief grote hoeveelheid cash, die nu in raketmodus (sneltreinvaart hebben we al achter ons gelaten) minder waard wordt heb ik beslist om van mijn gewogen verdeling af te wijken. Ik heb dus van de aandelen die met een mega-korting noteerden meer gekocht dan ik er eigenlijk wilde omdat ik voor de anderen geen te dure prijs wilde betalen. Dit is een risico dat ik maar genomen heb, ik zie dit als een keuze tussen de pest en de cholera. Verder heb ik me proberen af te vragen hoe de bedrijven die ik koop door deze crisis gaan komen en hoelang het structureel herstel op zich kan laten wachten. Ik heb er een aantal die gegarandeerd een zwaar verlies gaan draaien in 2020, en misschien zelfs 2021, maar volgens mij niet failliet gaan. Dit zijn bedrijven die altijd consequent de tering naar de nering hebben gezet als de omstandigheden daarom vroegen. Het herstel daarentegen kan jaren aanslepen, zoals we dat in het verleden nog al gezien hebben. Ik heb dit risico maar genomen in de hoop dit in de komende 20 jaar ergens met winst terug in cash te kunnen omzetten voor een relatief zorgeloos persoonlijk uitdoof-scenario.
Ik heb trouwens nog steeds een aantal orders uitstaan aan bodemprijzen (op die aandelen waar ik er al meer van heb dan ik wou) voor het geval de markt nog eens dipt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

anonymous38476

Bericht door anonymous38476 » 23 maart 2020, 15:07

kiama schreef: ↑23 maart 2020, 14:50
DeZatteNonkel schreef: ↑23 maart 2020, 14:20 De markten reageren voorlopig euforisch, maar ik krijg hier een heel slecht gevoel bij.
euforisch? alle beurzen staan in het rood. de tijden zijn duidelijk veranderd
Heel raar ja. De futures vlogen daarstraks ineens naar +2,5%. Groot was mijn verbazing toen ik mijn port even later eens bekeek en alles rood zag staan ??? Euforie van zeer korte duur precies.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Bericht door Yaris » 23 maart 2020, 15:18

DeZatteNonkel schreef: ↑23 maart 2020, 14:20 De markten reageren voorlopig euforisch, maar ik krijg hier een heel slecht gevoel bij. Op enkele dagen tijd geven ze elke keer meer, meer, meer. Telkens zonder indruk te maken op de markt. Dus dan maar onbeperkt.
Ik vind dat ook straf. Gewoonlijk is er voor niets geld maar nu pompen ze honderden miljarden in de markt, nee duizenden miljarden, nee onbeperkt. Wat kunnen ze nu nog uitvinden om het bloeden van de markt te stelpen?

Rosnyx
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Rosnyx
Verstuur privébericht

Bericht door Rosnyx » 23 maart 2020, 15:32

Een vaccin kunnen ze uitvinden ;)

ldwjr
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer ldwjr
Verstuur privébericht

Bericht door ldwjr » 23 maart 2020, 15:39

DeZatteNonkel schreef: ↑23 maart 2020, 15:07 Groot was mijn verbazing toen ik mijn port even later eens bekeek en alles rood zag staan ???
Duidelijk geen goud of zilver in die port...

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

Bericht door SparSpaar » 23 maart 2020, 17:19

DeZatteNonkel schreef: ↑23 maart 2020, 14:20 De markten reageren voorlopig euforisch, maar ik krijg hier een heel slecht gevoel bij. Op enkele dagen tijd geven ze elke keer meer, meer, meer. Telkens zonder indruk te maken op de markt. Dus dan maar onbeperkt.
Dat was vorige keer ook zo. De markten denken terecht dat dit een hulpkreet is 'we kunnen het niet meer aan'.

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

Bericht door Wimble » 23 maart 2020, 20:26

Quote van de dag is het slotwoord in het grote beleggersdebat van De Tijd: als de wereld vergaat door Corona ben je toch niets met je geld, je laat het dan ook beter zitten in je beleggingen. ;D

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

Bericht door Jozefien1969 » 23 maart 2020, 20:31

GreenDean schreef: ↑23 maart 2020, 14:58 Ik heb gekocht aan mijn vooropgestelde prijzen en veel lager. Mijn lijstje is verre van afgewerkt, m.a.w. er zijn nog altijd aandelen die ik graag wil maar voor mij nog steeds te duur noteren.
Door deze corona-crisis en de maatregelen heb ik wel een aantal overwegingen gemaakt. Ik heb redelijk agressief bijgekocht maar zit nog altijd voor het grootste deel in cash, dit is niet nieuw en zat in mijn plan. Gezien de relatief grote hoeveelheid cash, die nu in raketmodus (sneltreinvaart hebben we al achter ons gelaten) minder waard wordt heb ik beslist om van mijn gewogen verdeling af te wijken. Ik heb dus van de aandelen die met een mega-korting noteerden meer gekocht dan ik er eigenlijk wilde omdat ik voor de anderen geen te dure prijs wilde betalen. Dit is een risico dat ik maar genomen heb, ik zie dit als een keuze tussen de pest en de cholera. Verder heb ik me proberen af te vragen hoe de bedrijven die ik koop door deze crisis gaan komen en hoelang het structureel herstel op zich kan laten wachten. Ik heb er een aantal die gegarandeerd een zwaar verlies gaan draaien in 2020, en misschien zelfs 2021, maar volgens mij niet failliet gaan. Dit zijn bedrijven die altijd consequent de tering naar de nering hebben gezet als de omstandigheden daarom vroegen. Het herstel daarentegen kan jaren aanslepen, zoals we dat in het verleden nog al gezien hebben. Ik heb dit risico maar genomen in de hoop dit in de komende 20 jaar ergens met winst terug in cash te kunnen omzetten voor een relatief zorgeloos persoonlijk uitdoof-scenario.
Ik heb trouwens nog steeds een aantal orders uitstaan aan bodemprijzen (op die aandelen waar ik er al meer van heb dan ik wou) voor het geval de markt nog eens dipt.
U bent een filosoof, een speciale denker, en u heeft vaak maar niet altijd gelijk! Zoals ''achteraf gezien'' niet alle filosofen gelijk hadden, maar het waren wel denkers waar wij - op de dag van vandaag nog - van kunnen leren!

Enige tips nog?

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 938 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 936
  • 937
  • 938
  • 939
  • 940
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy