Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 1010 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 1008
  • 1009
  • 1010
  • 1011
  • 1012
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: De Beurs vandaag

Bericht door Yaris » 9 juni 2020, 20:19

Ik weet niet. De techaandelen profiteren natuurlijk van de coronacrisis.

Beewee
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Beewee
Verstuur privébericht

Bericht door Beewee » 9 juni 2020, 20:38

Jozefien1969 schreef: ↑8 juni 2020, 21:08
Helemaal logisch uw gedachten. En Buffet heeft het bij het rechte eind. De reiswereld zal lijden. M.a.w. reisburo's, hotels, vakantieparken, touroperators en airlines. Kort samengevat alles wat met de reiswereld te maken heeft. Uiteraard gaan mensen weer reizen. Vliegtuigen zullen gebouwd moeten worden, dus die zullen uiteindelijk minder worden afgestraft. En daarbovenop is het % winst veel meer in vergelijking t.o.v. de reiswereld.

In de hoop dat het geen depressie wordt, maar het is waar de kloof tussen arm en rijk is nog nooit zo groot geweest.
American Airlines (AAL) is vorige week op 3 dagen met 80% gestegen. Kijk naar andere amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en alhoewel de stijging niet zo groot is, was ze toch ferm! DAL, UAL, BA, allemaal 20-40% in 1 week.

De wereld herstart, ik zie geen toekomst waar luchtvaartmaatschappijen zoals AAL en DAL zomaar zullen stoppen met bestaan. BA (Boeing) zeker niet aangezien deze ook belangrijk is voor de US defensie.

Ook de cruiselijnen doen het opnieuw zeer goed.

Woz

Bericht door Woz » 9 juni 2020, 21:35

Bij het beleggen houd ik zelf in gedachten dat onze leefwereld steeds virtueler wordt. Wat mij betreft is er al sedert de uitvinding van de radio een verhuis gaande van de echte naar de virtuele wereld.

Luchtvaart, toerisme, auto-industrie, bouwsector, retail,... Ik zou daar zelf nooit specifiek in beleggen.
(Onrechtstreeks doe ik dat wel via ETF's)

Toen ik 10 jaar oud was hadden we thuis een zwart-wit tv'tje met 2 kanalen en een vast telefoontoestel. Mijn eigen zoon is nu ook 10 jaar, als ik nu naar de wereld kijk...
Wat zal dit zijn binnen nog eens 30 jaar? Volgens mij zal het dan 'raar' zijn om de virtuele wereld te verlaten of het zal beschouwd worden als een soort avontuurlijke vakantie waarvoor je een visum moet aanvragen.

Of ik heb gewoon al teveel SF boeken gelezen :)

anonymous9

Bericht door anonymous9 » 9 juni 2020, 21:46

Anderzijds kan men ook stellen dat de wereld er steeds anders blijkt uit te zien dan men op voorhand verwachtte. Volledig onbekende technologieën of manieren van leven blijken te ontstaan, zonder dat iemand dat ooit voorspelde.

Toen ik jong was dacht men dat in het jaar 2000 mensen met hun helikopter naar hun werk zouden gaan - voor zover mensen nog moesten werken, want men dacht dat robots alles gingen overnemen.

Het heden wordt steeds geëxtrapoleerd naar de toekomst en in de praktijk blijkt daar nooit ook maar iets van te kloppen.

Wie had 50 jaar geleden kunnen voorzien dat er computers zouden komen? Het Internet? Biotech? Smartphones? Nanotechnologie? Enz.

Wat de toekomst brengt valt onmogelijk te voorspellen. Het enige wat zeker is, is dat het nu nog volslagen onbekend is.

Anie
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Anie
Verstuur privébericht

Bericht door Anie » 9 juni 2020, 22:52

Wat gaan ze morgen doen? O0

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Bericht door geebee » 10 juni 2020, 09:17

Woz schreef: ↑9 juni 2020, 21:35 Wat zal dit zijn binnen nog eens 30 jaar? Volgens mij zal het dan 'raar' zijn om de virtuele wereld te verlaten of het zal beschouwd worden als een soort avontuurlijke vakantie waarvoor je een visum moet aanvragen.

Of ik heb gewoon al teveel SF boeken gelezen :)
Onlangs de film "Ready Player One" bekeken misschien ;)

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Bericht door sintorama » 10 juni 2020, 09:22

MoreOrLess schreef: ↑9 juni 2020, 21:46 Anderzijds kan men ook stellen dat de wereld er steeds anders blijkt uit te zien dan men op voorhand verwachtte. Volledig onbekende technologieën of manieren van leven blijken te ontstaan, zonder dat iemand dat ooit voorspelde.
(...)
Wat de toekomst brengt valt onmogelijk te voorspellen. Het enige wat zeker is, is dat het nu nog volslagen onbekend is.
Dat is altijd zo geweest. In de middeleeuwen was men ervan overtuigd dat alles reeds uitgevonden was.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Bericht door geebee » 10 juni 2020, 09:23

Beewee schreef: ↑9 juni 2020, 20:38 American Airlines (AAL) is vorige week op 3 dagen met 80% gestegen. Kijk naar andere amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en alhoewel de stijging niet zo groot is, was ze toch ferm! DAL, UAL, BA, allemaal 20-40% in 1 week.
De wereld herstart, ik zie geen toekomst waar luchtvaartmaatschappijen zoals AAL en DAL zomaar zullen stoppen met bestaan. BA (Boeing) zeker niet aangezien deze ook belangrijk is voor de US defensie.

Wel eventjes bij vermelden dat ze in januari 2018 58 USD stonden, daarna constant daalden tot 26 USD in februari 2020 om dan te crashen naar 9 USD begin april ... ze staan nu misschien wel weer 18 USD maar om te zeggen dat dit een goede-huisvader-aandeel is zou ik ook niet beweren (niet dat je dat beweert maar toch ...)

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Bericht door sintorama » 10 juni 2020, 09:28

Woz schreef: ↑9 juni 2020, 21:35 Bij het beleggen houd ik zelf in gedachten dat onze leefwereld steeds virtueler wordt. Wat mij betreft is er al sedert de uitvinding van de radio een verhuis gaande van de echte naar de virtuele wereld.
(...)
Wat zal dit zijn binnen nog eens 30 jaar? Volgens mij zal het dan 'raar' zijn om de virtuele wereld te verlaten of het zal beschouwd worden als een soort avontuurlijke vakantie waarvoor je een visum moet aanvragen.
Hm. We kunnen vandaag de dag perfect diamanten kunstmatig produceren voor een fractie van de prijs. Deze zijn identiek aan het "echte" spul. En toch wilt men nog altijd de hoofdsom betalen voor de "echte" diamant. Daarbij wetende dat diamant allesbehalve een zeldzaam goed is. Hoe verklaar je dat? De mens is niet altijd rationeel en apprecieert autenticiteit, echtheid, originaliteit. Virtueel = nep.

Hoe meer virtuele zaken, hoe GROTER de drang naar het origineel/echte. Dat virtuele bezoek aan het Louvre, dat wil je nadien vast wel eens in het echt overdoen.

Beewee
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Beewee
Verstuur privébericht

Bericht door Beewee » 10 juni 2020, 09:48

geebee schreef: ↑10 juni 2020, 09:23
Beewee schreef: ↑9 juni 2020, 20:38 American Airlines (AAL) is vorige week op 3 dagen met 80% gestegen. Kijk naar andere amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en alhoewel de stijging niet zo groot is, was ze toch ferm! DAL, UAL, BA, allemaal 20-40% in 1 week.

Wel eventjes bij vermelden dat ze in januari 2018 58 USD stonden, daarna constant daalden tot 26 USD in februari 2020 om dan te crashen naar 9 USD begin april ... ze staan nu misschien wel weer 18 USD maar om te zeggen dat dit een goede-huisvader-aandeel is zou ik ook niet beweren (niet dat je dat beweert maar toch ...)
Ik ga akkoord met wat je zegt. Ik zet mijn geld normaal niet graag in op luchtvaart, maar deze keer met AAL heeft het me zeker geen spijt opgeleverd.

Ik lees ook dat de boekingen voor 2021 weer volop aan het draaien zijn voor luchtvaart en de algemene reissector.

Mensen willen gewoon reizen, niemand geeft een bal om COVID-19 omdat de meeste mensen zwakzinnige idioten zijn. Kijk maar naar de winkelstraten in België nu. Er komt ook zeker en vast geen 2de lockdown zelfs al is er een 2de golf.

RGiskard
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer RGiskard
Verstuur privébericht

Bericht door RGiskard » 10 juni 2020, 10:19

MoreOrLess schreef: ↑9 juni 2020, 21:46 Wie had 50 jaar geleden kunnen voorzien dat er computers zouden komen? Het Internet? Biotech? Smartphones? Nanotechnologie? Enz.
Op 9 december 1968 gaf Doug Englebart een demo van een nieuw computersysteem.
In anderhalf uur presenteerde hij de zaken die wij nu vanzelfsprekend vinden: werken met meerdere vensters, opmaak, de computer besturen met een muis, de grafische user interface, video conferencing, ...

Deze demo wordt ook wel de 'Mother of all demo's' genoemd, vanwege de impact en het belang ervan.

Ik onthoud vooral deze prachtige visionaire quote uit de demo:
If in your office, you as an intellectual worker were supplied with a computer display backed up by a computer that was alive for you all day and was instantly responsive to every action you have. How much value could you derive from that?
Destijds was dit absolute science-fiction. Computer waren groot. Computers waren traag. Computers konden enkel tekst outputten, en werden gebruikt in een speciaal daartoe voorziene computerzaal.
9 jaar later, in 1977 kwam de beroemde Apple II, de rest is geschiedenis.

Tot daar deze geschiedenisles :)
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

Bericht door SparSpaar » 10 juni 2020, 10:26

MoreOrLess schreef: ↑9 juni 2020, 21:46 Wie had 50 jaar geleden kunnen voorzien dat er computers zouden komen?
Vergeten te vieren: in '69 is deze jongen aan de slag gegaan als programmeur.
2 jaar later: opleiding in teleprocessing

anonymous9

Bericht door anonymous9 » 10 juni 2020, 11:25

SparSpaar schreef: ↑10 juni 2020, 10:26
MoreOrLess schreef: ↑9 juni 2020, 21:46 Wie had 50 jaar geleden kunnen voorzien dat er computers zouden komen?
Vergeten te vieren: in '69 is deze jongen aan de slag gegaan als programmeur.
2 jaar later: opleiding in teleprocessing
Ergens net na WO II ontstond bij IBM de eerste computer. Daarvoor waren dat veredelde rekenmachines. IBM schatte toen zelf in dat ze wereldwijd zo'n zestal (6 ) dergelijke computers zouden kunnen verkopen. Zoals ik schreef: de toekomst valt onmogelijk te voorspellen.

JW1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JW1
Verstuur privébericht

Bericht door JW1 » 10 juni 2020, 11:45

RGiskard schreef: ↑10 juni 2020, 10:19
MoreOrLess schreef: ↑9 juni 2020, 21:46 Wie had 50 jaar geleden kunnen voorzien dat er computers zouden komen? Het Internet? Biotech? Smartphones? Nanotechnologie? Enz.
Op 9 december 1968 gaf Doug Englebart een demo van een nieuw computersysteem.
In anderhalf uur presenteerde hij de zaken die wij nu vanzelfsprekend vinden: werken met meerdere vensters, opmaak, de computer besturen met een muis, de grafische user interface, video conferencing, ...

Deze demo wordt ook wel de 'Mother of all demo's' genoemd, vanwege de impact en het belang ervan.

Ik onthoud vooral deze prachtige visionaire quote uit de demo:
If in your office, you as an intellectual worker were supplied with a computer display backed up by a computer that was alive for you all day and was instantly responsive to every action you have. How much value could you derive from that?
Destijds was dit absolute science-fiction. Computer waren groot. Computers waren traag. Computers konden enkel tekst outputten, en werden gebruikt in een speciaal daartoe voorziene computerzaal.
9 jaar later, in 1977 kwam de beroemde Apple II, de rest is geschiedenis.

Tot daar deze geschiedenisles :)
Dat is makkelijk om nu te zeggen. Voor die ene die het juist had waren er toen waarschijnlijk 1000000 voorspellingen die niet klopten.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor die mannen van the Big Short. Achteraf bleek dat ze gelijk hadden. Voor hetzelfde geld ( ;D ) was alles net iets anders gelopen en waren ze weggevaagd.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Bericht door geebee » 10 juni 2020, 11:55

Beewee schreef: ↑10 juni 2020, 09:48 Mensen willen gewoon reizen, niemand geeft een bal om COVID-19 omdat de meeste mensen zwakzinnige idioten zijn. Kijk maar naar de winkelstraten in België nu. Er komt ook zeker en vast geen 2de lockdown zelfs al is er een 2de golf.
Nee, men spreekt nu al over een "intelligente, gerichte" lockdown ... alleen de risicogroep (including myself :-\ ) zullen "opgesloten" worden ... voor de rest zal het business as usual zijn met de nodige collateral damage ... maar ja, zolang het jezelf niet is en het een ander overkomt is het allemaal zo erg niet héé ::) :-\
Laatst gewijzigd door geebee op 10 juni 2020, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 1010 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 1008
  • 1009
  • 1010
  • 1011
  • 1012
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy