Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 1090 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 1088
  • 1089
  • 1090
  • 1091
  • 1092
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
DonDraper
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer DonDraper
Verstuur privébericht

Re: De Beurs vandaag

Bericht door DonDraper » 14 december 2020, 18:38

Mattia schreef: ↑14 december 2020, 16:08
B7H4long schreef: ↑14 december 2020, 13:25
... en kan de rest in een breed gespreid indexaandelen fonds beleggen en is zo gegarandeerd om even goed te presteren dan de markt, beter dan 9/10 van de actieve fondsen en waarschijnlijk beter dan het merendeel van de actieve beleggers op dit forum.

Een belegger die weet dat hij niets weet zal zijn centen zeker niet in etf's steken want dat is te ver van zijn bed af, probeer maar eens om met Jan Modaal over etf's te spreken, hij zal het in Keulen horen donderen ....

Iemand die iets weet van etf's is reeds een gevorderde belegger, zeker geen amateur.
Daar schrik ik toch nog altijd van. Dat niet iedereen de term etf kent, dat kan ik begrijpen. Maar ik ken veel mensen die zouden willen beleggen, maar het niet aandurven omdat ze er te weinig van kennen en er niet te veel mee bezig willen zijn. Dan stel ik altijd etf's (en holdings) voor en leg ik de term etf uit, maar om 1 of andere reden lijkt dit toch niet hun interesse op te wekken.

Ook veel beleggers (zowel beginnende als al iets meer gevorderden) laten trackers nog altijd links liggen of behandelen het als een gewoon aandeel en gaan er een beperkt bedrag insteken.

Hier uit leid ik af dat er toch nog niet zoveel mensen in etf's beleggen als ik zelf zou denken.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)

JoskeVermeulen81
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer JoskeVermeulen81
Verstuur privébericht

Bericht door JoskeVermeulen81 » 14 december 2020, 20:14

Volledig mee eens Don Draper.

Ook in mijn omgeving zie ik veel mensen die het laatste jaar aangetrokken zijn tot beleggen. Niet onlogisch, want dat spaarboekje brengt toch niets op en de beurs kende een flinke correctie, wat gezien wordt als een instapmoment. Ikzelf raad hen dan aan om zich eerst grondig in te lezen en ook eens te kijken naar een of enkele simpele ETF’s.

Toch krijg ik de indruk dat dit bij de meesten niet gekend is, waar fondsen en aandelen dit wel zijn. Het eerste lijkt me puur de banken die nog altijd voor eigen gewin gaan, waar het aandelen vooral interessanter lijkt omdat je hier met een goede keuze op korte termijn veel winst kan rapen. “Die verhalen hoor je toch”.

Je wil niet weten hoeveel er zijn die vervolgens een handvol aandelen (als het al een handvol is) aandelen koopt onder het mom: “daar geloof ik nu eens in en volgens mij staat dat echt wel laag...”. Een breed gespreide ETF wordt gezien als iets grijs, saai, iets dat maar matig opbrengt, ..., dus onvoldoende voor de hebzuchtige en onwetende mens die ze zijn.

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

Bericht door Jozefien1969 » 14 december 2020, 20:37

Don, u moet die B74Hlong niet onderschatten. Ik heb dat wel een tijdje gedaan en ik ben erop teruggekomen. Die B74Hlong weet veel, heel veel. Hij of zij is veel meer op de hoogte van de markten dan de gemiddelde belegger. Het gaat mij te ver om alles in ETF’s te beleggen maar ik begrijp nu wel waarom B74Hlong ‘’ons’’ dat laat weten. Heb veel bewondering voor diegene, vaak, maar niet altijd heeft hij gelijk. En dat is al meer dan het gemiddelde hier. Dus dank BH74long!
En ik ben echt geen gevorderde belegger, zal ik ook nooit zijn! En uw voorstel om in holdings en Etf’s te beleggen voor de beginnende belegger lijkt mij een oprecht en prima voorstel.

OdetteMaes
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door OdetteMaes » 14 december 2020, 21:36

Is dit niet het moment om te beleggen in pharma? Met hun vaccins die wereldwijd bevraagd worden?

Blancaut
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Blancaut
Verstuur privébericht Website

Bericht door Blancaut » 14 december 2020, 22:09

lop schreef: ↑14 december 2020, 17:09
Blancaut schreef: ↑14 december 2020, 13:55

uiteraard weten we niet wat aandelen morgen doen (laat staan dat we weten wat aandelen vandaag gaan doen...). Toch kan heeft ieder belegger bepaalde redenen om aan een bepaalde koers in te stappen... en heeft iedereen ook een bepaalde koersdoel voor ogen.
Een koersdoel is maar een indicatie voor de korte termijn maar zegt niks over het bedrijf zelf . Waar is de tijd dat apple als koersdoel 50$ had ;D . Als je dan hebt verkocht sla je jezelf nu tegen de kop ;D
Ik spreek hier over persoonlijke koersdoelen waarmee ik bedoel aan welke koers je zou willen verkopen. Niet over de vaak veelbelovende koersdoelen van zogenaamde 'experten'.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

Bericht door lop » 15 december 2020, 01:46

Blancaut schreef: ↑14 december 2020, 22:09
lop schreef: ↑14 december 2020, 17:09

Een koersdoel is maar een indicatie voor de korte termijn maar zegt niks over het bedrijf zelf . Waar is de tijd dat apple als koersdoel 50$ had ;D . Als je dan hebt verkocht sla je jezelf nu tegen de kop ;D
Ik spreek hier over persoonlijke koersdoelen waarmee ik bedoel aan welke koers je zou willen verkopen. Niet over de vaak veelbelovende koersdoelen van zogenaamde 'experten'.
Wat is dan het verschil tussen een koersdoel van een analist tegenover uw koersdoel wanneer een bedrijf goed presteert ?
Er is geen verschil want normaal moet je alle twee je koersdoel hogen en zeker niet verkopen .

fwybo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fwybo
Verstuur privébericht

Bericht door fwybo » 15 december 2020, 23:25

verwacht morgen een serieuze patat voor galapagos
USA finito!!

::)

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Bericht door EarthNvstr1 » 16 december 2020, 00:45

Ik ben zo'n beginnende belegger... ;-)
3 jaar geleden begonnen met een actie op Investment Plan bij DB, 5 (active) fondsen (door bankbediende aangeraden uiteraard, wist ik veel)gedurende 18 maanden spekken met 100 euro per fonds) en daarvoor 100 euro cadeau per fonds.
Kort daarna een Keyplan begonnen met 5 zelf gekozen (active) fondsen en 100 euro per maand per fonds gedurende 15 maanden. Kwestie van te kunnen vergelijken met de door bankbediende geselecteerde fondsen bij DB.
Daarna meer en meer informatie opgezocht over beleggen en veel gelezen... heel interessant allemaal ;-)
Tijdens coronadip 2 keer in 8 verschillende (active) fondsen geinvesteerd bij MeDirect. Dit met het idee om Keytrade en mogelijks ook DB terug af te bouwen. Keytrade omdat Keytrade Plan niet flexibel is en DB omwille van de "line cost".
Daarnaast ook rustig een portefeuille van belgische aandelen opgebouwd, ondertussen met spreiding over een 30-tal componenten.

Al veel gelezen over ETF's en heb zelf al eens een "verlanglijstje" samengesteld, maar het is er nog niet van gekomen.
Wat mij tegenhoudt is de transactiekost, vermits ik wil aankopen en verkopen met relatief kleine bedragen (bv. 1000 euro), eerst om gespreid in de tijd in te stappen en daarna om te balanceren.
De meeste ETF's zijn te verhandelen op Amsterdam blijkbaar en dus lijken mij Bolero (7,5 euro per transactie) of Lynx (6 euro per transactie) meest geschikt.
Bij Lynx ben ik nog niet zo overtuigd dat ze alles volgens de belgische regels doen, alsook dat ze een inactivity fee aanrekeken als je een maand niets handelt.
Dus voorlopig lijkt mij Bolero de beste keuze, niettegenstaande het van een grootbank is.

Los daarvan ben ik ook nog niet 100% overtuigd dat ETF's zoveel beter zijn dan "active funds".
Trouwens, voor zover ik begrijp is een ETF niet noodzakelijk "passive managed" en volgt die niet noodzakelijk een index, niettegenstaande het misschien wel "meestal" zi is.
ETF wil gewoon zeggen dat het een fonds is dat verhandelbaar is op de continue beurs als ik het goed begrijp en een "mutual fund" kan evengoed een index volgen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 16 december 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

anonymous9

Bericht door anonymous9 » 16 december 2020, 21:12

Even een update van de optie-strategie op SPY 2 dagen voor Quadruple Witching Day.

de-beurs-vandaag-t12706-16290.html#p480144

De short strike staat ATM : $370.50. Dat was waar SPY bijna exact ook stond bij het openen van de positie.

Omdat de positie theta long is brengt ze op dit moment zo'n $3.50 à $4.00 op per dag.

gpv1
VIP member
VIP member
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Bericht door gpv1 » 17 december 2020, 09:45

De USD blijft maar zakken... -8,4% ytd al. We zitten bijna terug op het niveau van 2018.

Afbeelding
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Bericht door reteiP » 17 december 2020, 10:09

Ik had gelukkig bijna geen dollars op mijn cash account staan maar de laatste maanden is daar wel wat bijgekomen door de verplichte verkopen van GME stock & bond en ook door dividenden die ik altijd in hun native currency laat uitbetalen.

De $ aandelenmarkt heeft het goed genoeg gedaan om in € niets te voelen van die daling. Maar wie 1 jaar gelezen voor veilige US bonds koos heeft zijn (hogere) rendement compleet zien verdwijnen. En wie voor hedging koos, had sowieso al een lager rendement.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

pds
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer pds
Verstuur privébericht

Bericht door pds » 18 december 2020, 10:10

Maandag wordt Tesla toegevoegd aan de S&P500. De verschillende fondsen/ETF's moeten dus Tesla inkopen. Wat heeft dit voor gevolgen denken jullie voor bv. een ETF die de Nasdaq volgt?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Bericht door B7H4long » 18 december 2020, 10:35

Inderdaad de SP500 fondsen kopen Tesla aan en verkopen zo'n 1% van al hun andere aandelen.

De waarde van alle fondsen zullen de waardering van hun aandelen volgen.
Sommige aandelen zullen omhoog gaan, andere omlaag.

De futures rond de SP500 en de Nasdaq tonen weinig verandering. (https://nl.investing.com/indices/indices-futures)
Geen idee wat er verwacht word voor Tesla zelf.

Sommige actieve fondsen zullen extra transacties doen omdat ze eventueel opportuniteiten zien.
De Nasdaq100 index fondsen bevatten reeds Tesla (zo', 4,5%). Zij zullen geen transacties doen met Tesla.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

Bericht door sintorama » 18 december 2020, 11:30

pds schreef: ↑18 december 2020, 10:10 Maandag wordt Tesla toegevoegd aan de S&P500. De verschillende fondsen/ETF's moeten dus Tesla inkopen. Wat heeft dit voor gevolgen denken jullie voor bv. een ETF die de Nasdaq volgt?
Waarom stel je die vraag specifiek voor Tesla en niet voor al die andere aandelen die doorheen de geschiedenis in en uit index zijn gegaan?

ChrisHuys
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer ChrisHuys
Verstuur privébericht

Bericht door ChrisHuys » 18 december 2020, 11:46

sintorama schreef: ↑18 december 2020, 11:30
pds schreef: ↑18 december 2020, 10:10 Maandag wordt Tesla toegevoegd aan de S&P500. De verschillende fondsen/ETF's moeten dus Tesla inkopen. Wat heeft dit voor gevolgen denken jullie voor bv. een ETF die de Nasdaq volgt?
Waarom stel je die vraag specifiek voor Tesla en niet voor al die andere aandelen die doorheen de geschiedenis in en uit index zijn gegaan?
Tesla heeft een marketcap van 620 billion usd. Waardoor het in de top10 van de s&p500 zal binnenduiken. Ook zullen in 1 sessie 15% tot 30% van de float van tesla getrade worden, of te wel 100million tot 200million aandelen van handen moeten wisselen. Wellicht de grootste introductie in de s&p500 ooit. De laatste 5 minuten van de trading sessie, is waar het zich allemaal zal afspelen.

Er wordt gezinspeeld op een squeeze naar 2000 usd.

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 1090 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 1088
  • 1089
  • 1090
  • 1091
  • 1092
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy