De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik denk ook dat degenen die wachten op instapkansen nog wel even aan de kant mogen blijven. 

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
derocker schreef:Amai, ik zit twee dagen in het buitenland en mijn portefeuille daalt met -3,21%. Volgende week zit ik een ganse week in Kreta, dat belooft !

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
http://www.finance-magazin.de/geld-liqu ... r-1381328/fwybo schreef:iemand geabonneerd op gert mesure ?
ik had graag zijn mening geweten over de bedrijfsobligatie ktg agrar ?
thanks
Daytrading is een optie, een roulette ook ...
Ook vandaag gaat het weer rustig door naar beneden. Zal dit zo doorgaan tot 23 juni?
Britannia rules the markets!!!

Britannia rules the markets!!!
Ja en daarna gaat het terug omhoog want dan is de spanning eraf.
Die kans lijkt me inderdaad zeer groot. Hoe groot die stijging is zal afhangen van het resultaat van de poll en hoe die wordt opgevat door de markt.Yaris schreef:Ja en daarna gaat het terug omhoog want dan is de spanning eraf.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- VIP member
- Contacteer:
Of nog verder naar beneden omdat men beseft dat op termijn de unie op springen staat...
Bij Brexit verwacht ik inderdaad eerder een verdere klap. Daarna eventueel een opvering, maar al met al zal dit zeker een negatief effekt hebben op het vertrouwen, de economie en de beurzen.Sebastiaan1985 schreef:Of nog verder naar beneden omdat men beseft dat op termijn de unie op springen staat...

Mij lijken de dalende beurzen toch ook een kans... zelfs met een exit. Natuurlijk allemaal afhankelijk van hoe de heren politici met de situatie omspringen natuurlijk en hoe goed ze hun 'cool' kunnen bewaren...
Bij een exit zie ik ze wel nog een verdragje hier en verdragje daar sluiten de komende jaren (economisch). Ze zouden maar stom moeten zijn, wat dat is juist de grote plus van een unie.
Bij een exit zie ik ze wel nog een verdragje hier en verdragje daar sluiten de komende jaren (economisch). Ze zouden maar stom moeten zijn, wat dat is juist de grote plus van een unie.
Er bestaat geen twijfel over het feit dat een Brexit voor een daling zal zorgen, zeker op de Europese beurzen. Ik sluit me bij Sebastiaan aan wat betreft de gevolgen van een Brexit : het zou best wel eens kunnen dat dat zeer grote gevolgen heeft voor de EU (voorbeeld is gegeven zeg maar...).
De hamvraag is volgens mij wat het langetermijn effect zal zijn. Misschien zou het nog niet zo slecht zijn als de EU stopt met haar bestaat, of in ieder geval sterk hervormd wordt.
Conclusie : voor mijn aandelen wil ik dat er geen Brexit komt, voor onze economie zou ik er misschien nog niet zo'n groot probleem mee hebben ...
De hamvraag is volgens mij wat het langetermijn effect zal zijn. Misschien zou het nog niet zo slecht zijn als de EU stopt met haar bestaat, of in ieder geval sterk hervormd wordt.
Conclusie : voor mijn aandelen wil ik dat er geen Brexit komt, voor onze economie zou ik er misschien nog niet zo'n groot probleem mee hebben ...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Het probleem met de EU is dat men er een politieke unie van gemaakt heeft, waarvan het einddoel duidelijk een bondsstaat is ipv de huidige statenbond, top-down benaderd. Mocht de EU een vrijhandelszone zijn, zou er minder weerstand zijn en zou mettertijd eerder een bottom-up toenadering tot elkaar komen, die echter uit vrijwilligheid bestaat ipv de huidige dwang.
Ik ben benieuwd op lange termijn hoe dit zal uitdraaien, maar stel dat de EU uit elkaar valt, dan kan de Benelux maar beter snel terug een land worden om sterk te staan in dit versnipperde Europa.
Ik ben benieuwd op lange termijn hoe dit zal uitdraaien, maar stel dat de EU uit elkaar valt, dan kan de Benelux maar beter snel terug een land worden om sterk te staan in dit versnipperde Europa.
Akkoord !Inversor schreef:Ik ben benieuwd op lange termijn hoe dit zal uitdraaien, maar stel dat de EU uit elkaar valt, dan kan de Benelux maar beter snel terug een land worden om sterk te staan in dit versnipperde Europa.
De EU moet opnieuw opgebouwd worden. Ze is met zes landen (waaronder de Benelux) begonnen en zou opnieuw zo moeten beginnen. Maar dan niet meer streven naar uitbreiding voor de uitbreiding maar naar diepgang. Democratischer door via referenda de mening van de bevolking te vragen. Zonder aan bepaalde leden uitzonderingen toe te staan. Met als hoofddoelstellingen de bevordering van welvaart, economische vooruitgang, stabiliteit, veiligheid en vrede.
Ik zou zeggen dat dit ongeveer is zoals we begonnen zijn, eerst met een douane-unie en vervolgens langzaam uitgebouwd tot wat we nu hebben, inderdaad met groeiende weerstand, vooral de laatste jaren.Inversor schreef:Het probleem met de EU is dat men er een politieke unie van gemaakt heeft, waarvan het einddoel duidelijk een bondsstaat is ipv de huidige statenbond, top-down benaderd. Mocht de EU een vrijhandelszone zijn, zou er minder weerstand zijn en zou mettertijd eerder een bottom-up toenadering tot elkaar komen, die echter uit vrijwilligheid bestaat ipv de huidige dwang.
Ik zou toch ook zeggen dat dit vrijwillig gebeurd is. Anders onder dwang van wie?

Er is geen dwang op de regeringen maar de bevolking ondervindt hinder van sommige maatregelen die Europa oplegt en daardoor krijgt de EU een imago van boeman en potentaat.