De Beurs vandaag
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
OMG, ik begin me hier hoe langer hoe meer ongemakkelijk te voelen bij het lezen van deze posts. Kunnen we het aub over de beurs hebben alvorens ik hier sommigen van nazi-symphatie ga verdenken? Dank bij voorbaat.
idd on topic blijven.
Al 5 dagen rood, speciale redenen?
CNN's Fear & greed meter op 34.
Crude olie op 43.
Trump wat vooruitgang op de polls.
Centrale banken hier en daar die van de regeringen bijdrage vragen, maar dat duurt natuurlijk een tijdje voor de implementatie, verwezenlijking en merkbare gevolgen.
Blijvende onzekerheid ivm verkiezingen e.d. in europa. Ik heb het gevoel dat men eerder china/emerging verkiest boven europa zone op dit moment.
Denk dat er tussen nu en december wel een mooi aankoop moment komt. Korte termijn zal wssh wel een gerucht starten ivm olie freeze oid, of zal er een heropluchting zijn als de september hike datum voorbij is.
Crude olie op 43.
Trump wat vooruitgang op de polls.
Centrale banken hier en daar die van de regeringen bijdrage vragen, maar dat duurt natuurlijk een tijdje voor de implementatie, verwezenlijking en merkbare gevolgen.
Blijvende onzekerheid ivm verkiezingen e.d. in europa. Ik heb het gevoel dat men eerder china/emerging verkiest boven europa zone op dit moment.
Denk dat er tussen nu en december wel een mooi aankoop moment komt. Korte termijn zal wssh wel een gerucht starten ivm olie freeze oid, of zal er een heropluchting zijn als de september hike datum voorbij is.
Nee, de beurs is gewoon hard gestegen de laatste maand. Dit is een gezonde correctie.jupi schreef:idd on topic blijven.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Misschien eens wat minder naar de -opgesmukte- cijfers kijken en de echte economie gaan aanvoelen op de werkvloer?jupi schreef:idd on topic blijven.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Idd on topic aub. Reden is "onzekerheid" voor beslissing Fed dinsdag (of is het woensdag in praktijk).jupi schreef:idd on topic blijven.
In Amerika stormt de kudde beursbeleggers weer bergop. Die maken daar elke dag rechtsomkeer: bergop, bergaf, bergop, bergaf.
Inderdaad onzekerheid troef. Maar dat is al een hele tijd zo en zal nog een hle tijd zo blijven ook denk ik.
Die Fear & Greed index lijkt me meer en meer op zich geen enkele voorspellende waarde te hebben.Cydox schreef:CNN's Fear & greed meter op 34.
(...)
Omdat iedereen die bekijkt heeft hij wel invloed op de markten op zich.
Maar hij is veel te grillig. Er is nu toch geen crash geweest of zo, en toch schiet het zogezegde beurssentiment dat die index meet van Extreem Greed naar Fear op 14 dagen tijd. Dat beleggers manisch depressief zijn bewijst deze index wel voortdurend, maar wat is men met deze kennis?
Ik heb ergens gelezen (het staat me bij door diegenen die dit hebben opgezet bij CNN zelf) dat als men hem nadien zou toepassen op de Amerikaanse beurzen in 2008 dat daar ook niets aan te zien was geweest dat zou kunnen voorspellen hebben wat er zou gebeuren.
Voila!Spruitekop schreef:Misschien eens wat minder naar de -opgesmukte- cijfers kijken en de echte economie gaan aanvoelen op de werkvloer?jupi schreef:idd on topic blijven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb me aan Kone gewaagd (liften). Behoort tot de favorieten van GVP1 (global leaders).
Waarom liften ? Na lezing van artikel over toenemende problemen met merkloze liften, geplaatst door Oost-Europeanen die nadien met de noorderzon verdwijnen.
Waarom liften ? Na lezing van artikel over toenemende problemen met merkloze liften, geplaatst door Oost-Europeanen die nadien met de noorderzon verdwijnen.
Spannend !
http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verkiezi ... nnen.dhtml
Hillary dacht al dat ze binnen was. De glazen bol hier ten huize voorspelt ook na de Fed-meeting nog rare bokkesprongen van de beurzen
http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verkiezi ... nnen.dhtml
Hillary dacht al dat ze binnen was. De glazen bol hier ten huize voorspelt ook na de Fed-meeting nog rare bokkesprongen van de beurzen

Clinton dacht dat ze door haar bekendheid en haar rijkdom zonder moeite de voorverkiezingen en de presidentsverkiezingen ging winnen. Na first lady te zijn geweest, senator en minister van Buitenlandse Zaken zou het eerste vrouwelijke presidentschap in de VS de kroon op haar carrière geworden zijn. Het zal voor haar een zware afgang zijn als ze tegen Trump verliest.
Clinton ... rijkdom.... die Trump is een sukkelaar ofzo?
-
- VIP member
- Contacteer:
Onze hartsvriendin zal nu wel andere zorgen hebben zeker ?
Begrijp die rijkaards (wie is de potentaat in je gemeente ?) toch niet. Leren ze het nu nooit ? Hebben nooit genoeg. Hopen rust te vinden als de 10 miljard rond is maar kijken dan toch nog verder ...
Het is ook een misverstand te denken dat rijkdom een vredig leven met zich brengt. In tegendeel: ze zijn beducht voor aanslagen, ontvoering, staatsgreep, oorlog ... ze kennen geen ogenblik rust.
Beter anonieme succesvolle Spaargidser.
Begrijp die rijkaards (wie is de potentaat in je gemeente ?) toch niet. Leren ze het nu nooit ? Hebben nooit genoeg. Hopen rust te vinden als de 10 miljard rond is maar kijken dan toch nog verder ...
Het is ook een misverstand te denken dat rijkdom een vredig leven met zich brengt. In tegendeel: ze zijn beducht voor aanslagen, ontvoering, staatsgreep, oorlog ... ze kennen geen ogenblik rust.
Beter anonieme succesvolle Spaargidser.
Uhu. Hoe opgesmukt die cijfers ook mogen zijn, ze zijn tenminste gebaseerd op een grote sample size en worden verzameld volgens een transparante methodologie die de regels van optimal experimental design volgt. Jouw gevoel, daarentegen, heeft evenveel voorspellende kracht als orakelbeentjes (net als het mijne overigens).Spruitekop schreef:Misschien eens wat minder naar de -opgesmukte- cijfers kijken en de echte economie gaan aanvoelen op de werkvloer?
Nu goed, als we dit spelletje gaan spelen: op mijn werkvloer gaat het beter dan ooit te voren. Letterlijk. Alles van het personeelsbestand tot het bloemenperkje voor de deur en de buikomtrek van de baas breiden uit.
Als de beurs de echte economie weerspiegelt, zou ze een zeer langzame maar gestage klim moeten tonen. De bokkensprongen, paniekreacties en euforische buitjes die we nu zien zijn irrationeel (ooit anders geweest overigens?).