De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
De lucht lijkt al wat op te klaren.
Nog even wachten tot de raketten vliegen om wat te kopen.
Nog even wachten tot de raketten vliegen om wat te kopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn het de amerikanen of hun voorgeprogrammeerde computers die panikeren....?insider schreef:simpel antwoord : Amerikanen zijn een bende emotionele kinderen. zij panikeren van het minste "event" dat er zich voordoet. Blijf gewoon kalm en je zal zien : this will pass !jupi schreef:Wat zou nu de grootste oorzaak zijn van deze bloedrode dag? Syrië of iets anders?
op de MB 's zijn er wél lucide Amerikanen en die zeggen dan "I'm gone take a walk at the beach" maw ik kijk er effe niet meer naar omdat het toch niks opbrengt en alleen maar stress geeft !
In België gaan we op café !![]()
![]()
het ene volgt uit het andere hé ! 

Morgen fors hoger.insider schreef:het ene volgt uit het andere hé !
De koers van Kinepolis duikt momenteel onder de 100 euro
! Morgen komen de cijfers ??!!

Dat van die stalen zenuwen heb ik vandaag mogen meemaken: ALU ging van gisteren tot vandaag zomaar ff van 2.045 naar 1.83 om 's middags terug te bouncen tot 1.975 euroinsider schreef:Voor de rest is het gewoon "stalen zenuwen" en geduld hebben... niet verkopen tenzij je aandelen fundamenteel "ziek" zijn is mijn devies.

Maar zoals je zegt insider, als er fundamenteel niets mis is met je investering... bijhouden (althans tot een vooropgestelde prijs die ik gedachten heb) !
ja meestal zijn het paniekverkopen die het aandeel doen kelderen en ook 'triggers' van traders. Voor uw zenuwen raad ik Johnny Walker aan ; goed en niet té duur ! LOL ! 

I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Insider, je kan toch vandaag even bekomen hé ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wie heeft er met die koersdalingen de laatste dagen, eigenlijk met verlies verkocht om verdere verliezen te beperken ?
Hoeveel percent verlies ben je bereidt in het rood te gaan ?
-10pct +11,1 pct nodig voor herstel
-20pct +25 pct
-30pct +42,9 pct
-50pct +100 pct
-75pct +300 pct
-20pct +25 pct
-30pct +42,9 pct
-50pct +100 pct
-75pct +300 pct
Ik heb het letterlijk genomen.insider schreef:ja meestal zijn het paniekverkopen die het aandeel doen kelderen en ook 'triggers' van traders. Voor uw zenuwen raad ik Johnny Walker aan ; goed en niet té duur ! LOL !
Heb Diageo in port genomen, die onder a JW verpatsen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Beurzen lijken sinds gisteren opnieuw te stabiliseren.
Syrië en de ontwikkelingen aldaar domineren de markten.
Syrië en de ontwikkelingen aldaar domineren de markten.
"bekomen" zou ik het niet durven noemen Evita ... eerder "ontkomen" ! Ik ben naar de sauna geweest; kwestie van alle ballast af te werpenevita schreef:Insider, je kan toch vandaag even bekomen hé ?

Ter zake : het zal nog een tijdje duren vooraleer de beurzen zich herstellen maar uiteindelijk komt alles in orde.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
goed idee ; je gaat het maken als belegger ! mark my words !reteiP schreef:Ik heb het letterlijk genomen.insider schreef:ja meestal zijn het paniekverkopen die het aandeel doen kelderen en ook 'triggers' van traders. Voor uw zenuwen raad ik Johnny Walker aan ; goed en niet té duur ! LOL !
Heb Diageo in port genomen, die onder a JW verpatsen.
dat is m.i. individueel ... ik ben bereid heel laag te gaan als ik weet dat het aandeel op zich goed is ... als ik echter weet dat het eerder kantje boordje is ... gaat het de deur uit bij -10 a -15 % . Natuurlijk besef ik maar al té goed dat -gezien de aard van de aandelen waarin ik beleg- een grote volatiliteit inherent is en ik dat gegeven ook moet incalculeren vooraleer ik iets wegdoenicknamesucks schreef:Wie heeft er met die koersdalingen de laatste dagen, eigenlijk met verlies verkocht om verdere verliezen te beperken ?
-20pct +25 pct
-30pct +42,9 pct
-50pct +100 pct
-75pct +300 pct
Laatst gewijzigd door insider op 29 augustus 2013, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat herstel kan wat mij betreft ook snel gaan op voorwaarde dat er orde op zaken wordt gesteld in Syrië.insider schreef:"bekomen" zou ik het niet durven noemen Evita ... eerder "ontkomen" ! Ik ben naar de sauna geweest; kwestie van alle ballast af te werpenevita schreef:Insider, je kan toch vandaag even bekomen hé ?![]()
Ter zake : het zal nog een tijdje duren vooraleer de beurzen zich herstellen maar uiteindelijk komt alles in orde.