De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Volgende week, met name 16 september, wellicht nieuws te verwachten omtrent de tapering door de FED.
De Tijd vandaag: "Amerikanen kochten over het eerste halfjaar van 2013 voor 66 miljard dollar Europese aandelen. En dat is de grootste koopgolf sinds de Amerikaanse Treasury in 1977 statistieken begon bij te houden, stipt Morgan Stanley aan".
Hier wijs ik reeds heel lang op en deze trend zal zich mijn inziens nog een tijdje zo verder blijven doorzetten.
Hier wijs ik reeds heel lang op en deze trend zal zich mijn inziens nog een tijdje zo verder blijven doorzetten.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat geld dat nu geen Amerikaanse staatsobligaties meer moet kopen moet ergens naartoe hé Piper. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ze kopen zelf AgfaPiper schreef:De Tijd vandaag: "Amerikanen kochten over het eerste halfjaar van 2013 voor 66 miljard dollar Europese aandelen. En dat is de grootste koopgolf sinds de Amerikaanse Treasury in 1977 statistieken begon bij te houden, stipt Morgan Stanley aan".

Spruitekop, inderdaad, maar er zijn alvast keuzes genoeg.Spruitekop schreef:Dat geld dat nu geen Amerikaanse staatsobligaties meer moet kopen moet ergens naartoe hé Piper.
De laatste tijd vloeit veel geld weg uit de emerging markets en komt vooral veel geld richting Europese aandelen.
En deze trend kan ik alleen maar toejuichen.
Terwijl de Europese economie het nauwelijks (niet?) beter doet en de problemen in Zuid-Europa niet opgelost zijn. Dus we krijgen nu een (nog grotere?) bubble ?Piper schreef:De laatste tijd vloeit veel geld weg uit de emerging markets en komt vooral veel geld richting Europese aandelen.
Sleepnot, er zijn toch tekenen van heropleving in Europa. Dat waren trouwens ook de verwachtingen voor de tweede jaarhelft van enkele internationale organisaties. En beleggers spelen daar vandaag op in.sleepnot schreef:Terwijl de Europese economie het nauwelijks (niet?) beter doet en de problemen in Zuid-Europa niet opgelost zijn. Dus we krijgen nu een (nog grotere?) bubble ?Piper schreef:De laatste tijd vloeit veel geld weg uit de emerging markets en komt vooral veel geld richting Europese aandelen.
Vergeet niet dat beurzen altijd 6 à 9 maanden voorlopen op de economische realiteit.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Welke Europese overheid heeft een begrotingsoverschot?Piper schreef:Sleepnot, er zijn toch tekenen van heropleving in Europa. Dat waren trouwens ook de verwachtingen voor de tweede jaarhelft van enkele internationale organisaties. En beleggers spelen daar vandaag op in.
We doen het algemeen slecht tot héél slecht. Niemand betaalt schulden af, we sloten 2012 allemaal af met 'n grotere tekort dan in 2011.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Cash is king. En dan bedoel ik niet de zangers. Lekker gewoon €tjes. Wachtend op de volgende appelflauwte, en hopen da het bij een appelflauwte blijft. Dat die eraan komt lijkt mij 100% zeker. Wanneer? Geen idee, maar in mijn ogen nog voor Sinterklaas.Spruitekop schreef:Dat geld dat nu geen Amerikaanse staatsobligaties meer moet kopen moet ergens naartoe hé Piper.
Ik kijk ook even de kat uit de boom. Ik heb alvast wat cash klaar voor het geval er na de volgende speech van de FED opportuniteiten komen. Indien de tapering opgedreven wordt kan er mogelijks een daling zijn in de VS wat daar weer een kans is om de posities te verhogen. Ook de europese smallcaps kunnen me bekoren maar ik vrees dat die momenteel iets te vlot gestegen zijn.
Kartouch, ik denk dat velen zo denken. Inclusief mezelf, hoeveel ik reeds veel aandelen bezit.Kartouch schreef:Ik kijk ook even de kat uit de boom. Ik heb alvast wat cash klaar voor het geval er na de volgende speech van de FED opportuniteiten komen. Indien de tapering opgedreven wordt kan er mogelijks een daling zijn in de VS wat daar weer een kans is om de posities te verhogen. Ook de europese smallcaps kunnen me bekoren maar ik vrees dat die momenteel iets te vlot gestegen zijn.
Velen staan immers klaar om bij koerszwakte te kopen of bij te kopen. Uit ervaring weet ik dat die kans op koerszwakte in dat scenario dan ook helaas niet zo groot is.
Vanavond nieuws vanwege Bernanke i.v.m. afbouw stimuli (=tapering).
Ik verwacht dat Bernanke afbouw zal aankondigen in lijn met wat de markt verwacht. Zie ook mijn reactie op forum Boskalis.
Ik verwacht dat Bernanke afbouw zal aankondigen in lijn met wat de markt verwacht. Zie ook mijn reactie op forum Boskalis.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat ik al eerder gezegd heb... De QE to infinty!
Men kan de persen niet stilleggen, dan valt het systeem in elkaar.
Dus steken we d'er nog 2 € in en het orkest speelt nog een deuntje.
Maar op 'n dag valt het orkert stil en zinkt de boot met man en muis.
Men kan de persen niet stilleggen, dan valt het systeem in elkaar.
Dus steken we d'er nog 2 € in en het orkest speelt nog een deuntje.

Maar op 'n dag valt het orkert stil en zinkt de boot met man en muis.
Van een verrassing gesproken. De tapering is uitgesteld met minstens één maand.Spruitekop schreef:Wat ik al eerder gezegd heb... De QE to infinty!
De werkgelegenheidscijfers zijn nog niet voldoende om de tapering te starten, maar vroeg of laat wordt die tapering wel gestart.
-
- Full Member
- Contacteer:
van uitstel komt afstel zegt het spreekwoord
@piper het is niet enkel de werkgelegenheid die meetelt, het is een hele set van parameters, bovendien is de inflatie nog te laag, FED wil inflatie van 2% hebben.
@piper het is niet enkel de werkgelegenheid die meetelt, het is een hele set van parameters, bovendien is de inflatie nog te laag, FED wil inflatie van 2% hebben.