De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nu Puigdemont geen asiel aanvraagt in België is de lont even uit het kruitvat. Totdat Spanje een Europees aanhoudingsbevel uitvaardigt, dan is het weer hommeles.
dan gaan ze niet de man met het hoedje, of de reus zoeken
maar een of andere Puigdemondingens
het is een vriend van Bart de Wever, misschien gaat die Pingwin wel burgemeester van antwerpen worden
maar een of andere Puigdemondingens
het is een vriend van Bart de Wever, misschien gaat die Pingwin wel burgemeester van antwerpen worden
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... mtijd.aspx
Om het eens over wat anders te hebben dan Spanje hierboven de vooruitzichten van de week. Heel wat macro cijfers met op het einde van de week het VS banenrapport. Blijven jullie alles positief zien of zijn er toch mogelijke valkuilen? Kan zo'n banenrapport over meerdere maanden steeds blijven stijgen of ga je daar op den duur geen verzadiging zien?
Om het eens over wat anders te hebben dan Spanje hierboven de vooruitzichten van de week. Heel wat macro cijfers met op het einde van de week het VS banenrapport. Blijven jullie alles positief zien of zijn er toch mogelijke valkuilen? Kan zo'n banenrapport over meerdere maanden steeds blijven stijgen of ga je daar op den duur geen verzadiging zien?
Ik ben in het algemeen optimistisch over de toekomst. We gaan in stijgende lijn. De meeste macro-economische indicatoren en bedrijfsresultaten zijn gunstig. Er kunnen natuurlijk altijd incidenten en dipjes plaatsvinden maar ik verwacht geen grote of blijvende omslag van de goede tijden.
Ik zou denken dat de meeste invloed zal komen van de bedrijfscijfers. Er moeten nog enkele grote namen met cijfers komen waaronder: Apple, Tesla, Starbucks, Shell, DowDupont.
Het nieuw fed hoofd waarschijnlijk later deze week.
Plots dramatisch negatief nieuws.. misschien als er iets misloopt met de japanse aandelen?
Het nieuw fed hoofd waarschijnlijk later deze week.
Plots dramatisch negatief nieuws.. misschien als er iets misloopt met de japanse aandelen?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Wat zie je mislopen met Japanse aandelen? De economie doet het er niet slecht (eigenlijk erg goed voor een land met een krimpende beroepsbevolking), en zelfs een raketproef boven hun grondgebied heeft de Nikkei niet blijvend de dieperik ingejaagd.
Ik dacht dat de koersen daar overigens eigenlijk amper kunnen zakken, omdat de centrale bank de aandelenkoersen actief ondersteunt als deel van haar QE-programma?
Ik dacht dat de koersen daar overigens eigenlijk amper kunnen zakken, omdat de centrale bank de aandelenkoersen actief ondersteunt als deel van haar QE-programma?
Ik denk niet dat we nog van ondersteunen kunnen spreken. 
Op termijn zal ook dat QE programma terug gedraait moeten worden, dan zou ik het eerder somber inzien voor de toekomstige koersen.

Op termijn zal ook dat QE programma terug gedraait moeten worden, dan zou ik het eerder somber inzien voor de toekomstige koersen.
Rookie investor
Rookie investor
Ja ok, ondersteunen is misschien een eufimisme 
Uiteraard zal het einde van QE de koersen weer wat in beweging zetten, maar een afbouw van QE zal toch lang op voorhand worden aangekondigd? Ondertussen zijn Japanse aandelen ook nog vrij betaalbaar in vergelijking met Europese en zeker Amerikaanse tegenhangers, alle ondersteuning ten spijt.
Ik denk ook niet dat Japan op lange termijn heel aantrekkelijk is, maar je post leek te impliceren dat je ook een kortermijnrisico op acute schokken ziet. Van waar zouden die dan komen?

Uiteraard zal het einde van QE de koersen weer wat in beweging zetten, maar een afbouw van QE zal toch lang op voorhand worden aangekondigd? Ondertussen zijn Japanse aandelen ook nog vrij betaalbaar in vergelijking met Europese en zeker Amerikaanse tegenhangers, alle ondersteuning ten spijt.
Ik denk ook niet dat Japan op lange termijn heel aantrekkelijk is, maar je post leek te impliceren dat je ook een kortermijnrisico op acute schokken ziet. Van waar zouden die dan komen?
Moest er iets bijkomend mislopen, waardoor men niet meer durft te investeren, denk ik dat ze zowat op het einde van hun latijn zitten om de geldkraan open te draaien.
Niet dat ik er iets specifieks mis zie lopen. Trouwens in 2020 hebben ze de zomerspelen, dat zou hen moeten goed doen.
Niet dat ik er iets specifieks mis zie lopen. Trouwens in 2020 hebben ze de zomerspelen, dat zou hen moeten goed doen.
Rookie investor
Rookie investor
Verwacht daar niet te veel van. De Olympische Spelen zijn zo duur geworden dat ze de gaststad altijd met een financiële kater achterlaten. Het is daardoor dat er bijna geen kandidaten meer zijn om ze te organiseren. Eigenlijk zouden de Spelen beter op een vaste locatie gehouden worden zodat de nodige infrastructuur niet telkens opnieuw opgebouwd moet worden. Maar dat is een andere discussie.
DAX +1,22% CAC +0,66% CSX5 blijft nog achter maar vanwaar die boost.
Wat daarnaast die banenrapporten betreft zoals nu weer vrijdag in de VS, die zijn al maanden gunstig. Riskeert men op den duur niet dat er verzadiging optreedt. Weet niet of er nog veel ruimte is voor nieuwe jobs, ook bij ons overigens.
Wat daarnaast die banenrapporten betreft zoals nu weer vrijdag in de VS, die zijn al maanden gunstig. Riskeert men op den duur niet dat er verzadiging optreedt. Weet niet of er nog veel ruimte is voor nieuwe jobs, ook bij ons overigens.
Jobs genoeg maar mensen vinden die de jobs willen uitvoeren vindt men niet.omega6 schreef: ↑1 november 2017, 10:41 DAX +1,22% CAC +0,66% CSX5 blijft nog achter maar vanwaar die boost.
De hausse wordt gedragen door sterke bedrijfsresultaten wereldwijd en optimisme over de economische groei.
Wat die banenrapporten betreft: het is niet mogelijk om 100% van de beroepsbevolking een job te geven. Ooit zal er dus wel een einde komen aan de jobcreatie. Maar de markten zullen ook inzien dat het aantal banen niet kan blijven groeien en vanaf dan zullen ze eerder kijken naar het aantal jobs dat behouden blijft en niet meer naar de aangroei.
Wat die banenrapporten betreft: het is niet mogelijk om 100% van de beroepsbevolking een job te geven. Ooit zal er dus wel een einde komen aan de jobcreatie. Maar de markten zullen ook inzien dat het aantal banen niet kan blijven groeien en vanaf dan zullen ze eerder kijken naar het aantal jobs dat behouden blijft en niet meer naar de aangroei.
Normaal gezien zou naarmate de tewerkstelling groeit ook het loon moeten stijgen, wat op zijn beurt dan weer de inflatie doet toenemen. De fase van jobcreatie in de VS zal wel stilaan zijn top bereikt hebben, het blijft wachten op een gezonde inflatie, nodig om staatsschulden draaglijker te maken en de balans van de centrale bank te zuiveren.
Weerpraatje in De Standaard: "Oktober abnormaal warm met minder neerslag dan normaal". Vertaald naar de beurs luidt dat: "Oktober abnormaal winstgevend met minder volatiliteit dan normaal".