De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Winstnemingen op de techaandelen in New York. Daardoor spelen ook de Europese beurzen hun mooie winsten kwijt.
Waarschijnlijk de Sinterklaasdip. Dat zien we wel meer deze periode.
Is het niet zo dat Amerikanen er fiscaal voordeel mee doen van aandelen voor het nieuwjaar te verkopen en ze nadien terug te kopen of hoe zat dat juist.
Hangt af van de gebruikte url:
met google finance gaat het wel nog zoals voordien.
bvb: https://finance.google.com/finance?q=IN ... eVUtu6v_AE
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Galapagos
Op weekbasis is Galapagos juist de grootste daler, met een optie volatiliteit van 30 procent, een afname van 24 procent ten opzichte van vorige week maandag.

http://beursig.com/2017/11/27/technisch ... eun-geven/
Ik ben niet goed in het vormen van TA analyses maar ik lees ze wel graag. Dit aandeel is nu reeds een geruime tijd in mijn vizier en ik probeer een instapmoment te vinden.... Kom ik in de buurt?
Op weekbasis is Galapagos juist de grootste daler, met een optie volatiliteit van 30 procent, een afname van 24 procent ten opzichte van vorige week maandag.
http://beursig.com/2017/11/27/technisch ... eun-geven/
Ik ben niet goed in het vormen van TA analyses maar ik lees ze wel graag. Dit aandeel is nu reeds een geruime tijd in mijn vizier en ik probeer een instapmoment te vinden.... Kom ik in de buurt?
Puur technisch gezien zou ik pas aankopen onder €74, daar ligt de bodem van augustus waar we toen een mini correctie beleefden. Mocht het zijn dat we een serieuze correctie krijgen dan is €66 een mooi instapmoment.
De euro stijgt momenteel ook hard, ik blijf het even opvolgen. Er kan een geschikt moment aankomen om een transfer te doen naar dollar.
€ 73,43 -1,37% ...
Dat ging best snel. Never catch a falling knife... Maarja
En wat ga je kopen met die USD's ? Begin dit jaar speculeerden "analisten" op een break-even, nu stellen "ze" een waarde van 1,4 USD in het verschiet voor de euro ... Jij gaat dus ook voor de 1,4 ?

De Beurs vandaag
Ze voorspellen pariteit 1:1. Als je goedkoop dollars kan kopen kun je ook goedkoop aandelen kopen. Wanneer die pariteit er is heb je dubbele winst want op je wisselkoers heb je ook winst gemaakt.
Maar 1,4 vind ik veel, ik denk niet dat het zover komt. Indien wel dan leg ik 10.000 in om om te ruilen.
Het is ook een verzekering, als Italië zijn schulden niet kan aflossen dan kan de euro weer een knauw krijgen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maar 1,4 vind ik veel, ik denk niet dat het zover komt. Indien wel dan leg ik 10.000 in om om te ruilen.
Het is ook een verzekering, als Italië zijn schulden niet kan aflossen dan kan de euro weer een knauw krijgen.
Goed en wel maar hoeveel verschillende strategieen kan je volgen?Kevva schreef: ↑30 november 2017, 20:55 Ze voorspellen pariteit 1:1. Als je goedkoop dollars kan kopen kun je ook goedkoop aandelen kopen. Wanneer die pariteit er is heb je dubbele winst want op je wisselkoers heb je ook winst gemaakt.
Je lijkt me elke dag met minstens x verschillende dingen af te komen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
De stemming in de Senaat over het belastingsplan van Trump die normaal gisterenavond had moeten plaatsvinden is uitgesteld naar vrijdagavond. Een aantal senatoren heeft berekend dat het plan de reeds gigantische Amerikaanse schuldenberg nog eens met duizend miljard dollar zou doen toenemen. Het kleinste kind weet al dat belastingsverlagingen misschien de economische groei stimuleren maar rampzalig zijn voor de schuldafbouw. De fiscale meerinkomsten als gevolg van een hogere economische groei compenseren in de verste verte de lagere belastingstarieven niet. Het plan betaalt zichzelf met andere woorden niet terug.
Ablynx naar het jaareinde toe nog één van de toppers van het jaar aan het worden
En ik heb ze nog maar een 7 maand.

En ik heb ze nog maar een 7 maand.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ja en toch gebeurt het! Geweld(ad)ige leiders stelt de democratie aan! Wat een lachertje. Ik kwam, ik zag en ik ging. =)Yaris schreef: ↑1 december 2017, 09:03 De stemming in de Senaat over het belastingsplan van Trump die normaal gisterenavond had moeten plaatsvinden is uitgesteld naar vrijdagavond. Een aantal senatoren heeft berekend dat het plan de reeds gigantische Amerikaanse schuldenberg nog eens met duizend miljard dollar zou doen toenemen. Het kleinste kind weet al dat belastingsverlagingen misschien de economische groei stimuleren maar rampzalig zijn voor de schuldafbouw. De fiscale meerinkomsten als gevolg van een hogere economische groei compenseren in de verste verte de lagere belastingstarieven niet. Het plan betaalt zichzelf met andere woorden niet terug.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Weet iemand van waar die 2% verlies eergisteren kwam in VS tech. Als het de dag nadien weer stijgt lijkt me daar niet echt strategie achter te zitten dus mss eerder computers van hedge funds die op iets reageerden.