De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, die 15% rendement (of 150.000 euro) er bij is goed voor die investeerder. Maar dat is geen gratis geld hé. Dat komt van iemand die op dat moment 150.000 euro verloor.Roo schreef: ↑5 februari 2018, 11:18 Goedkoop geleend geld is een zotte hefboom. Zeker als het bijna gratis is.
Om een simpel voorbeeld te geven: stel je hebt €1m. Dat investeer je, daar haal je een rendement op van 15%. Na 1 jaar heb je €150,000 erbij.
Deftige bedrijven kunnen meestal 3 tot 5x hun EBITDA lenen.. stel je hebt €1m, je leent er €4m bij. Daar haal je een rendement op van 15%. Interestkosten 2% (maar soms ook minder zelfs). Netto heb je 5x €150,000 - 4x €20,000 = €670,000.
Daarnaast zijn er ook mensen die gebruik maken van margin debt om te investeren, aan dezelfde interestvoeten, en die bouwen nu hun posities waarschijnlijk een beetje af. Aan 1% per jaar koop je gewoon een hoop dividendaandelen die 3 tot 5% betalen.. dat is een no brainer. Aan 2.5% is dat al wat risicovoller.
Daarnaast heeft geld lenen ook een aantal fiscale voordelen.
Q4 resultaten Mastercard weer uitstekend.
20% omzetgroei tov 2016 en 28% op de bottom line.
Vooruitzichten werden ook licht positief bijgestuurd.
Aandeel is wel priced to perfection maar dat was het toen ik het kocht ook en is ondertussen bijna verdubbeld.
20% omzetgroei tov 2016 en 28% op de bottom line.
Vooruitzichten werden ook licht positief bijgestuurd.
Aandeel is wel priced to perfection maar dat was het toen ik het kocht ook en is ondertussen bijna verdubbeld.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Dat kan ook gewoon in een vennootschapscontext zijn; bijvoorbeeld goeie resultaten, meer lenen voor overnames te doen, etc. Op de beurs is er inderdaad steeds een verliezer.
Zie dat herstel 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beter nog eens kijken dan ... rood rood rood ... 

Misschien dat ik net als optibear bijkoop maar dan pas na een daling van 20% en niet 5%.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd ... hier alzo. ff wachten op een dieper dalletje,momenteel nog geen leuke koopjes te doen.
Ik volg optibear. Laat ons allemaal een dojikaarsje branden en bidden voor een aanhoudende daling tot ergens na het dividendseizoen 

De dagbeweging van al mijn 42 fondsen is negatief.
Dat liedje van Status Quo is hier op zijn plaats. Dow Dow deeper and down. 

De Amerikaanse beurzen breiden hun verliezen verder uit. De Dow en de S&P 500 staan al 4% lager. De VIX 61% hoger.
Edit: Dow -6%. Vanaf hoeveel % verlies hadden we een correctie?
Edit: Dow -6%. Vanaf hoeveel % verlies hadden we een correctie?
pffffffffffffff ik elke dag maar meer margin moeten bijstorten voor mijn geschreven put-opties
als je de fondsen op naam laat zetten kan je ontsnappen aan de effectentaks : taks zonder effect
zou ook kunnen voor bobligaties zou Gert Verhulst zeggen met zijn 100 M op de bank
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180127_03324480
Oei de beurs zakt in elkaar, is niet goed voor de opbrengst van de effectentaks die zakt dan ook in elkaar he Kris
Laatst gewijzigd door paul op 5 februari 2018, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.