De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik snap niet waarom je een stoploss in zou stellen, jij had toch een lange-termijn strategie?
Verder vraag ik me af hoe dat werkt en aan welke kost om bij degiro een stoploss in te stellen.
Ik zou goed nadenken vooraleer je met stoplosses gaat werken en wat het effect is in verschillende scenario’s. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van. Zeker niet omdat dit dan automatisch gaat gebeuren zonder dat je er inspraak in hebt. Ik maak veel liever zelf de evaluatie of ik een aandeel houdt of niet, op basis van alle beschikbare info dan dat er automatisch vanalles verkocht wordt omdat het een voorgedefinieerd niveau heeft bereikt.
Kijk bijvoorbeeld naar de impact van de brexit. Zelfs buiten zo’n events kan je stevige intraday schommelingen hebben.
@Crusty: Degiro verteld me dat ze automatische de teveel betaalde beurstaks gaan terugstorten
Mooi als ze het ook bij mij gelapt hebben eis ik wel een vergoeding voor het ongemak. Hoeveel euro's zouden ze wel niet uit de mensen hun zakken genaaid hebben met dit 'vergissinkje'.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Het zit vandaag niet mee met de High yield bonds (de rommelobligaties). Zie HYG.
Die daalt alweer fors (rente stijgt dan) en dat is echt niet goed voor aandelen.
Ondertussen stijgt de TLT 20 jaar obligaties (dus de rente daalt daar) wegens de vlucht naar minder risico.
Het 200 daags gemiddelde op de SPY is al bereikt voor het vlugge gemiddelde.
Het trage zit nog op 253. Echt spijtig dat de High yield bonds roet in het eten gooien in het verleden hebben die rommelobligaties al crashes veroorzaakt.
Echt wel spannend dat gevecht daar aan het 200 daags gemiddelde.
Die daalt alweer fors (rente stijgt dan) en dat is echt niet goed voor aandelen.
Ondertussen stijgt de TLT 20 jaar obligaties (dus de rente daalt daar) wegens de vlucht naar minder risico.
Het 200 daags gemiddelde op de SPY is al bereikt voor het vlugge gemiddelde.
Het trage zit nog op 253. Echt spijtig dat de High yield bonds roet in het eten gooien in het verleden hebben die rommelobligaties al crashes veroorzaakt.
Echt wel spannend dat gevecht daar aan het 200 daags gemiddelde.
Het bloedbad op de markten is nog niet voorbij. Alles daalt in waarde, overal ter wereld: aandelen, obligaties, olie, goud. Maandag zal het onverminderd verder gaan. De futures voor de Nikkei staan al op meer dan 5% verlies.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd ... maar heeft nu een weekend om alles eens rustig te overschouwen en wie weet .... alleszins mijn huidige aankopen zijn vooral dividend geïnspireerd ,
Het zijn gevaarlijke tijden voor hartlijders die al hun geld in de beurs hebben gestoken.

De Amerikaanse beurzen zijn zo zot als een achterdeur. Het ene moment staan ze een procent in de plus, een half uur later een procent in de min en weer een half uur later terug in de plus.
Van manipulatie en schrik gesproken, maar ja als de vix ineens naar 50 gaat zal het nog wel een tijd zot blijven. Merk ook op dat zelfs bij liquide producten ineens alle liquiditeit wegvalt.
Toch leuke tijden. Voor mensen die daar hartpijn van krijgen.
Iets met. "heat" en "kitchen"
Iets met. "heat" en "kitchen"

VS licht in + geeindigd
+1JanPeeterss schreef: ↑9 februari 2018, 15:57 Ik zou het persoonlijk wel heel erg interessant vinden moest iemand zoals jij af en toe zoiets posten (al dan niet in een apart topic) met daarbij wat basisinformatie zodat beginners zoals mezelf kunnen bijleren.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash