De crash van 2016
TIP
Re: De crash van 2016
Op paarden betaal je BTW op bullion goud niet, omdat het GELD is.
Een geruild paard, buffel, kameel kan ziek of mank zijn en zelfs dood gaan, goud niet.
Bij de centrale banken hebben ze goud in de kluizen en geen paarden, buffels of kamelen in stallen.
Goud zal zijn waarde behouden, papieren geld, kamelen, paarden en buffels niet. Tot op heden heb ik over bijna 10 jaar 12% gemiddeld per jaar een stijging (in euro's) ondervonden van mijn FYSIEKE goud port. Bovendien loop ik geen enkel risico daar het geld niet op de bank staat. Bij de bank schiet ik er op in (zie rente + inflatie BE) en heb ik het risico dat het word afgeroomd.
su, als de apocalyps er komt, geef mij dan toch maar een paard.
Paarden kunnen idd ziek worden, mank worden of doodgaan, maar ze kunnen zich ook voortplanten. Dat kan je van goud moeilijk zeggen.
In WO II aanvaardden boeren/landbouwers goud voor hun groenten en vee. Ik ben er absoluut niet zeker van dat bij een eventuele zware depressie en/of oorlog ze nu toch liever geen paarden, of iets anders dan goud, zullen willen hebben. Wie weet of er nog bijv. diesel tot hier bij ons dan immers geraakt. En dan zit je daar met je goud in Zwitserse kluizen.
Tjonge wat een vergelijkingen.
Dus dat de centrale banken, bij de ontketening van deze muntenoorlog, goud in kluizen hebben liggen en nu massaal bij aankopen, nieuwe kluizen bouwen, China recent een eigen goudhandel en eigen fixing opstart, centrale banken hun goud repatriëren naar hun eigen kluizen heeft allemaal niks te betekenen ? Vreemd.
Mijn voorspellingen hebben mij wel geen windeieren gelegd moet ik zeggen, maar wel gouden eieren.
Dus dat de centrale banken, bij de ontketening van deze muntenoorlog, goud in kluizen hebben liggen en nu massaal bij aankopen, nieuwe kluizen bouwen, China recent een eigen goudhandel en eigen fixing opstart, centrale banken hun goud repatriëren naar hun eigen kluizen heeft allemaal niks te betekenen ? Vreemd.
Mijn voorspellingen hebben mij wel geen windeieren gelegd moet ik zeggen, maar wel gouden eieren.

Ja, je moet vooral Centrale Banken gaan geloven en volgen als voorbeeld 

http://www.google.com/finance?q=CVE%3AK ... a4U_WnlZAL
Verdoemme, ge zult Kaminak toch maar in uw port hebben zitten zeker ?
Alweer 2 maandlonen er bij.
Hoe stom kunt ge toch zijn om in goud te investeren !
Verdoemme, ge zult Kaminak toch maar in uw port hebben zitten zeker ?
Alweer 2 maandlonen er bij.

Hoe stom kunt ge toch zijn om in goud te investeren !
-
- Full Member
- Contacteer:
Ethisch was een typo, moest etnisch zijn. En ultra-rechts crapul doelde op VB, PVV, Trump Inc., en Poetin en maten.Leemans-broertje schreef:Goed gezien Argov, het volk dat onETHISCH wil zuiveren zijn de moslims. Ga daarom aub niet in Molenbeek wonen !argov schreef:Su-en-nog-wa,
1. als alles plat gaat, komt er ruilhandel (want goud kan je niet eten, gebruiken voor eenvoudige infrastructuur).
2. Het volk dat ethisch wil zuiveren zijn ultra-rechtse blanken. Leuk dat u en ik zelf ook blank zijn
Ken zo een verlichte multikuller uit de Vlaanders die eens ging tonen hoe het moest. Ging in de Ribaucourtstraat (aai) wonen en is er enkele maanden later hals-over-kop weggevlucht. (En zeggen dat ik mijn jeugd in die buurt kind aan huis was.)
Multikul is enkel een doorgangsfase naar monokul.
BTW, ik heb vrienden in Molenbeek. Toffe mensen. We krijgen ook daar elkaar een stukje schaap van.
En de paarden: het eerste geld was vee => allemaal een boerderij beginnen. En vergeet de metershoge hekken niet, want ja, als de noodtoestand uitbreekt wil iedereen je vee komen stelen. Nog leuker is je vee goud laten eten, dan heb je gouden kalveren

Laat me raden, de kop !
Terug on topic, de crash van 2016.
AAPL de kanarie in de (goud)mijn ?
Ik zit al enkele dagen short, lijkt nu toch te bezwijken.
AAPL de kanarie in de (goud)mijn ?
Ik zit al enkele dagen short, lijkt nu toch te bezwijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Laat Apple maar is goed vallen, dan doen ze misschien terug moeite om iets leuks te bedenken. 

't Pikt hesu6988 schreef:Tellen kan je ook al niet.Inversor schreef:
De helft zijn wel twitterlinkjes van hemzelve, zo kan ik ook een onderwerp "succesvol" maken...

Door de politiek van de centrale banken wordt de geldhoeveelheid aanzienlijk vergroot, maar dit lijkt het gewenste doel niet te bereiken, namelijk aanjagen van groei en inflatie.Inversor schreef:Ik ken te weinig van economie om te weten wat dit doet met de geldhoeveelheid in de wereld, maar op het eerste zicht lijkt me dat het omgekeerde te doen. Wie het wel weet, mag het zeggen.dreamy schreef: Ik denk dat het hoog tijd wordt dat ze bij de centrale banken nog eens goed gaan nadenken over alle gevolgen van hun negatieve rente politiek.
Het probleem waar ik op doelde is eerder de grondige verstoring van de werking van het bankwezen, met de zoektocht van klanten om hun geld op alternatieve wijze te bewaren en met een verminderde rentabiliteit van banken en verzekeraars.
Eindelijk nog eens goed nieuws, dat werd hoog tijd!su6988 schreef:Er zijn natuurlijk al heel veel oorlogen geweest, ook in Europa:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... logisch%29
Dat kans dat er nog eens een komt is daarom nihil. Dat is zoals economische crisissen en inflatie, dat komt ook nooit terug.

Als rijke mensen toch zouden willen vertrekken, dan zie ik ze eerder naar de klassieke emigratielanden vertrekken: Amerika, Australië...
Daar heb je toch een beter klimaat dan in de Visegrad landen, op verschillende vlakken.

Ik kan het meeste wel volgen en ben het er ook grotendeels mee eens, maar wat heeft Warren Buffett met de bankencrisis van 2007/8 te maken?Leemans-broertje schreef:Ben toch niet de enige die vindt dat de geldpolitiek van de ECB/FED niet kosjer is ?
Vergeet niet dat Draghi een Goldman-man is, en daar is het nu eenmaal niet pluis. Remember de bankencrisis van 2007/8 die door haar en Buffett in gang gestoken werd.
Er staan ons m.i. nog zeer onaangename verrassingen te wachten. Op een dag alle geld waardeloos ?

-
- VIP member
- Contacteer:
@Argov
"En ultra-rechts crapul doelde op VB, PVV, Trump Inc., en Poetin en maten."
Dit is een beschaafd forum. We verschillen hier wel geregeld van mening met elkaar, maar persoonlijke aanvallen zijn hier niet de gewoonte.
We weten nu welk vlees we met je in de kuip hebben (ik vermoed dat 1 van die inwijkelingen bent) en zal je berichten in de toekomst niet meer opmerken.
"En ultra-rechts crapul doelde op VB, PVV, Trump Inc., en Poetin en maten."
Dit is een beschaafd forum. We verschillen hier wel geregeld van mening met elkaar, maar persoonlijke aanvallen zijn hier niet de gewoonte.
We weten nu welk vlees we met je in de kuip hebben (ik vermoed dat 1 van die inwijkelingen bent) en zal je berichten in de toekomst niet meer opmerken.
@dreamy
http://money.cnn.com/2008/09/23/news/co ... berkshire/Buffett's Berkshire invests $5B in Goldman
In addition to the Oracle of Omaha's Berkshire's stake, Goldman said it is raising $2.5 billion through a sale of common stock.
By Tami Luhby, CNNMoney.com senior writer
Last Updated: September 24, 2008: 12:53 PM ET
http://theweek.com/articles/459166/how- ... ial-crisisHow Warren Buffett made $10 billion during the financial crisis
-
- VIP member
- Contacteer:
Google eens op BUFFETT MOODYdreamy schreef:Ik kan het meeste wel volgen en ben het er ook grotendeels mee eens, maar wat heeft Warren Buffett met de bankencrisis van 2007/8 te maken?Leemans-broertje schreef:Ben toch niet de enige die vindt dat de geldpolitiek van de ECB/FED niet kosjer is ?
Vergeet niet dat Draghi een Goldman-man is, en daar is het nu eenmaal niet pluis. Remember de bankencrisis van 2007/8 die door haar en Buffett in gang gestoken werd.
Er staan ons m.i. nog zeer onaangename verrassingen te wachten. Op een dag alle geld waardeloos ?
Buffett controleerde Moody's (> 20 % van de aandelen).
In het kort: de crisis werd veroorzaakt door de bedrieglijke toekenning van AAA en AA status aan rommel-CDO's (status B).
Hierdoor konden ze door (Europese) Institutionele beleggers en banken als Fortis, Dexia en KBC opgekocht worden, met het gekende gevolg.