De crash van 2016
TIP
Re: De crash van 2016
Bannen is niet de oplossing, negeren wel. Elk forum of discussiegroep zit wel eens opgescheept met een individu dat in de belangstelling wil staan of er gewoon genoegen in schept anderen op stang te jagen. In usenet groepen noemt men zo iemand een trol en de uitdrukking "don't feed the trolls" wil niks minder zeggen dan "niet op reageren". Wanneer een trol geen klankbord vindt, verdwijnt hij of vermindert de overlast snel. Dus aan diegene die dwangmatig reageren op elk schrijfsel van su, stop daarmee, jullie zijn op den duur even annoying en off-topic aan het posten dan su.Inversor schreef:Dat klopt. Ik vraag me af hoe je in deze tijd erin kan slagen iemand definitief van een forum te weren. Je kan het account blokkeren, maar een nieuw is snel gemaakt. Je kan het IP bannen, maar via een proxy, VPN of Tor heb je zo een nieuw. Je kan een blacklist maken van deze diensten zoals Wikipedia doet, maar zo eventueel bonafide gebruikers bannen.
Meestal is dat een kat en muis spelletje tot een van de partijen het beu wordt.
Dat Su het opzettelijk doet is natuurlijk voor iedereen duidelijk, maar niet reageren is soms toch erg moeilijk wanneer ik al die zever lees ...vortex schreef:Dus aan diegene die dwangmatig reageren op elk schrijfsel van su, stop daarmee, jullie zijn op den duur even annoying en off-topic aan het posten dan su.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Men vgl op Spaargids de baldadige staking van de cipiers met die van de dokwerkers e.a. enkele tijd geleden.
Goed gezien denk ik, en ook hetzelfde doel: de regering omver werpen. Duidelijk georchestreerd: gerecht en misdadige cipiers broederlijk verenigd tegen Geens en de openbare orde. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen. Denk dat de PS tot de finish zal gaan.
@ Su:
- denk je echt dat dit geen financiele gevolgen gaat hebben ?
- waarmee zou men vandaag in Venezuela op de zwarte markt betalen ?
Goed gezien denk ik, en ook hetzelfde doel: de regering omver werpen. Duidelijk georchestreerd: gerecht en misdadige cipiers broederlijk verenigd tegen Geens en de openbare orde. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen. Denk dat de PS tot de finish zal gaan.
@ Su:
- denk je echt dat dit geen financiele gevolgen gaat hebben ?
- waarmee zou men vandaag in Venezuela op de zwarte markt betalen ?
Mijn ervaring is ook dat oproepen als "don't feed the trolls" straal genegeerd worden.derocker schreef:Dat Su het opzettelijk doet is natuurlijk voor iedereen duidelijk, maar niet reageren is soms toch erg moeilijk wanneer ik al die zever lees ...vortex schreef:Dus aan diegene die dwangmatig reageren op elk schrijfsel van su, stop daarmee, jullie zijn op den duur even annoying en off-topic aan het posten dan su.
Te gek voor woorden wat je hier soms leest 
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Dan denk ik onmiddellijk: 'Gaat Yaris op dieet?'Inversor schreef:Mijn ervaring is ook dat oproepen als "don't feed the trolls" straal genegeerd worden.
Ik weet wel in welke richting je het zoekt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@Spruitekop
Ssssjt.
Ssssjt.
Bedankt en weilanden zijn een leuk idee, maar die weilanden brengen voorlopig niets op en we zitten hier wel in het forum "Fondsen en aandelen".KillBillEurope schreef:Aan degenen - een kleine engdenkende minderheid van dit forum - die ondanks alle tekenen aan de wand, hun dagen (en nachten) blijven vullen met ijdel gepraat over hun aandeeltjes, hun fondsjes en hun kilootjes goud en gek worden van de dagelijkse klim- en daalpartijtjes ervan, wens ik een beter inzicht in de rauwe werkelijkheid die ons nu reeds beloert maar straks grotendeels ten gronde zal richten.
Cheers
Ondertussen dalen de markten verder, we kunnen wel spreken over een salamicrash... Het zal er niet beter op worden, we zitten in een verkiezingsjaar in Amerika en de markten zijn naar mijn mening afwachtend tot het regeerakkoord gevormd is.
komt er dan mssh toch een fed hike
http://www.reuters.com/article/us-usa-fed-idUSKCN0Y92IU
edit: filmpke erbij ook: http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000518761
http://www.reuters.com/article/us-usa-fed-idUSKCN0Y92IU
edit: filmpke erbij ook: http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000518761
http://beursig.com/2016/05/30/goudkoers ... cord-neer/
Stillekes hier. Sinds 18 mei geen berichten meer.
Stillekes hier. Sinds 18 mei geen berichten meer.
Geen paniek, nohedge zal wel weer beginnen twitteren als de beurs weer naar beneden gaat. Er zijn nog zekerheden in het leven.
In 2015 zou ik een beurscrash niet erg gevonden hebben, lig er niet van wakker. In 2016 zou ik dat wel spijtig vinden, gewoon omdat SU/NoHedge/whatever dan gelijk krijgtInversor schreef:Geen paniek, nohedge zal wel weer beginnen twitteren als de beurs weer naar beneden gaat. Er zijn nog zekerheden in het leven.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het is hier al eerder ter sprake gekomen, als je normaal vindt dat je jaar na jaar meer schulden maakt dan dat je inkomsten hebt, en dat je denkt dat dit kan blijven duren... dan gebruik je héél goed spul.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Juist. Volgende factoren wijzen in de richting van een komende crash :Spruitekop schreef:Het is hier al eerder ter sprake gekomen, als je normaal vindt dat je jaar na jaar meer schulden maakt dan dat je inkomsten hebt, en dat je denkt dat dit kan blijven duren... dan gebruik je héél goed spul.
Nakend einde / groeiende aanwijzing van ineffectiviteit van gratis-geldpolitiek van de centrale banken;
Nog altijd groeiende / potentieel erupterende mondiale schuldenberg;
Fors gewaardeerde / tegen einde opwaartse cyclus aanschurkende aandelenmarkt.
Believers kunnen dan goedkoop bijkopen.
Non-believers zullen hun heil zoeken in goud, onroerend goed, bitcoins en andere leuke dingen.
Beiden kunnen voorlopig beter wat cash aanhouden om in te spelen op opportuniteiten.