De crash van 2016
TIP
-
pisa
Re: De crash van 2016
Met mijn basisportefeuille blijf ik gewoonweg altijd zitten.omega6 schreef:
(...)
Zit zelf al grotendeels cash. Gaan de meesten hier nu verkopen of blijven zitten en hopen op een rebound in november?
Mijn speculatievere portefeuille is op dit moment quasi 0%. Door de sterk schommelende beurzen heb ik dat te vroeg gedaan. Ik had zowel Call's als Put's, maar toch meer Put's dan Call's. Evenredig verspreid over de VSA en Europa. Er was er wel elke dag eentje bij die extra mooi scoorde. Ik kon me niet bedwingen en heb ze nu bijna allemaal verkocht. Ik had nog gerust zo kunnen blijven zitten tot 8 november, en verkopen wanneer de winsten nog hoger zouden kunnen liggen. Op de 12 posities zijn er maar 2 met verlies verkocht en staat er nu nog 1 open.
Waar blijft die crash? Doordat ik de huidige werking van de financiële markten destructief vind voor de reële economie heb ik geweigerd om daaraan mee deel te nemen. Maar nu ze de rente van spaarproducten gekelderd hebben kunnen ze allemaal mijn * kussen. Als ze duizenden mensen moeten ontslaan om bij mij centjes in de la te stoppen so be it. Hoe sneller de aandelen crashen hoe beter.
Iemand ervaring met inverse etfs zoals lyxor bf4 wat zie ik juist nogal populair is op keytrade. Dat is een daily short. Is nu een beetje laat natuurlijk maar verkoop je die best net voor het sluiten van de beurs of kan je daar (paar keer) meer overnachten?
Zijn er andezijds mensen die nu gewoon USD kopen? Er vanuit gaan dat de dollar zal stijgen lijkt nu evident maar de praktijk is vaak anders. Hoe vaak heeft men al niet gezegd dat usd/eur naar pariteit zou gaan. Nog steeds niet gebeurt.
Zijn er andezijds mensen die nu gewoon USD kopen? Er vanuit gaan dat de dollar zal stijgen lijkt nu evident maar de praktijk is vaak anders. Hoe vaak heeft men al niet gezegd dat usd/eur naar pariteit zou gaan. Nog steeds niet gebeurt.
-
pisa
Basisregel 1 bij beleggen: als je iets niet kent, blijf er dan gewoonweg van af.omega6 schreef:Iemand ervaring met inverse etfs zoals lyxor bf4 wat zie ik juist nogal populair is op keytrade. Dat is een daily short. Is nu een beetje laat natuurlijk maar verkoop je die best net voor het sluiten van de beurs of kan je daar (paar keer) meer overnachten?
(...)
Anderzijds: met een klein bedrag in het vuur leer je ook veel van.
Probeer deze eens: etf (punt) com/sections/features/6163-ultrashort-treasuries-how-long-can-you-hold-tbt.htmlomega6 schreef:Iemand ervaring met inverse etfs zoals lyxor bf4 wat zie ik juist nogal populair is op keytrade. Dat is een daily short. Is nu een beetje laat natuurlijk maar verkoop je die best net voor het sluiten van de beurs of kan je daar (paar keer) meer overnachten?.
Vrij goede uitleg over (dubbele) inverse ETF's. Ze hebben ook onderzocht hoe goed de inverse de onderliggende index trackt over verschillende periodes.
Heb link even moeten splitsen, ik kan blijkbaar nog heen links plaatsen.
De waardering van de LT obli's hangt sterk af van de rentevoeten. Als de rentevoet stijgt (zelfs de kt rentevoet) zal de waarde van de reeds bestaande obli's dalen. Een aantal beleggers zullen immers opteren om te switchen naar de nu hogere korte termijnrente in plaats van de meer risicovolle lt oblis. De afweging risk en return verandert immers. Vond dit artikel ookwel interessant: Investopedia (punt) com/articles/etfs-mutual-funds/060916/tlt-why-low-interest-rates-dangerous-investors.aspomega6 schreef:Kan je wat uitleggen hoe je die TBT (ProShares UltraShort 20+ Year Treasury ETF) wil spelen? Ben eerder expert in aandelen en fondsen dan oblis, maar zelfs als de fed de korte termijnrente *voorzichtig* (met nadruk op voorzichtig) doet stijgen, hoe heeft dat invloed op LT oblis.
En wat is de verklaring dat AXA World Funds Euro 10+LT 1,5% naar beneden is vandaag. Draghi doet toch niks en wat heeft de Fed daarmee te maken.
Ik zou denken om deze te kopen kort (paar dagen?) voor de bekendmaking van de beslissing van de fed in november. Indien geen rate hike, verkopen en terug aankopen voor de beslissing in december.
Ik heb meer geld in USD dan in EUR. Wel redelijk aantal jaar geleden reeds omgewisselt, denk niet dat daar nog zotte meerwaarden te verdienen vallen (paar procent misschien), maar persoonlijk geloof ik er wel meer in long term dan de euro. De systeemproblemen van de euro zijn niet opgelost; eerder onder de mat gestoken. Heb er alvast al een mooie meerwaarde op (+ nog meerwaarden van US aandelen).omega6 schreef:Zijn er andezijds mensen die nu gewoon USD kopen? Er vanuit gaan dat de dollar zal stijgen lijkt nu evident maar de praktijk is vaak anders. Hoe vaak heeft men al niet gezegd dat usd/eur naar pariteit zou gaan. Nog steeds niet gebeurt.
Een tijd niet meer van gehoord! Als zelfs Trump het niet voor elkaar kon krijgen, dan begint het er toch wel sterk op te lijken dat het er niet meer van gaat komen dit jaar.
We krijgen nog de Sinterklaashobbel, het referendum in Italië op 4 december en de (waarschijnlijke) renteverhoging door de Fed, maar verder begint het ernaar uit te zien dat we een rustig jaareinde tegemoet gaan.
Binnenkort een nieuw topic openen over de crash van 2017?
We krijgen nog de Sinterklaashobbel, het referendum in Italië op 4 december en de (waarschijnlijke) renteverhoging door de Fed, maar verder begint het ernaar uit te zien dat we een rustig jaareinde tegemoet gaan.
Binnenkort een nieuw topic openen over de crash van 2017?
Het inspelen op de rentestijging via TBT verloopt goed.
Was al deze zomer uitgebodemd en maar zeveren in de pers dat het door Trump komt.
Golden cross is in de maak, maar te snel gestegen in de korte termijn.
Is nu wel overkocht, zou iets moeten zakken om stukken bij te kopen.
Stel u voor dat de rente zo jaren aan een stuk zou stijgen zoals in de jaren 70.
Slecht voor de mensen die in die obligatie fondsen zitten, maar die hebben wel 32 jaar goed verdiend.
Voor late instappers die door de banken erin gesleurd zijn een drama.
Was al deze zomer uitgebodemd en maar zeveren in de pers dat het door Trump komt.
Golden cross is in de maak, maar te snel gestegen in de korte termijn.
Is nu wel overkocht, zou iets moeten zakken om stukken bij te kopen.
Stel u voor dat de rente zo jaren aan een stuk zou stijgen zoals in de jaren 70.
Slecht voor de mensen die in die obligatie fondsen zitten, maar die hebben wel 32 jaar goed verdiend.
Voor late instappers die door de banken erin gesleurd zijn een drama.
De crash van 2017???
De crash zal zich wel moeten beginnen haasten, nog minder dan twee weken. Ik zal voor de veiligheid al maar het topic De Crash van 2017 aanmaken, kwestie van wat continuïteit te verzorgen...
-
Maximbogaert
- Newbie

- Contacteer:
Re: De crash van 2017???
Misschien kunt u voor de veiligheid al maar het topic De Crash van 2018 aanmaken, kwestie van voorzorgen te nemen indien de crash een jaar wordt uitgesteld...Inversor schreef:De crash zal zich wel moeten beginnen haasten, nog minder dan twee weken. Ik zal voor de veiligheid al maar het topic De Crash van 2017 aanmaken, kwestie van wat continuïteit te verzorgen...
Goed idee!
Op Beursduivel las ik vandaag dat beleggers de neiging hebben om de waarschijnlijkheid van een beurscrash te overschatten doordat in de media vooral aan slecht nieuws aandacht wordt geschonken.
Op naar "De crash van 2014 2015 2016 2017" !